Banan pozytywnie działa na nasz organizm
Autor Karol Zaborowski - 8 Listopada 2019

Banany nie tuczą, a leczą. Już po tygodniu będziecie zdumieni, jak zbawienny wpływ mają na organizm

Banan jest często niedocenianym owocem, jeżeli chodzi o jego dobroczynny wpływ na nasz organizm. Mimo że Polacy stosunkowo często po nie sięgają, to nawet nie zdają sobie sprawy, jak wiele niesie ze sobą korzyści.

Banan niesie ze sobą nie tylko wspaniały smak, który pasuje doskonale do wielu dań. Owoc ten możemy jeść na surowo bez niczego, jak i wspaniale się skomponuje, jako składnik, chociażby pożywnego śniadania. Jednak trzeba pamiętać, że nie jest on wskazany dla wszystkich, chociaż powinny się nim zainteresować szczególnie osoby, które mają problemy z sercem.

Od wielu lat najpopularniejszym owocem wśród Polaków są jabłka, chociaż banany również znajdziemy stosunkowo wysoko na tej liście. Decydując się na włączenie ich do naszej diety, warto wiedzieć, jakie niosą ze sobą korzyści, a jest ich naprawdę sporo. Jednocześnie trzeba mieć na uwadze, czy aby na pewno będą dla nas najlepszym wyborem.

Do zwykłego szamponu do włosów dodała sodę oczyszczoną. Spojrzała w lustro, a efekt przeszedł najśmielsze wyobrażeniaDo zwykłego szamponu do włosów dodała sodę oczyszczoną. Spojrzała w lustro, a efekt przeszedł najśmielsze wyobrażeniaCzytaj dalej

Banana i jego korzyści dla naszego ciała

Banany posiadają duże ilości potasu, który niezbędny jest do prawidłowego działania naszego układu krążenia. Dzięki jednoczesnemu ograniczeniu spożycia sodu unormujemy nasze ciśnienie krwi, a także wzmocnimy serce. Dodatkowo banany zawierają również witaminę B6, C oraz błonnik, które obniżają ryzyko zapadnięcia na choroby układu sercowo-naczyniowego.

Co więcej, w bananach znajdziemy żelazo, które pomoże w walce z anemią. Ich regularne jedzenie wpływa korzystnie również na wygląd naszej skóry, która będzie gładsza i jędrniejsza. Niestety jak to często bywa, nie ma nic za darmo i mimo wszystko niektóre osoby powinny unikać bananów.

Chodzi dokładniej o ich wysoki indeks glikemiczny, przez co są niepolecane dla osób cierpiących na cukrzycę. Są również dosyć kaloryczne, chociaż przestrzegając zasad zbilansowanej diety, absolutnie nie wpłyną negatywnie na naszą wagę. Dodatkowo doskonale sprawdzą się jako przekąska po treningu, ponieważ podnoszą poziom glikogenu. Wystarczy podejść do nich ze zdrowym rozsądkiem i czerpać jak najwięcej z ich dobroczynnych składników.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Trafiła do szpitala z potężnym bólem głowy, 2 dni później już nie żyła. Lekarze ostrzegają przed 7 niepozornymi objawami
  2. Ważyła zaledwie 20 kilo i o mało co nie umarła. Straszne zdjęcia walczącej z anoreksją kobiety
  3. Ważyła 300 kg i zoperowali jej żołądek. Po roku stanęła przed lekarzem i nie mógł jej rozpoznać

Następny artykuł