dieta z nasionami chia
unsplash_Marc Mintel
Autor Aneta Młodawska - 13 Lutego 2020

Chociaż wyglądają niepozornie, są bardzo dobre dla naszego zdrowia. Nasiona wykorzystywane przez Azteków

Dieta z uwzględnieniem nasion chia może znacznie przyczynić się do poprawy naszego zdrowia. Słyną one bowiem ze swych wyjątkowych wartości odżywczych i pozytywnego wpływu na zdrowie. Nic więc dziwnego, że doceniły je już plemiona Nahua w środkowym Meksyku. Zaraz po fasoli i kukurydzy, były one trzecią najważniejszą dla Azteków uprawą.

Dieta, która jest odpowiednio skomponowana stanowi podstawę zachowania zdrowia i urody. Nic dziwnego, że zdrowo odżywiające się osoby dodają do potraw nasiona chia.
Zawierają one bowiem więcej kwasów omega-3 niż uchodzący za ich skarbnicę hodowlany łosoś atlantycki. Są także bardziej bogate w wapń niż mleko. Nie zapominajmy, że nasiona chia doskonale sprawdzają się w kuchni, np. w postaci puddingu.

Nasiona chia to nasiona szałwii hiszpańskiej pochodzącej z Meksyku i Gwatemali. Dobroczynne właściwości produktu można wymieniać w nieskończoność. Są zalecane dla cukrzyków, osób z nadwagą, a także stanowią doskonałe źródło białka dla wegetarian. Nie bez powodu roślina ta cieszy się ostatnio ogromnym rozgłosem w środowiskach zajmujących się zdrowym odżywianiem. Niemniej jednak produkt nie jest żadną nowością, gdyż jego wpływ na zdrowie doceniano już ponad tysiąc lat temu.

Dziecko przez 8 godzin umierało na sepsę. Dziecko przez 8 godzin umierało na sepsę. "Nasze dziecko zmieniło kolor na fioletowy"Czytaj dalej

Dieta z uwzględnieniem nasion chia przyczynia się do poprawy pamięci i koncentracji

Jak podaje portal zdrowezdrowie.pl, nasiona chia są niezwykle bogatą skarbnicą kwasów omega-3. Są one cenne przede wszystkim dla naszego mózgu, gdyż wspomagają pamięć i koncentrację. Korzystnie wpływają również na nasz układ nerwowy, a także na układ sercowo-naczyniowy. Dodatkowo towarzystwo błonnika zawartego w nasionach obniża poziom złego cholesterolu.

Warto pamiętać, iż błonnik reguluje rytm wypróżnień, dzięki czemu przeciwdziała zaparciom i wspomaga rozwój fizjologicznej flory bakteryjnej. Regularnie spożywany zmniejsza ryzyko rozwoju raka jelita grubego. Dzięki diecie bogatej w nasiona chia będziemy mogli cieszyć się większym spokojem i lepszym nastrojem. Roślina ponadto wzmacnia nasze oczy, zatem jeśli dużo czytamy bądź pracujemy przed komputerem, powinniśmy skorzystać z prozdrowotnych właściwości nasion. Pełne antyoksydantów białko zawarte w roślinie zapobiega rozwojowi nowotworów, a potas z kolei obniża ciśnienie krwi. Nasiona pełne są także fosforu oraz innych dobroczynnych substancji.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Ślub 17-latka i 51-latki odbył się równo 18 lat temu. Tak dziś wyglądają, niesłychane
  2. Koniec skandalicznej historii Elżbiety B. Opiekunka doprowadziła Violettę Villas do śmierci w zaniedbaniu
  3. Zdrowe produkty, które mogą być dla nas trujące. Lepiej na nie uważać
  4. Piliśmy go po katastrofie w Czarnobylu. Działanie i skutki uboczne płynu Lugola
  5. Bóle szyi mogą być objawem groźnego nowotworu. Nie wolno ich lekceważyć
  6. Aktorka legendarnego serialu na TVP ma nowotwór w ostatnim stadium. Wystosowała poruszający apel do swoich fanów

Następny artykuł