dieta_mózg
Autor Damian Witoń - 11 Lutego 2020

Produkty poprawiające pracę naszego mózgu. Warto włączyć je do codziennej diety

Dieta jest bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na funkcjonowanie ludzkiego mózgu. Spożywanie niektórych produktów, może w odczuwalnym stopniu zwiększyć jego możliwości, a co za tym idzie poprawić jakość naszego życia.

Dieta ma ogromne znaczenie dla poprawnego funkcjonowania poszczególnych organów ciała człowieka. Mózg nie stanowi wyjątku dla tej zależności. Centrum dowodzenia naszego organizmu musi dostawać regularnie określone substancje odżywcze, aby mogło sprawnie działać. Warto wiedzieć, co włączyć do diety, aby cieszyć się lotnym umysłem.

Zabieg usunięcia tarczycy jest czasem jedynym rozwiązaniem. Warto wiedzieć z czym jest powiązanyZabieg usunięcia tarczycy jest czasem jedynym rozwiązaniem. Warto wiedzieć z czym jest powiązanyCzytaj dalej

Dieta może wpłynąć pozytywnie na pracę ludzkiego mózgu

Mózg człowiek pobiera, aż 25 procent energii, którą dysponuje cały organizm. Znajdujące się w tym niezwykle ważnym narządzie komórki nerwowe obumierają po upływie okresu od 10 do minut bez niezbędnych ilości glukozy i tlenu. Jednakże duże znaczenie ma nie tylko to, czy dostarczamy do mózgu odpowiedniego paliwa, ale także, jakiej jest jakości. Najlepszym źródłem “zasilania” organizmu są węglowodany złożone, których duże ilości znajdziemy w ziarnach zbóż, mące z pełnego przemiału, kaszach, soczewicy i fasoli.

Pracę mózgu może wspomagać także kofeina, która polepsza koncentrację, przyspiesza procesy odpowiedzialne za podejmowanie decyzji oraz na czas swojego działania wspomaga działanie pamięci krótkotrwałej. Nie można jednak z nią przesadzać, ponieważ za duże ilości mogą obciążyć pracę naszego serca. Ograniczenie kofeiny zalecane jest kobietom w ciąży oraz osobom cierpiącym na nadciśnienie. Źródłem tego składnika jest oczywiście kawa, ale także herbata, yerba mate, kakao i czekolada.

Aby móc cieszyć się pełnym potencjałem swoich zdolności umysłowych, należy zadbać o dostarczenie odpowiedniej ilości witamin z grupy B. Jak podaje portal zywienie.abczdrowie.pl, są one odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Znajdziemy je w fasoli, grochu, słoneczniku i mięsie z indyka. W trosce o mózg warto również jeść produkty bogate w żelazo, magnez, cynk oraz potas, czyli na przykład zielone warzywa, pomarańcze, brzoskwinie, orzechy i pestki dyni.

Bardzo istotną rolę w pracy mózgu odgrywają także antyoksydanty, ponieważ wpływają na szybkość docierania do niego informacji. Ich źródłem są między innymi owoce jagodowe, które najlepiej spożywać na świeżo. Jeżeli natomiast chcemy poprawić pamięć krótkotrwałą, rozwinąć możliwości uczenia się i polepszyć koordynację ruchową z pomocą przyjdą nam nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6, które obficie występują w rybach, olejach tłoczonych na zimno, sezamie i awokado.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Nie żyje dziecięca gwiazda. Matka poinformowała o śmierci syna
  2. Agata Duda tym razem nie mogła pomóc mężowi. Nawet TVP nie ocenzurowało incydentu
  3. Zdrowe produkty, które mogą być dla nas trujące. Lepiej na nie uważać
  4. Piliśmy go po katastrofie w Czarnobylu. Działanie i skutki uboczne płynu Lugola
  5. Bóle szyi mogą być objawem groźnego nowotworu. Nie wolno ich lekceważyć
  6. Polacy masowo piją ją każdego dnia. Jest trucizną, która dewastuje nasz organizm

Następny artykuł