dieta: zdrowie gruszki
unsplash David Fartek
Autor Klaudia Gaicka - 8 Października 2020

Dlaczego warto jeść gruszki? Powodów jest zaskakująco wiele

Dieta wzbogacona o gruszki przyniesie nam wiele prozdrowotnych korzyści. Warto zastąpić nimi niezdrowe przekąski. Okazuje się, że te przepyszne owoce mogą pomóc nam przy wielu nieprzyjemnych dolegliwościach, jak chociażby biegunka, czy zaparcia.

Dieta, którą wzbogacimy o gruszki, pomoże nam w utrzymaniu zdrowego organizmu. Na korzyść tych owoców przemawiają nie tylko ich liczne prozdrowotne właściwości, ale także ich dostępność. Te „niezwykłe zwykłe” owoce możemy znaleźć praktycznie w każdym sklepie spożywczym, a ich cena rzadko kiedy przekracza kilka złotych za kilogram. W praktyce oznacza to, że ten zdrowy przysmak możemy przekąsić za naprawdę drobne pieniądze.

Początkowo gruszki uprawiano jedynie w antycznej Grecji, stamtąd trafiły do Rzymu, gdzie zyskały niesamowitą popularność. W późniejszych czasach te smakowite owoce coraz bardziej rozprzestrzeniały się po kontynentach, dziś dostępne są już prawie wszędzie, gdzie tylko ich uprawa jest możliwa.

Zamknięcie szkół już 20 października? Jest komentarz Ministerstwa Edukacji NarodowejZamknięcie szkół już 20 października? Jest komentarz Ministerstwa Edukacji NarodowejCzytaj dalej

Dieta wzbogacona o gruszki przyniesie nam wiele prozdrowotnych korzyści. Warto zastąpić nimi niezdrowe przekąski

Gruszki bogate są jednak także w: fosfor, wapń, magnez, sód miedź, żelazo, bor oraz jod. Stanowią także bogate źródło kwasów owocowych – jabłkowego i cytrynowego – oraz węglowodanów, pektyny, błonnika i olejków eterycznych. Co również ważne, przeciętna gruszka ma jedynie 60 kcal. To bardzo mało, więc z powodzeniem możemy spożywać gruszki, nawet będąc na diecie, mającej nam pomóc zrzucić zbędne kilogramy.

Jak podaje portal Poradnikzdrowie.pl, badania udowodniły, że gruszki mogą pomóc zapobiec udarowi i obniżyć ciśnienie krwi. Dzięki zawartemu w nich potasowi możemy dużo łatwiej regulować zbyt wysokie ciśnienie. Pierwiastek ten hamuje także agregację (zlepianie się) płytek krwi. To sprawia, że ryzyko udaru maleje.

Osobom z zaparciami polecane są miękkie i dojrzałe gruszki, z kolei osoby z biegunkami powinny sięgnąć po twardsze i bardziej cierpkie owoce. Te pierwsze zawierają mnóstwo błonnika, drugie przeciwbiegunkowych garbników.

Dzisiaj grzeje: 1.Nowe zakazy i ogromne kary już od soboty. Minister Zdrowia przedstawił program, wielu Polaków oburzonych
2.Listonosz już nie zapuka z pieniędzmi? Wypłata emerytur i rent już nie taka jak kiedyś
3.Dwa scenariusze końca pandemii. Polski ekspert podaje konkretne daty

Dodatkowo gruszki mogą spożywać także osoby chore na cukrzycę. Gruszki należą do grupy owoców o zawartości 5–10 proc. węglowodanów, a ich indeks glikemiczny równy jest 30. Dzięki tym właściwością owoce nie stanowią zbyt dużego obciążenia dla trzustki.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Nie żyje legenda Gdańska. Nikt się nie spodziewał. Był symbolem walki z komunizmem i turystycznego miasta
  2. "Jeden z dziesięciu”: występ, który przeszedł do historii. Pan Ireneusz rozczulił swoją ekspresją
  3. Ekspert alarmuje. Koronawirus przenosi się inaczej niż 3 miesiące temu
  4. Leki, których może zaraz zabraknąć. Naczelna Izba Aptekarska alarmuje
  5. Nowa prognoza epidemii dla Polski. "Można odwołać Boże Narodzenie z rodziną"
  6. Sernik bez sera? Błyskawiczny deser, który dosłownie rozpływa się w ustach, zrobisz z kaszy i produktów, które każdy ma w kuchni

Następny artykuł