Ból szyi, ćwiczenia
Autor Karol Zaborowski - 3 Grudnia 2019

Ćwiczenia na bolący i sztywny kark oraz szyję. Wystarczy kilka minut i odrobina chęci

Ból i sztywność karku oraz szyi to prawdziwa zmora naszych czasów. Wielu z nas spędza stanowczo zbyt dużo przy komputerze, co również ma wpływ na nasze przykre dolegliwości. Wywołać się może również zła postawa ciała, a nawet nieprawidłowo dobrana poduszka.

Ból w zależności od nasilenia potrafi być uciążliwy, a nawet paraliżujący. Zwłaszcza problemy bólowe oraz zesztywnienie w obrębie szyjnego odcinka kręgosłupa mogą stanowić nie lada problem. Wiele osób nie raz w swoim życiu budzi się i po prostu nie mogą poruszyć szują w żadnym kierunku, a przy każdej próbie sforsowania takiej sztywności pojawia się niezwykle silny ból rozchodzący się na głowę oraz plecy.

Jak wszyscy wiedzą lepiej zapobiegać niż leczyć, dlatego każdego dnia warto poświęcić kilka minut swojego czasu, na ćwiczenia, które rozluźnią nasze mięśnie i zabezpieczą nas przed takimi dolegliwościami. Wystarczy odrobina chęci.

Kobieta po porodzie została zaniedbana przez personel medyczny. Będzie walczyć o odszkodowanieKobieta po porodzie została zaniedbana przez personel medyczny. Będzie walczyć o odszkodowanieCzytaj dalej

Ćwiczenia na ból i sztywność szyi

Kolejną rzeczą, która przemawia za takimi właśnie ćwiczeniami, jest fakt, że nie potrzeba do nich żadnych urządzeń i każdy z nas może wykonywać je w swoim domu. Pierwszym z nich jest skręcanie głowy na boki. Przy tym ćwiczeniu siadamy na krześle lub stoimy z wyprostowanymi plecami. Jednocześnie musimy pamiętać o ściągnięciu naszych ramion. Następnie powoli skręcamy naszą głowę najpierw w lewo, a potem w prawo, robiąc krótką przerwę, kiedy patrzymy na wprost. Powtarzamy przez minutę.

Podobne ćwiczenie wykonujemy również w pozycji leżącej z poduszką pod naszą głową i zgiętymi kolanami. W tym wypadku nie robimy przerwy, patrząc na wprost i pilnujemy, aby nasze ciało, a szczególnie ramiona leżały płasko na podłodze.

Skoro już i tak jesteśmy w pozycji leżącej, to możemy wykonać kolejne ćwiczenie, w którym chodzi o powolne przyciągnięcie naszego podbródka do klatki piersiowej, aż poczujemy napinające się mięśnie. Przytrzymujemy taką pozycję przez kilka sekund, a następnie rozluźniamy się. Przyjmujemy taką samą pozycję jak w poprzednim ćwiczeniu. Podobne ćwiczenie można wykonać również na siedząco. Pamiętać należy o prostych plecach i ściągniętych ramionach. Tu również przyciągamy powoli nasz podbródek do klatki piersiowej, aż te zetkną się. Jednak kolejnym krokiem jest odchylanie naszej głowy do tyłu, tak daleko, jak tylko możemy. Całość powtarzamy przez minutę.

Pamiętać trzeba również o odpowiednim rozciąganiu naszej szyi na boki. Jak podaje portal 5minutdlazdrowia.pl, najlepiej to robić siedząc ze skrzyżowanymi nogami. W takiej pozycji odginamy naszą głowę w bok, pomagając sobie delikatnie ręką. Jeżeli ruch następuje w lewo, to pomaga nam lewa ręka, a prawa spoczywa na prawym kolanie. Po odgięciu szyi przytrzymujemy taką pozycję przez 30 sekund. Analogicznie powtarzamy w drugą stronę.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Gif wycofał z obrotu 5 popularnych leków. Środki wciąż są skażone rakotwórczą substancją
  2. Wiele osób dodaje je do prawie każdej zupy. Kostki rosołowe mogą być dla nas naprawdę szkodliwe
  3. Przez pół roku leczyli ją na depresję. Niestety przyczyna objawów była zupełnie inna
  4. Proste domowe koktajle na stres. Ich przygotowanie trwa kilka minut

Następny artykuł