dieta - warto uwzględnić w niej sery
Autor Aneta Młodawska - 15 Lutego 2020

Najzdrowsze sery. Warto włączyć je do swojej diety

Dieta powinna opierać się na zdrowych produktach. Wokół niektórych jednak narosło wiele mitów. Sery, ze względu na zawarty w nich tłuszcz i laktozę. Uważane są za wrogów zdrowej diety. Wiele osób zapomina jednak, że stanowią one bogate źródło łatwo przyswajalnego białka oraz wapnia.

Dieta, gdy składa się ze zdrowych produktów, stanowi podstawę zachowania zdrowia i urody. Powinna ona służyć utrzymaniu ciała i umysłu w dobrej kondycji oraz zachowaniu prawidłowej masy ciała.
Właściwie dobrana dieta chroni przed ryzykiem wystąpienia wielu chorób. Pomaga ponadto w leczeniu już istniejących, między innymi cukrzycy, choroby wieńcowej czy nadciśnienia tętniczego. Ważnym składnikiem, który warto uwzględnić w swoim jadłospisie są sery, takie jak ricotta czy gorgonzola. Możemy znaleźć w nich wiele witamin i wysoką zawartość białka

Najgorszy wybór na poranny posiłek. Lepiej go unikaćNajgorszy wybór na poranny posiłek. Lepiej go unikaćCzytaj dalej

Dieta oparta na zdrowych produktach, w tym serów znacznie poprawia działanie naszego organizmu

Jak podaje portal żywienie.abczdrowie.pl. sery umożliwiają utrzymanie dobrej kondycji kości, a także uzupełnienie niedoboru składników odżywczych. Jednym z nich jest parmezan. Ser pochodzi z Włoch i uznawany jest za najzdrowszy ser na świecie. Stanowi on bowiem źródło wielu witamin i minerałów oraz obniża ciśnienie tętnicze krwi. Naukowcy zaprosili do testów kilkaset osób i podzielili je na dwie grupy, spośród których jedna codziennie spożywala porcję parmezanu. Eksperyment poskutkował ustabilizowaniem się ciśnienia tętniczego krwi u osób jedzących parmezan. Ogromną zaletą sera jest niska kaloryczność. Zawiera on zaledwie 26 g tłuszczu w 100 g produktu. Parmezan ponadto jest lekkostrawny. Organizm trawi go już w półtorej godziny.

Gorgonzola z kolei to miękki, dojrzewający ser podpuszczkowy produkowany z mleka krowiego. Swoją niebieską barwę zawdzięcza obecności pleśni Penicillium glaucum. Ma niską zawartość tłuszczu i wysoką zawartość białka. Dzięki temu pomaga zachować zdrowe zęby oraz mocne kości. Gorgonzola ma ponadto niski poziom cholesterolu i stanowi doskonałe naturalne źródło witamin z grupy B. Serek wiejski jest szczególnie popularny wśród osób dbających o linię. Znajduje się w nim spora porcja białka przy jednocześnie niewielkim poziomie tłuszczu. Ułatwia ponadto przyswajanie witaminy A, D, E i K. Przed zakupem warto jednak zwrócić uwagę na skład i wybrać produkt z mniejszą ilością soli, gdyż sód w nadmiarze może prowadzić do nadciśnienia tętniczego.

Kolejnym zdrowym serem jest ricotta. Wytwarzany może być z serwatki mleka krowiego, owczego lub koziego. Ogromną zaletą ricotty jest wysoka przyswajalność białka przy jednocześnie niskim poziomie tłuszczu i wysokiej zawartości wapnia. 100 g sera ma aż 272 mg białka, przy czym zwykły biały twaróg zawiera jedynie 96 mg tego składnika, a mleko 121 mg. Z kolei twaróg to jeden z najbardziej popularnych serów, które można kupić niemalże w każdym sklepie. Znajdziemy w nim witaminę A, D, E i K, a także sporą ilość B2 i choliny. Jego regularne spożywanie uzupełnia niedobory składników mineralnych. Kupując sery, często kierujemy się ceną zamiast ich właściwościami odżywczymi. Warto zmienić to przyzwyczajenie i wprowadzić do swojego menu więcej zdrowych gatunków serów.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Gratulacje spływają od fanów. Aleksandra Kwaśniewska i Kuba Badach mają powody do świętowania „W końcu”
  2. 10 mln Polek i Polaków otrzyma pismo z ZUS-u. Możecie mieć nieprzyjemności, lepiej się przygotować
  3. Zdrowe produkty, które mogą być dla nas trujące. Lepiej na nie uważać
  4. Piliśmy go po katastrofie w Czarnobylu. Działanie i skutki uboczne płynu Lugola
  5. Bóle szyi mogą być objawem groźnego nowotworu. Nie wolno ich lekceważyć
  6. Walka z czasem i śmiertelną chorobą. Robert Lewandowski pierwszy raz poprosił o pomoc

Następny artykuł