Dieta przeciwko demiecji i chorobie Alzheimera
Autor Karol Zaborowski - 6 Października 2019

Dieta, która może uchronić przed chorobą Alzheimera i demencją

Dieta ma wpływ nie tylko na nasz wygląd wagę, ale również na wiele chorób, które na pierwszy rzut oka mogą nie być powiązane z tym, co jemy. Mimo to lekarze ostrzegają przed produktami, które znacząco zwiększają prawdopodobieństwo pojawienia się u nas demencji i choroby Alzheimera.

Dieta i jej wpływ na nasze zdrowie jest tematem wielu badań naukowych prowadzonych na całym świecie. Naukowcy, którzy zajmują się tą tematyką, co pewien czas odkrywają kolejne powiązania pomiędzy tym, co jemy, a występowaniem różnych chorób zaczynając na cukrzycy, a kończąc na nowotworach. Dużo się mówi o tym, jak istotne jest prowadzenie szeroko rozumianego zdrowego trybu życia, co poparte jest konkretnymi badaniami. Jak podaje portal WP.pl, specjaliści określili zależność pomiędzy chorobą Alzheimera i demencją, a wysoko przetworzonymi produktami.

Dieta, a choroba Alzheimera

Wedle statystyk choroba Alzheimera dotyka coraz większą ilość osób na całym świecie, a szczególny wzrost zachorowań na nią zauważalny jest zwłaszcza w państwach, gdzie wprowadzony został tak zwany zachodni styl żywienia. Chodzi dokładniej o znaczący udział w handlu żywności wysoko przetworzonej, a także bardzo łatwego dostępu do restauracji typu fast food.

Tyczy się to również dużego udziału czerwonego mięsa w diecie i jednoczesnej małej ilości owoców i warzyw. Wyniki tych badań zostały opublikowane w ''Journal of the American College of Nutrition'' i specjaliści wcale nie są nimi zaskoczeni.

Na szczęście odkryto również, że choroba Alzheimera i demencja występują niezwykle rzadko wśród narodów, w których króluje przede wszystkim kuchnia tradycyjna, w której dużą część stanowią właśnie owoce i warzywa, ale nie tylko. Przez wiele lat było tak w przypadku Japonii, jednak teraz odnotowywany jest znaczący wzrost zachorowalności na te dolegliwości.

Chcąc zwiększyć swoją szansę na lepsze zdrowie w starszym wieku, naukowcy i lekarze polecają dietę śródziemnomorską, a także dietę MIND opracowana przez naukowców przy Uniwersytecie w Chicago. Wedle badań jej rygorystyczne przestrzeganie zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia u nas choroby Alzheimera nawet o 50%. Dieta ta składa się z przynajmniej 6 posiłków z warzyw liściastych i 5 porcji orzechów. Dodatkowo raz w tygodniu powinniśmy jeść też ryby, a dróg dwa razy. Poleca się także, aby oliwa z oliwek stała się podstawowym olejem, którego używamy.

Następny artykuł