Zdrowie: Pozytywnie wpływa na nie spożywanie kiszonek
pixabay_AKuptsova
Autor Damian Witoń - 12 Marca 2020

Kiszonki jako naturalne probiotyki. Warto włączyć je do swojej diety

Dieta ma niebagatelne znaczenie dla zdrowia człowieka. Odpowiednie jej skomponowanie może znacząco poprawić jakość naszego życia. Do jadłospisu z pewnością warto włączyć kiszonki, które posiadają wiele cennych właściwości.

Dieta jest bardzo ważnym elementem życia. Odpowiednio dobrana będzie w stanie korzystnie wpływać na stan naszego zdrowia. Komponując jadłospis, warto uwzględnić w nim kiszonki, które oprócz tego, że dostarczą nam cennych witamin i minerałów, są również naturalnym probiotykiem.

Polki niechętnie chodzą do ginekologa. Często przyczyną jest zachowanie samego lekarzaPolki niechętnie chodzą do ginekologa. Często przyczyną jest zachowanie samego lekarzaCzytaj dalej

Dieta w dużym stopniu wpływa na nasze zdrowie. Warto włączyć do niej kiszonki

Kiszone warzywa z pewnością warto umieścić w swoim menu. Powodów do tego jest wiele. Jednym z nich jest, chociażby wysoka zawartość kwasu mlekowego, czyli substancji powstającej w czasie fermentacji. Wykazuje ona działanie oczyszczające, a także wzmacnia organizm człowieka i pomaga uchronić się przed niebezpiecznymi chorobami. Reguluje również florę bakteryjną w jelitach, co przyczynia się do lepszego trawienia i wchłaniania produktów przemiany materii. Istotny jest również fakt, że bakterie kwasu mlekowego biorą udział w syntetyzowaniu witaminy K i niektórych witamin z grupy B.

To jednak dopiero początek listy zalet, jakie są w stanie zaoferować nam kiszonki. Dopisać możemy do niej również dostarczanie witamin B1, B2 i B3, które wspomagają metabolizm, ułatwiają trawienie białek, tłuszczów i węglowodanów, pozytywnie wpływają na stan naszej skóry, włosów i paznokci, a także zwiększają przyswajalność żelaza. W kiszonych warzywach znajdziemy również witaminy C, A, E i K. Dostarczą nam też magnezu, wapnia, fosforu i potasu.

Kiszonki zawierają w sobie błonnik pobudzający pracę jelit i pomagający zachować prawidłową wagę. Są niskokaloryczne, a więc idealnie nadają się dla osób będących na diecie. Nie należy jednak spożywać ich zbyt wiele, ponieważ zawierają dużo soli, która w nadmiarze jest szkodliwa. Jak podaje portal poradnikzdrowie.pl, najlepsze są kiszonki wykonane samodzielnie, ponieważ produkty oferowane w sklepach często zawierają w sobie środki konserwujące. Z racji na przyspieszony sztucznie proces fermentacji mają również mniej walorów zdrowotnych.

Dzisiaj grzeje: 1. Wiosna prawdopodobnie nie powstrzyma epidemii koronawirusa. Ekspert nie pozostawia złudzeń

2. Druzgocące słowa Jackowskiego dla wszystkich Polaków. Zobaczył tragedię, która ma nastać lada dzień

Najbardziej popularne warzywa, które wykorzystywane są do kiszenia to oczywiście kapusta i ogórki. Niewielu jednak wie, że można również zdecydować się na buraki, kalafiory, marchew, białą rzodkiew, cebulę, czosnek, fasolkę szparagową, botwinkę, bakłażany, czy paprykę.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Źle się dzieje, półki pustoszeją na naszych oczach. Wszyscy ruszyli do Lidla, Biedronki i najbliższych sklepów
  2. Koronawirus: Hollywoodzki aktor wraz z żoną zarażeni. Jest pierwszą znaną osobą z wirusem
  3. Objawy mogące świadczyć o nowotworze u dziecka. Nie wolno ich lekceważyć
  4. Media dotarły do szczegółów wypadku Małgorzaty Kożuchowskiej. Prawdopodobną przyczyną nieuleczalna choroba
  5. Choroby, które sieją największe spustoszenie. Odpowiadają za śmierć ponad połowy Polaków
  6. Szukają szczepionki na wirusa z Wuhan. Ochotnikom oferują równowartość 17 tys. zł

Następny artykuł