Ćwiczenia rozciągające szyję i ramiona
Autor Karol Zaborowski - 9 Lutego 2020

Proste ćwiczenia rozciągające mięśnie szyi i ramion. Wystarczy poświęcić na nie kilka minut

Ćwiczenia rozciągające potrafią zdziałać prawdziwe cuda, jeżeli mamy problem z nawracającym bóle, który wywołany jest napinaniem się naszych mięśni. Co więcej, wystarczy zaledwie kilka minut dziennie, aby zadbać o nie w odpowiedni sposób.

Ćwiczenia są podstawą, jeżeli chcemy prowadzić zdrowy tryb życia. Każdy trening powinien być poprzedzony odpowiednią rozgrzewką, aby uniknąć ewentualnych kontuzji i przygotować nasze mięśnie na wysiłek fizyczny. Jednak poza treningami często zapominamy, jak pomocne bywa rozciąganie, a przecież nie wymaga od nas nawet zbyt dużo czasu.

Wiele osób pracujących na co dzień przy komputerze prędzej czy później ma problemy z bólem mięśni. Niestety siedzący tryb życia nie działa dla nas korzystnie i często zapominamy nawet o tak podstawowej rzeczy, jak odpowiednia pozycja naszego ciała. To niestety prowadzi do powstania silnego bólu.

Nietypowe oznaki raka skóry. Łatwo je przeoczyćNietypowe oznaki raka skóry. Łatwo je przeoczyćCzytaj dalej

Ćwiczenia rozluźniające szyje i ramiona

Pierwsze z ćwiczeń nie wymaga od nas absolutnie żadnego wysiłku fizycznego i tak naprawdę wystarczy samo leżenie. Jednak będziemy potrzebować do niego ręcznika, który zwijamy w rulon i kładziemy go na krawędzi łóżka, albo stołu, jak kto woli. Kładziemy się na plecach, tak aby nasza szyja opierała się na rolce, a głowę swobodnie opuszczamy w stronę podłogi. W takiej pozycji pozostajemy przez około 10 minut, chyba że pojawi się jakikolwiek ból. Wtedy natychmiast przerywamy ćwiczenie.

Przy kolejnych trzech ćwiczeniach przyjmujemy pozycję siedzącą. Może być to zarówno krzesło, jak i podłoga, zależy to już od naszych prywatnych preferencji. Przy pierwszym z nich łapiemy się oburącz za tył naszej głowy, a następnie opuszczamy brodę, aż do klatki piersiowej. Przytrzymujemy przez 30-40 sekund i wracamy do pozycji wyjściowej. Wtedy też puszczamy nasze ręce.

Teraz czas zadbać o boczny odcinek szyi. Trzymając proste plecy i rozluźnione ramiona kładziemy prawą rękę na czubku głowy i przechylamy ją w prawą stronę. Pamiętając, aby to ucho zmierzało w stronę ramienia, a nie na odwrót. Jak podaje portal 5minutdlazdrowia.pl, pozostajemy w takiej pozycji przez 30-40 sekund i powoli wracamy do pozycji początkowej. Następnie robimy to samo, z drugą stroną naszej szyi.

Podczas następnego ćwiczenia dalej pozostajemy w pozycji siedzącej i kierujemy naszą brodę w kierunku klatki piersiowej. Jedną rękę kładziemy za sobą, a drugą na czubku głowy i obracamy naszą głowę o 45 stopni najpierw w lego, a potem w prawo. Przytrzymujemy po każdej stronie przez 20 do 30 sekund. Potem zamieniamy ręce i robimy to samo.

Ostatnie ćwiczenie najlepiej wykonywać na stojąco. Przekładamy swoją prawą rękę za siebie i lewą dłonią łapiemy swój prawy nadgarstek. Delikatnie ciągniemy naszą rękę w stronę lewej stopy i jednocześnie przechylamy lewe ucho w stronę lewego ramienia. Przytrzymujemy przez 20 sekund i wracamy do początkowej pozycji. Potem powtarzamy ten ruch w drugą stronę oczywiście ze zmianą ręki.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Nauczycielka kazała uczniom zrobić sobie zdjęcia. W życiu nie spodziewali się, do czego je wykorzysta
  2. Elżbieta Jaworowicz ma sporo za uszami. Sprawą zajęła się Rada Etyki Mediów
  3. Zdrowe produkty, które mogą być dla nas trujące. Lepiej na nie uważać
  4. Piliśmy go po katastrofie w Czarnobylu. Działanie i skutki uboczne płynu Lugola
  5. Bóle szyi mogą być objawem groźnego nowotworu. Nie wolno ich lekceważyć
  6. Myślisz, że nie jesz przeterminowanego i nadgniłego mięsa? Ujawniamy sposoby sklepów na "odświeżanie" jedzenia, porażające

Następny artykuł