czekolada_zdrowa
Autor Damian Witoń - 15 Lutego 2020

Czekolada wcale nie musi być niezdrowa. Trzeba tylko pamiętać o pewnej zasadzie

Czekolada jest uwielbiana przez wielu z nas. Dzięki zawartemu w niej kakao, może być bardzo zdrowa, jednakże nie każda jest w rzeczywistości. Warto wiedzieć jaką czekoladę wybrać oraz jakie ma właściwości.


Czekolada jest ulubionym przysmakiem wielu ludzi. Niektórzy z nas są wręcz od niej uzależnieni. Trudno się temu dziwić, ponieważ wpływa pozytywnie między innymi na nasz nastrój. Niestety nie każda czekolada będzie korzystna dla naszego zdrowia. Jeśli jednak będziemy potrafić odpowiednio dokonać wyboru, jej spożywanie może dać wiele korzystnych rezultatów.

Nie żyje 16-letnia Karolina. Nastolatka przez pół życia walczyła z chorobąNie żyje 16-letnia Karolina. Nastolatka przez pół życia walczyła z chorobąCzytaj dalej

Czekolada może być zdrowa

W sklepach znajdziemy dziś mnóstwo produktów powstałych na bazie czekolady. Niestety wiele z nich w procesie przetwarzania wzbogaca się dużymi ilościami cukru, których nadmiar jest niezdrowy. Dlatego najlepszym wyborem będzie zakupienie ciemnej czekolady. Zawiera ona pokaźne ilości kakao, a to właśnie ono odpowiada za prozdrowotne właściwości wytworów, których jest składnikiem.

Jak podaje portal wprost.zdrowie.pl, kakao jest bogatym źródłem przeciwutleniaczy zwanych flawonoidami, które korzystnie wpływają na stan naszego organizmu. Zmniejszają ryzyko wystąpienia chorób, takich jak zawał serca czy udar. Nasiona kakaowca przyczyniają się również do poprawy pamięci oraz neutralizują działanie złego cholesterolu. Ich kolejnym atutem jest zawartość wielu witamin, mikroelementów oraz zdrowych tłuszczów.

Kakao nie występuje jednak tylko w ciemnej czekoladzie. Bez problemu można zdobyć jego czystą formę. Najczęściej jednak oferowane jest w sproszkowanej postaci. Jako że samo w sobie jest gorzkie, najczęściej dodaje je się do innych posiłków lub podaje jako gorący napój z różnymi dodatkami.

Jednym z pomysłów na wykorzystanie kakao jest włączenie go w skład koktajlu. Świetnie komponuje się na przykład ze smakiem bananów, co można wykorzystać przygotowując swoje poranne smoothie. Pokruszone nasiona kakaowca warto wsypać do jogurtu. Są smaczne i chrupiące. Ciekawie połączą się, chociażby z jagodami czy posiekanym kokosem. Można też oczywiście w tradycyjny sposób, który wielu z nas pamięta zapewne z dzieciństwa, zagotować kakao z mlekiem. Dodatkowego smaku i aromatu nada mu wtedy odrobina ekstraktu waniliowego. Można też oczywiście dodać odrobinę cukru. Zaletą takiego rozwiązania jest to, że sami kontrolujemy jego ilość. Radzimy jednak z nią uważać.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Gratulacje spływają od fanów. Aleksandra Kwaśniewska i Kuba Badach mają powody do świętowania „W końcu”
  2. 10 mln Polek i Polaków otrzyma pismo z ZUS-u. Możecie mieć nieprzyjemności, lepiej się przygotować
  3. Zdrowe produkty, które mogą być dla nas trujące. Lepiej na nie uważać
  4. Piliśmy go po katastrofie w Czarnobylu. Działanie i skutki uboczne płynu Lugola
  5. Bóle szyi mogą być objawem groźnego nowotworu. Nie wolno ich lekceważyć
  6. Walka z czasem i śmiertelną chorobą. Robert Lewandowski pierwszy raz poprosił o pomoc

Następny artykuł