Ćwiczenia na brzuch, które pomogą wyszczuplić sylwetkę. Dodatkowo wzmacniają mięśnie i ujędrniają skórę

brzuch ćwiczenia
unsplash.com/Jonathan Borba
Autor Natalia Niewczas12.01.2021

Skuteczne ćwiczenia wyszczuplające brzuch można wykonać w zaciszu własnych czterech ścian. Niezbędna jest motywacja i odrobina wolnej przestrzeni. Jednym z zalecanych na zgubienie zbędnych kilogramów ćwiczeń jest wykonanie urozmaiconej wersji popularnych brzuszków z dodatkowym obciążeniem.

Wiele osób marzy o płaskim brzuchu. By osiągnąć cel, nie obejdzie się jednak bez ćwiczeń. O czym warto pamiętać, zdrową drogą do wysmuklenia sylwetki jest połączenie regularnej aktywności fizycznej oraz właściwej diety.

Skuteczne ćwiczenia na brzuch, które pomogą wyszczuplić ciało

Najskuteczniejsze w spalaniu zbędnej tkanki na brzuchu są te ćwiczenia, które aktywują mięśnie brzucha, jednocześnie zwiększając tętno w zdrowy dla człowieka sposób. Do zbioru ćwiczeń należą między innymi brzuszki z ciężarkiem.

Jak podaje portal wformie24.poradnikzdrowie.pl, do wykonania brzuszków z ciężarkiem niezbędne jest posiadanie dodatkowego obciążenia. Osobom bardziej aktywnym zaleca się ciężarek o wadze 4 kg, tym początkującym - 2 kg lub użycie zwykłej butelki wody.

Należy przyjąć pozycję leżącą na plecach z lekko ugiętymi nogami w kolanach. Obciążnik należy umieścić na klatce piersiowej, trzymając w rękach za oba końce. Następnie zaleca się wykonanie lekkich brzuszków - część lędźwiowa kręgosłupa nie powinna odrywać się podczas ćwiczenia od podłoża.

Fatalne wiadomości dla mieszkańców jednego z regionów Polski. Normy jakości powietrza przekroczone, liczby mogą zwalić z nógFatalne wiadomości dla mieszkańców jednego z regionów Polski. Normy jakości powietrza przekroczone, liczby mogą zwalić z nógCzytaj dalej

Kolejne z ćwiczeń ("kolano - łokieć") wykonamy w pozycji stojącej. Należy unosić na zmianę kolana, stykając je z czubkiem łokcia znajdującego się po przeciwnej stronie ciała. Gdy unosi się prawe kolano, poprzez skręt tułowia powinien zetknąć się z nim lewy łokieć. Przez całe ćwiczenie warto pamiętać o napinaniu mięśni brzucha oraz utrzymaniu prostych pleców.

Ćwiczenie “kolana do góry” przypomina poprzednie; jest jednak znacznie szybsze. By prawidłowo je wykonać, należy, podobnie jak w poprzedniej aktywności, stanąć w pozycji stojącej, a następnie zacząć biec w miejscu z zadzieraniem kolan najwyżej, jak to możliwe. Ręce powinny pozostać w naturalnej pozycji odpowiadającej tej, jaką utrzymałyby podczas zwykłego biegu.

“Kolana do góry” zaleca się kontynuować przez ok. 30 sekund. Przez pierwsze 15 sekund ćwiczenie należy wykonywać wolniej; po upływie tego czasu zaleca się znaczne zwiększenie tempa na kolejne 15 sekund.

Zaleca się płynne przechodzenie między wyżej wskazanymi ćwiczeniami, wykonanie każdego z nich powinno zająć ok. 30 sekund. Należy zawsze pamiętać o zapewnieniu sobie właściwego nawodnienia oraz, w razie potrzeby, chwili przerwy.

Niezwykle ważne przed każdym treningiem, nawet tym domowym, jest uprzednie rozciągnięcie mięśni (rozgrzewka). Podobnie ważne jest powolne zakończenie treningu krótkim rozciąganiem mięśni brzucha (warto przez chwilę rozciągać całe ciało).

Artykuły polecane przez redakcję Pacjenci.pl:

Następny artykuł