Banany można nie tylko jeść. Na co pomaga herbata z bananów?

banan herbatka
pixabay.com/t_watanabe
Autor Natalia Niewczas12.01.2021

Herbata z bananów zawiera mnóstwo witamin z grupy B i potasu. Wspomaga zdrowy sen poprzez działanie relaksujące, dodatkowo poprawia jakość odpoczynku. Napój łatwo przygotować w zaciszu własnych czterech kątów.

Banany to owoce, po które chętnie sięgają osoby dbające o zdrowie. Nic dziwnego - w 100 g bananów znajduje się nawet 358 mg potasu, pierwiastka biorącego udział w regulacji ciśnienia krwi czy pracy nerek. Dodatkowo banany zawierają fosfor i magnez, a także witaminę C oraz witaminy z grupy B.

Herbata z bananów to doskonały sposób na codzienne wsparcie zdrowia

Prozdrowotne właściwości herbaty z bananów wynikają z obfitości owoców w składniki odżywcze. Napój wspomaga regulację ciśnienia krwi oraz utrzymanie równowagi płynów ustrojowych w organizmie.

Z dobrodziejstw płynących ze spożywania napoju skorzystają także osoby ceniące sobie dobry wypoczynek. Herbata z bananów działa relaksująco i może być ważnym sprzymierzeńcem w walce z problemami z zasypianiem.

Działanie wspomagające sen i odpoczynek napój zawdzięcza obecności trypofanu. Związek ten wpływa na produkcję melatoniny (nazywanej “hormonem snu”) oraz serotoniny (nazywanej “hormonem szczęścia”).

Czekali na to wszyscy rodzice. Zapadła decyzja w sprawie powrotu dzieci do szkół, są oficjalne informacjeCzekali na to wszyscy rodzice. Zapadła decyzja w sprawie powrotu dzieci do szkół, są oficjalne informacjeCzytaj dalej

Herbata z bananów stanowi zdrową alternatywę dla dostępnych w marketach, słodzonych napojów. Napój jest niezwykle prosty do przygotowania, wystarczą tylko trzy składniki.

Jak podaje portal poradnikzdrowie.pl, by przyrządzić herbatę z banana, wystarczy 250 ml wody, jeden banan i szczypta cynamonu. Do przygotowania napoju zaleca się użycie banana w skórce - przed wykorzystaniem należy go jednak dokładnie umyć. Skórka, podobnie jak reszta owocu, również kryje w sobie wiele cennych wartości odżywczych.

Banana powinien zostać pokrojony na niewielkie kawałki - warto pamiętać o odkrojeniu końcówki. Następnie należy zagotować wskazaną ilość wody w garnku.

Pokrojony owoc następnie należy połączyć z wodą. Po krótkiej chwili gotowania banana należy odcedzić z użyciem sita, a do powstałego w ten sposób napoju dodać szczyptę cynamonu - i gotowe.

Tak przygotowany niskokaloryczny napój poleca się spożywać przed pójściem spać. Różnica powinna być widoczna już po kilku dniach regularnego stosowania.

Artykuły polecane przez redakcję Pacjenci.pl:

Następny artykuł