Domowe sposoby łagodzące ból szyi. Każdy powinien je znać

ból sposoby
pixabay.com/nastya_gepp
Autor Natalia Niewczas06.01.2021

Do domowych sposobów na ból szyi zaliczamy między innymi spożywanie naparów i stosowanie naturalnych, ziołowych okładów. Przy dokuczliwej dolegliwości mogą pomóc również ćwiczenia, które redukują powstałe w obrębie struktur szyi napięcie. Zbawienny wpływ na zdrowie ma w tym przypadku także relaks.

Ból szyi często pojawia się nagle i całkowicie obezwładnia pacjenta swą siłą. Bywa dokuczliwy, niekiedy utrzymuje się przez dłuższy czas, skutecznie utrudniając wykonywanie codziennych czynności. Choć w przypadku wciąż nawracających lub wyraźnie nasilających się bólów okolicy szyi zalecana jest przede wszystkim konsultacja z lekarzem, domowe sposoby mogą okazać się pomocne w doraźnym łagodzeniu dolegliwości.

Domowe, naturalne sposoby na uciążliwy ból szyi

Przyczyn bólu szyi jest wiele. Należą do nich zmiany zwyrodnieniowe kręgosłupa szyjnego, nadmierne napięcie okolicznych mięśni, stany zapalne czy niewłaściwa, długotrwała postawa pacjenta. Aby wyeliminować ból na stałe, warto wybrać się do lekarza specjalisty.

Jak podaje portal poradnikzdrowie.pl, jednym z polecanych domowych sposobów na ból szyi jest spożycie naparu z kaliny. Wykazuje on działanie rozkurczające i rozluźniające mięśnie.

Do przygotowania naparu z kaliny potrzeba dwóch łyżek kory z kaliny i dwóch szklanek wody. Miksturę należy zagotować na wolnym ogniu, a następnie odcedzić. Napar należy przyjmować w porcji od 1 do 2 łyżek dziennie po posiłku (maksymalnie do czterech razy na dobę).

Z ostatniej chwili: Europejska Agencja Leków podjęła pilną decyzję. Chodzi o szczepionkę przeciw COVID-19Z ostatniej chwili: Europejska Agencja Leków podjęła pilną decyzję. Chodzi o szczepionkę przeciw COVID-19Czytaj dalej

W razie bólu szyi warto sięgnąć również po naturalne okłady z ziół. Naparem z mięty czy rozmarynu należy nasączyć jałową gazę, a następnie przyłożyć na ok. 15 minut do bolącego miejsca. Przed użyciem ciepłego okładu warto upewnić się podczas rozmowy z lekarzem, czy nie istnieją jakiekolwiek przeciwwskazania do jego zastosowania.

Jeżeli ból nie jest wywołany urazem, pomocne mogą okazać się drobne ćwiczenia rozluźniające. By wzmocnić mięśnie szyi, warto wykonywać je codziennie; i w tym przypadku wskazana jest jednak uprzednia konsultacja z lekarzem.

Aby wykonać jedno z najłatwiejszych ćwiczeń, należy zacząć od przyjęcia właściwej pozy. Zaleca się pozycję siedzącą na krześle, z lekko rozstawionymi nogami i kończynami górnymi opuszczonymi w dół.

Następnie należy nabrać do płuc powietrza; podczas jego wypuszczania natomiast należy przekręcić ręce w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara. Po tym należy rozprostować palce i lekko unieść mostek, powodując nieznaczne wygięcie dolnej części pleców. Ćwiczenie należy powtórzyć do 5 razy.

Za ból szyi w wielu przypadkach odpowiada nadmierna ekspozycja na stres. Nic więc dziwnego, że odpowiednia dawka relaksu również jest w stanie złagodzić dolegliwość. Jedną z propozycji na pozbycie się stresu jest zastosowanie technik rozluźniających, na przykład ćwiczenia oddechowego.

Artykuły polecane przez redakcję Pacjenci.pl:

Następny artykuł