Zdrowotne właściwości pestek arbuza
pixabay.com/Pexels
Autor Barbara Bujar - 14 Lipca 2020

Zdumiewające właściwości pestek arbuza. Już nigdy ich nie wyrzucisz

Arbuz to bardzo zdrowy i niskokaloryczny owoc. Wielu specjalistów poleca go jako składnik naszej codziennej diety. Nie wszyscy wiedzą o tym, że do spożycia nadają się także jego pestki. Podobnie jak miąższ arbuza, doskonale wpływają one na kondycję naszego organizmu. Zawdzięczają to przede wszystkim bogatej zawartości składników odżywczych.

Owoce i warzywa to składniki polecane przez wielu dietetyków i specjalistów ds. żywienia. Jednym z nich jest arbuz, który doskonale wpływa na przemianę materii, działa moczopędnie i wspiera układ pokarmowy. Z jego właściwości i wspaniałego smaku korzysta wiele osób. Owoc skrywa jednak pewną tajemnicę. Nie wszyscy wiedzą, że jadalny nie jest jedynie jego miąższ. Do spożycia jak najbardziej nadają się także pestki arbuza. Małe elementy, które podczas jedzenia są zazwyczaj wyrzucane, mogą wspomóc pracę naszego organizmu.

Objawy niewydolności serca. Nie wolno ich lekceważyćObjawy niewydolności serca. Nie wolno ich lekceważyćCzytaj dalej

Pestki, które zawiera arbuz, to wspaniała zdrowotna przekąska. Można ja przygotować w prosty sposób

O zdrowotnych właściwościach pestek arbuza informuje portal Business Insider. Według podanych informacji, te elementy owocu mogą bardzo pozytywnie wpłynąć na zdrowie człowieka. Dodatkowo są one niskokaloryczne. Garść pestek ma zawierać około 160 kalorii.

O zaletach pestek arbuza mówi się rzadko. Kiedy jednak porusza się już ich temat, jest on wyłącznie pozytywny. Nasiona zawierają dużo magnezu, który jest jednym z niezbędnych minerałów, potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka. Jego niedobór często powoduje takie dolegliwości jak drżenie powiek, czy podwyższone ciśnienie. Jedząc pestki arbuza, zmniejszamy ryzyko ich powstania.

Skład pestek arbuza uzupełnia kolejny ważny minerał, czyli żelazo. Pierwiastek jest jednym z elementów, które budują hemoglobinę, dlatego warto dbać o jego prawidłowy poziom w organizmie. W przypadku, gdy jest go za mało, człowiek może odczuwać zmęczenie i senność. Często zauważa się także problem łamliwych paznokci. W garści nasion mieści si około 0,29 mg żelaza. To dużo mniej niż zalecana dzienna dawka, jednak przy regularnym zażywaniu nawet taka ilość ma znaczenie.

Oprócz magnezu i żelaza pestki arbuza zawierają także dwa inne przydatne składniki. Pierwszym z nich jest kwas foliowy. Dzięki niemu mózg pracuje prawidłowo, komórki odpowiednio się rozwijają, a rak szyjki macicy stanowi mniejsze zagrożenie. Drugim składnikiem okazują się jednonienasycone i wielonienasycone kwasy tłuszczowe. Dzięki ich obecności w organizmie człowieka spada poziom niebezpiecznego cholesterolu LDL.

Dzisiaj grzeje: 1. Fani pogrążyli się w żałobie. Nie żyje legendarny polski aktor

2. Dokładnie 57 lat temu we Wrocławiu ogłoszono stan epidemii. Choroba zbierała straszne żniwa

Aby spożywać pestki arbuza, trzeba je oczywiście odpowiednio do tego przygotować. Przepis, który opisuje Business Insider jest bardzo prosty. Zgodnie z nim należy umyć pestki, osuszyć, wyłożyć na blaszkę i umieścić w piekarniku. Pieczone przez 30 minut w temperaturze 220 stopni staną się idealną przekąską. Aby nadać im smaku można je także skropić oliwą lub przyprawić gruboziarnistą solą.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Uważajcie na swoje dzieci. Wydano pilny komunikat ostrzegający przed niebezpieczną substancją
  2. Ksiądz chciał zasiąść w komisji ds. pedofilii. Nie przeszło, ale pewna część PiS była za;
  3. Wiedza, która może uratować życie. Jak odróżnić zwykły pieprzyk od śmiertelnie niebezpiecznego czerniaka?
  4. Pierwsze objawy raka krtani. Niezwykle łatwo pomylić je z innymi chorobami
  5. Ministerstwo Zdrowia komentuje słowa Dudy. Mocne słowa o szczepionkach
  6. Wreszcie ustalili, kto otrzyma bon turystyczny. Sejmowa komisja rozpatrzyła poprawki Senatu

Następny artykuł