dieta i słodycze
Fot. pixabay.com/ Pexels
Autor Klaudia Gaicka - 5 Czerwca 2020

Jak pozbyć się ochoty na słodycze? Skuteczne sposoby, które powinien poznać każdy z nas

Dieta bez słodyczy jest możliwa. Poznaj kilka sprawdzonych sposobów, jak pozbyć się ochoty na podjadanie. Podziękuje ci za to nie tylko twoja nowa zgrabna sylwetka, ale również zdrowszy organizm. Zminimalizujesz bowiem ryzyko wystąpienia wielu groźnych chorób.

Dieta bywa trudna w utrzymaniu, zwłaszcza jeżeli wciąż mamy ochotę na słodycze. Niezależnie od tego, czy kuszą nas ciastka z kruszoną, pączek z lukrem czy „owocowe” landrynki, możemy być pewni, że nadużywanie tego typu przyjemności będzie miało na nas zły wpływ. Nie chodzi tu jedynie o naszą wagę, ale również zdrowie całego organizmu.

Zbyt duża ilość cukru oddziałuje źle praktycznie na wszystkie układy organów. Co więcej, oprócz cukru, w słodyczach znajduje się mnóstwo niekorzystnych dodatków, takich jak tłuszcze utwardzone, izomery trans i inne substancje rakotwórcze.

Afera mięsna w Biedronce. Klientka odkryła podejrzaną praktykę, kierownictwo sklepu odpowiada na zarzutyAfera mięsna w Biedronce. Klientka odkryła podejrzaną praktykę, kierownictwo sklepu odpowiada na zarzutyCzytaj dalej

Dieta z mniejszą ilością słodyczy, sposoby

Pierwszą radą, którą dzieli się z nami portal Polki.pl, jest posiadanie pod ręką przysmaków, które zastąpią nam słodkości. Pokrojone w słupki warzywa trzymaj zawsze w pogotowiu, natomiast słodycze chowaj głęboko w szafce. Jako dodatek do warzyw możesz zrobić prosty dip na bazie jogurtu naturalnego. Dołóż do niego czosnek, pieprz i odrobinę soli i voila, gotowe.

Już wspominaliśmy o składnikach pobocznych słodyczy, jednak warto to skonfrontować z kłamstwami, którymi karmią nas niektóre reklamy. Najczęstszą sytuacją jest promowanie produktów z fatalnym składem, jako wartościowych przekąsek. Koniecznie sprawdzaj składy produktów, które spożywasz. Nie tylko słodyczy. To powinno przynajmniej trochę zniechęcić cię do ich spożywania.

Jeżeli ochota na słodycze najdzie cię wieczorem, zamiast biec do kuchni, udaj się do łazienki. Mycie zębów nie tylko odwróci twoją uwagę od słodyczy, ale również sprawi, że nie będzie ci się chciało robić tego jeszcze raz po czymś słodkim.

Dzisiaj grzeje: 1. Annę Przybylską zabiła choroba, którą mają tysiące Polaków. Wielu z nich nie wie jak rozpoznać objawy

2. Fatalne informacje dotyczące oszczędności Polaków w bankach. Sytuacja, która nigdy wcześniej nie miała miejsca

Nie walcz ze swoim organizmem, jeżeli potrzebuje on cukrów, daj mu je. Jednak nie te dostępne w słodyczach, tylko węglowodany złożone. Dobrze sprawdzi się tutaj błyskawiczna owsianka z kilkoma zdrowymi dodatkami, takimi jak orzechy i nasiona (np. słoneczniku lub dyni). Świetnie sprawdzi się również dodatek jakiegoś owocu.

Zmotywuj się, kupując wymarzony ciuch mniejszy o jeden rozmiar, niż aktualnie nosisz. Za każdym razem, kiedy przyjdzie ci ochota na niezdrowy słodycz, wyobrażaj sobie, jak olśniewasz wszystkich w nowym ubraniu. Ten trik psychologiczny sprawi, że jedzenie słodyczy wyda Ci się mniej pociągające.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Ślad za Mateuszem nagle się urwał. 29-latek nie żyje, po sześciu dniach znaleziono jego ciało
  2. Mężczyźni nie mieli pojęcia, że w lesie ustawiona jest fotopułapka. Wszystko się nagrało, teraz sprawę wezmą w swoje ręce służby
  3. Stan przedzawałowy. Jak go rozpoznać i co robić, gdy wystąpi?
  4. Glejak to niezwykle groźny nowotwór. Niestety nie jest łatwy do wykrycia, gdyż objawy są niespecyficzne
  5. Pasożyty, którymi możemy się zarazić poprzez jedzenie. Mogą być bardzo niebezpieczne
  6. Robert Lewandowski przejdzie na emeryturę? Deklaracja napastnika nie pozostawia złudzeń, padła data

Następny artykuł