Wystarczy 20 sekund dziennie. Wspaniałe ćwiczenie dla osób, które zmagają się z bólem kręgosłupa [WIDEO]

ból kręgosłupa
pixabay.com/gkhaus
Autor Natalia Niewczas26.11.2020

Ból kręgosłupa ma wiele rozmaitych przyczyn; może powodować go brak ćwiczeń, siedzący tryb życia, nieprawidłowa masa ciała czy występowanie niektórych chorób (np. osteoporozy). By załagodzić ból, warto pamiętać o regularnych ćwiczeniach, których wykonanie niekoniecznie oznacza wzmożony wysiłek. Niektórym pacjentom zaleca się wykonanie ćwiczenia rozciągającego przy ścianie.

Ból to sygnał ostrzegawczy, jaki wysyła ludzkie ciało. Z jego pomocą manifestuje, iż z organizmem dzieje się coś niedobrego. Przyczyn jego pojawienia się jest naprawdę wiele: od zwykłego pozostawania w niewygodnej pozycji przez dłuższy czas, po zapalenia i różne choroby poszczególnych układów. Ból kręgosłupa bardzo często ma związek z siedzącym trybem życia pacjenta - nie oznacza to jednak, iz doświadczająca go osoba pozostaje wobec dolegliwości całkowicie bezbronna.

Z ostatniej chwili: Premier Morawiecki ogłosił nowy plan rządu. Bardzo ważne informacje dla wszystkich PolakówZ ostatniej chwili: Premier Morawiecki ogłosił nowy plan rządu. Bardzo ważne informacje dla wszystkich PolakówCzytaj dalej

Proste ćwiczenia na ból kręgosłupa

W przypadku bólu kręgosłupa pomocne może okazać się wykonanie zestawu niezwykle prostych ćwiczeń. Ważna jest jednak regularność i systematyczne powtarzanie budujących zdrowie aktywności.

Jednym z najprostszych ćwiczeń rozciągających na ból kręgosłupa jest rozciąganie przy ścianie. By prawidłowo je wykonać, należy stanąć twarzą do ściany i płasko umieścić na niej obie dłonie; łokcie powinny być lekko ugięte.

Następnie należy wypiąć pośladki i powoli schodzić tułowiem w dół, twarzą zwracając się ku podłodze; kręgosłup powinien ułożyć się w lekki łuk. Warto pamiętać o głębokim oddychaniu przez cały czas trwania ćwiczenia.

Dzięki temu ćwiczeniu ucisk spowodowany długotrwałym utrzymywaniem pozycji siedzącej rozluźnia się. Przy okazji rozciągną się również mięśnie brzucha.

Inne ćwiczenie na ból kręgosłupa polega na delikatnym przechyleniu miednicy w pozycji leżącej. By je wykonać, należy położyć się płasko na podłodze, uginając nogi w kolanach. Ręce mogą znajdować się za głową lub pozostać na płaskiej powierzchni.

Następnie należy napiąć mięśnie brzucha i wcisnąć plecy w podłogę. Kręgosłup powinien wygiąć się w lekki łuk. W tym przypadku również warto pamiętać o głębokim oddychaniu.

Oba ćwiczenia sprawdzą się w przypadku bólów lędźwiowego odcinka kręgosłupa. Wystarczy wykonywać je przez 20 sekund.

Dzisiaj grzeje:
1.Pojawiają się, gdy przeszliśmy COVID-19 bezobjawowo. Sygnały wysyłane przez organizm po walce z koronawirusem
2.Nagły wybuch, na miejsce pilnie wysłano służby. Napływają wiadomości o rannych w polskiej miejscowości
3.Naukowcy dokonali niesamowitego odkrycia. Chodzi o pochodzenie koronawirusa

Wszystko jest już jasne. Naukowcy podali, gdzie najczęściej dochodzi do zakażeń koronawirusemWszystko jest już jasne. Naukowcy podali, gdzie najczęściej dochodzi do zakażeń koronawirusemCzytaj dalej

Warto jednak pamiętać, iż przed podjęciem decyzji o regularnych ćwiczeniach należy skonsultować się ze specjalistą. Nie wszystkie ćwiczenia są wskazane przy niektórych wadach kręgosłupa; lekarz może zalecić wówczas inny zestaw wspomagających zdrowie ćwiczeń na kręgosłup lub rehabilitację.

W filmie wideo opublikowanym w serwisie YouTube na kanale “Jasna Strona” zaprezentowano również kilka innych, dodatkowych ćwiczeń, które mogą pomóc w walce z uciążliwym bólem kręgosłupa. Jeśli dolegliwość nawraca lub wyraźnie się nasila, należy zasięgnąć fachowej opinii lekarskiej.

Minister Zdrowia wprost o trzeciej fali epidemii. Podał konkretny termin oraz plany dotyczące szczepieńMinister Zdrowia wprost o trzeciej fali epidemii. Podał konkretny termin oraz plany dotyczące szczepieńCzytaj dalej

ZOBACZ TAKŻE W NASZYCH SERWISACH:

  1. Rząd podał bezdyskusyjny termin ferii. Decyzja zapadła. Lokalne władze łapią się za głowy
  2. Ogromne zmiany w Apple. Aktualizacja iPhone'a nie dla każdego
  3. Wczesne objawy nadciśnienia. Nie można ich bagatelizować
  4. Całą noc musiał spędzić w karetce. Wstrząsająca relacja pacjenta
  5. Wspiera układ odpornościowy i poprawia pracę żołądka. Prosty, domowy przepis na zakwas z imbiru
  6. Gabriel z "Królowych życia" pochwalił się nowym projektem. Internauci atakują: "Tym razem jakie niewinne zwierzę straciło życie?"
  7. Kim z wykształcenia jest Michał Szpak? Lepiej wstrzymajcie oddech, jego przeszłość skrywa wiele tajemnic

Następny artykuł