bób, właściwości
fot. https://youtube.pl Anka Gotuje
Autor Klaudia Gaicka - 5 Lipca 2020

Bób jest nie tylko pyszny, ale i zdrowy. Jeden błąd sprawia, że traci prawie wszystkie właściwości

Bób posiada wiele cennych właściwości, które pomogą ci zadbać o zdrowy organizm. Jego wyjątkową zawartość docenią szczególnie kobiety w ciąży, osoby na diecie oraz wegetarianie. Wiele zależy jednak od metody, jaką wybierzemy do jego przygotowania. Niektóre z nich sprawiają, że to, co najważniejsze w roślinie, ucieka do wody.

Bób ma wiele cennych właściwości. Spożywany regularnie może przynieść wiele korzyści dla całego organizmu. Jest rośliną strączkową, dzięki czemu pomaga nam zaopatrzyć się w białko. Z tego powodu bób jest szczególnie polecany wegetarianom, którzy z powodu wyeliminowania z diety mięsa, mogą być bardziej narażeni na niedobór tego cennego składnika.

Wirusolodzy ostro o wystąpieniu Mateusza Morawieckiego. Wirusolodzy ostro o wystąpieniu Mateusza Morawieckiego. "To jest w ogóle jakiś absurd"Czytaj dalej

Bób posiada wiele korzystnych substancji, poznaj sposoby na jego przygotowanie

Jak podaje serwis Abczdrowie.pl, bób pomaga obniżyć poziom złego cholesterolu i wpływa na stabilizację ciśnienia krwi. Zawarty w nim błonnik wspomaga sprawną pracę jelit oraz pomaga w utrzymaniu prawidłowej wagi.

Bób daje również uczucie sytości i pomaga pozbyć się nawyku podjadania, więc niektórzy stosują go w dietach, mających na celu zrzucenie zbędnych kilogramów. Co więcej, bób jest stosunkowo mało kaloryczny.

Również kobiety w ciąży mogą śmiało jeść bób. Jest on bogaty w kwas foliowy, na który kobiety w ciąży mają zwiększone zapotrzebowanie. Organizm sam nie potrafi wytwarzać kwasu foliowego, więc przyjmowanie go wraz z jedzeniem to najlepsza opcja. Jest on niezbędny, ponieważ zapobiega powstawaniu wad wrodzonych u dziecka. Jak podaje portal Abczdrowie.pl, 100 g nasion bobu zapewnia 106 procent zapotrzebowania dziennego na kwas foliowy. Wyjątkiem są kobiety z cukrzycą ciążową. Nie powinny spożywać bobu, ponieważ ma on wysoki indeks glikemiczny.

Szczególnie ważny jest sposób przyrządzania rośliny, ponieważ niektóre metody pozbywają się go wielu cennych właściwości odżywczych. Jedną z bardziej polecanych metod jest przygotowanie bobu na parze. Ugotowany w ten sposób nie straci swoich korzystnych właściwości i wartości odżywczych. Jest również bardzo dobry w smaku.

Dzisiaj grzeje: 1. Wczesne objawy raka jelita grubego. Szybkie rozpoznania zwiększa szanse na wyleczenie

2. Szykują nową opłatę, resort jest na "tak". Będziemy musieli dopłacać po 300 zł na zakupach

Jeżeli zdecydujesz się na przygotowanie bobu w ten sposób, będziesz potrzebować parowaru lub garnku z durszlakiem i przykrywką. Durszlak musi być przystosowany do używania w wysokich temperaturach. Bób przygotowany w wodzie straci dużą ilość korzystnych substancji. Przygotowując bób, pamiętaj, żeby nie przesadzać z ilością soli, ponieważ jest ona bardzo szkodliwa.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Chcą wprowadzić zmiany w kodeksie pracy. Wielu ludzi będzie zadowolonych
  2. Przebrał się za Andrzeja Dudę i podchodził do ludzi pod Pałacem Prezydenckim. Wszystko zostało uwiecznione
  3. Wielka tragedia w kopalni w Azji. Nie żyje ponad 160 osób
  4. 4-latek trafił w ręce prawdziwych potworów. Zamiast opieki otrzymał tortury, których niestety nie wytrzymał
  5. Kobieta była przekonana, że brzuch boli ją przez miesiączkę. Niestety nie dożyła kolejnego dnia
  6. Wielka tragedia obiegła świat. 20-letni kolarz zmarł w trakcie wyścigu, lekarze podali przerażającą przyczynę śmierci

Następny artykuł