dieta wzmacniająca odporność
Fot. pixabay.com/ the5th
Autor Klaudia Gaicka - 14 Maja 2020

Błędy żywieniowe, które niszczą Twój system odpornościowy. Lepiej ich unikać

Dieta może zarówno pomóc, jak i uniemożliwić nam budowanie silnego, zdrowego układu immunologicznego. Istnieje kilka podstawowych błędów, o które łatwo w życiu każdego z nas. Dowiedz się, jak spożywać posiłku, aby twoja odporność działała prawidłowo.

Dieta może zarówno pomóc, jak i utrudnić nam budowanie silnego, zdrowego układu odpornościowego. Każdego dnia stajemy przed małymi wyborami, które w dłuższym czasie zaprocentują, albo w korzystny, albo w szkodliwy dla nas sposób. Warto wiedzieć, które z naszych decyzji żywieniowych mogą zdecydowanie wpłynąć na naszą odporność. Zwłaszcza teraz, kiedy to właśnie od naszego układu immunologicznego zależy, w jaki sposób i czy w ogóle przetrwamy ewentualne zarażenie koronawirusem SARS-CoV-2 oraz wywołaną przez niego chorobę COVID-19.

Szerszeń azjatycki dotarł do Europy. Niestety jest już pierwsza ofiara śmiertelnaSzerszeń azjatycki dotarł do Europy. Niestety jest już pierwsza ofiara śmiertelnaCzytaj dalej

Dieta, a odporność - najczęstrze błędy

Wielu ekspertów zajmujących się dietetyką, uważa śniadanie za najważniejszy posiłek dnia, jeżeli zależy nam na naszej odporności, nie powinniśmy z niego rezygnować.

- Gdy jest się głodnym, odporność spada. Ważne, aby codziennie jeść śniadanie bogate w białko. Obecność żelaza i witaminy A wzmocni naszą odporność – wyjaśnia dietetyczka Ayse Seny Binoza dla serwisu Radiozet.pl.

Dietetyczka mówi dodatkowo, aby w naszym porannym posiłku nie brakowało jajek oraz produktów z witaminą C. Ta witamina pomaga nam prawidłowo wchłaniać między innymi żelazo.

Drugą ważną zasadą, która pomoże nam uniknąć osłabienia układu odpornościowego, jest niezaniedbywanie przekąsek. Nie chodzi oczywiście o niezdrowe zapychacze, tylko o małe lekkie przekąski między głównymi posiłkami. Przykładem takiej zdrowej przekąski może być jogurt, owoce, mleko, kefir czy orzechy (tu jednak należy uważać ze względu na ich kaloryczność). Tego typu przysmaki pomogą nam zadbać o prawidłowy poziom cukru we krwi oraz zapewnią równowagę witaminową, białkową i mineralną.

Innym często popełnianym błędem jest jedzenie wciąż tych samych rzeczy. Zdrowa dieta to ta, która jest zbilansowana i różnorodna. Oczywiście każdy z nas ma swoje ulubione produkty i potrawy, jednak warto je sobie urozmaicać. Nasz układ immunologiczny nam za to podziękuje.

Bezpośrednio zaszkodzić naszej odporności może również słaba kondycja jelit. Często dochodzi do niej wskutek nieprawidłowego nawodnienia organizmu, a w zasadzie jego odwodnienia. Picie płynów jest niezbędne dla wszystkich procesów w naszym ciele.

Dzisiaj grzeje: 1. Nie żyje bohaterka Powstania Warszawskiego. Nim odeszła podzieliła się ważnym wyznaniem na temat tamtych czasów

2. Syn Dowbor nie wytrzymał. Padły mocne słowa pod adresem jego mamy

Ostatnim błędem, który może być opłakany w skutkach, jest zbyt małe spożycie białka. Ten składnik uczestniczy w budowie i naprawie tkanek oraz pomaga w zwalczaniu różnego rodzaju infekcji. Sprawa jest o tyle skomplikowana, że na nasz organizm zadziała źle, zarówno za mała, jak i za duża ilość białka. Najlepiej sprawdzi się po prostu zbilansowana dieta.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Tysiące Polaków źle gotują jajka. Narażają na niebezpieczeństwo siebie i rodziny
  2. Musieli wziąć ślub w szpitalu. Po 18 godzinach od ceremonii nic już nie było takie samo
  3. Niebezpieczny nowotwór atakujący głównie ludzi młodych. Warto znać jego objawy
  4. Urodziła dziecko, które było w "ciąży". Dzień po porodzie lekarze przeprowadzili cesarskie cięcie
  5. Tadeusz Rydzyk krytykuje obostrzenia dotyczące kościołów. "Dla nas katolików ważniejsze jest zdrowie ducha"
  6. Nowe obostrzenie dotyczące sprzedaży już w najbliższą środę. Spać spokojnie może tylko 3/4 Polaków

Następny artykuł