ból kręgosłupa: proste ćwiczenia
Autor Aneta Młodawska - 28 Stycznia 2020

Prosty trening na wzmocnienie kręgosłupa lędźwiowego. Bez problemu wykonasz go w domu

Ból kręgosłupa to przypadłość, która najczęściej nasila się z wiekiem. Kręgosłup lędźwiowy to jeden z ważniejszych odcinków dla całego naszego ciała. Stanowi on bowiem jego podporę, niemniej jednak powoduje aż dwie trzecie dolegliwości bólowych związanych z kręgosłupem. 

Ból kręgosłupa dotyka wielu osób, zwłaszcza ten umiejscowiony w okolicach odcinka lędźwiowego. Taka dolegliwość wymaga leczenia farmakologicznego i profesjonalnej terapii, ale nie tylko. Jednym w najważniejszych kroków w celu zniwelowania bólu są codzienne ćwiczenia wzmacniające mięśnie pleców.

Niestety wiele osób nie zdaje sobie nawet sprawy z tego, jak regularne ćwiczenia mogą nam pomóc na ból pleców. Co więcej, nie wymagają one od nas dużej ilości czasu i wystarczy jedynie trochę chęci, aby zadbać o swój kręgosłup.

Najczęstsze objawy chorób wątroby. Niektóre z nich łatwo przeoczyćNajczęstsze objawy chorób wątroby. Niektóre z nich łatwo przeoczyćCzytaj dalej

Ćwiczenia na ból kręgosłupa

Prosty trening może znacznie ułatwić nam życie, zwłaszcza gdy często narzekamy na dokuczliwy ból kręgosłupa. Ćwiczenia sprawią, że niedogodności miną, a nasze mięśnie pleców zostaną wzmocnione. Trening mający zniwelować ból kręgosłupa musi być dostosowany do naszych możliwości. Ważne, aby ćwiczenia wykonywać dokładnie i bez pośpiechu. Wtedy prawdopodobnie unikniemy naciągnięcia mięśni. Należy się liczyć z tym, że ćwiczenia z początku mogą być męczące, dlatego lepiej robić sobie przerwy i nie przesadzać z liczbą powtórzeń. Na cały trening wystarczy przeznaczyć 15 minut. Po czasie można wykonywać go dwa razy dziennie. Poprawa będzie odczuwalna już po kilku tygodniach.

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy najczęściej są wykonywane na plecach. Trening zaczynamy, leżąc na macie lub na miękkim dywanie. Przyciągamy prawą nogę do klatki piersiowej, a następnie głowę do kolana. Prostujemy nogi i kładziemy głowę na ziemi. Następnie postępujemy tak samo z lewą nogą. Podczas leżenia na plecach, uginamy nogi w kolanach, a wyprostowane ręce rozkładamy na boki. Przenosimy jednocześnie obie nogi raz na jeden, raz na drugi bok. Zginamy kolana podczas leżenia na plecach, ręce wyprostowane kładziemy wzdłuż tułowia. Postaraj się „wbić” odcinek lędźwiowy kręgosłupa w podłogę. Zrób kilka powtórzeń, a następnie wykonaj podnoszenia bioder z przytrzymaniem ich przez 5 sekund w górze. Wyprostuj nogi, a wyprostowane ręce spleć ze sobą i przenieś za siebie, starając się wydłużyć ciało maksymalnie.

Ćwiczenia wykonywane w klęku poprawią funkcjonowanie kręgosłupa i obniżą odczuwany ból. Proste ćwiczenie zwane kocim grzbietem będzie w tym celu najodpowiedniejsze. Wykonujemy je, klękając, a następnie siadając na piętach i podpierając się rękami o podłoże. Wyginamy kręgosłup do góry, chowając głowę jak najniżej, blisko klatki piersiowej. Po chwili zmieniamy pozycję, wyginając kręgosłup do dołu, a głowę zadzierając wysoko do góry. W klęku podpartym wciągamy brzuch i przenosimy ciężar ciała raz na prawą, raz na lewą rękę, na której się opieramy. Leżąc na brzuchu, zginamy ręce w łokciach i podpieramy się dłońmi po bokach tułowia. Następnie unosimy tułów. Jeżeli jest nam ciężko, warto podłożyć pod brzuch zwinięty ręcznik. Wyginamy się nieco w tył, starając się wyprostować ręce. Pozostawiając rulon materiału pod brzuchem, kładziemy się na podłożu i prostujemy ręce przed siebie. Naprzemiennie podnosimy lewą rękę i prawą nogę, a następnie prawą rękę i lewą nogę. Ćwiczenia wzmacniające kręgosłup lędźwiowy są dobrym sposobem na pokonanie bólu. Należy jednak pamiętać, że aby osiągnąć zadowalające rezultaty, najważniejsze są regularność i precyzja.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Ewa Sałacka zmarła tragicznie, osierociła 12-letnią córkę. Latami opłakiwała mamę, dziś to dorosła, piękna kobieta
  2. Córka Anny Jantar nie zapomina o mamie. Obecny rok będzie dla niej szczególnie bolesny
  3. Zdrowe produkty, które mogą być dla nas trujące. Lepiej na nie uważać
  4. Piliśmy go po katastrofie w Czarnobylu. Działanie i skutki uboczne płynu Lugola
  5. Bóle szyi mogą być objawem groźnego nowotworu. Nie wolno ich lekceważyć
  6. Z ostatniej chwili: NFZ i resort zdrowia wydały oficjalne komunikaty ws. 2019-nCoV. Każdy Polak musi je poznać

Następny artykuł