Dieta: jarmuż
pixabay_azboomer
Autor Damian Witoń - 20 Marca 2020

Jedno z najzdrowszych warzyw liściastych. Warto umieścić je w swoim jadłospisie

Dieta ma ogromne znaczenie dla funkcjonowania organizmu człowieka. Dobrym pomysłem dla osób, które chcą zadbać o swoje zdrowie, jest włączenie do jadłospisu jarmużu, charakteryzującego się wieloma ciekawymi właściwościami.

Dieta ma ogromny wpływ na zdrowie człowieka. To co umieszczamy na talerzach, nie pozostaje obojętnym dla naszego zdrowia. Dobrze zatem wiedzieć, jakie produkty są godne polecenia. Z pewnością zaliczyć do nich możemy jarmuż, który jest jednym z najzdrowszych warzyw liściastych.

Polski lek może zwalczyć koronawirusa. Lekarze znają go od latPolski lek może zwalczyć koronawirusa. Lekarze znają go od latCzytaj dalej


Dieta ma niebagatelny wpływ na zdrowie człowieka. Uzupełnienie jej o jarmuż może przynieść nam wiele korzyści

Jarmuż jest odmianą kapusty, która cieszy się ogromną popularnością w niektórych krajach, szczególnie skandynawskich. U nas przez długi czas był zapomniany. Ludzie traktowali go głównie jako roślinę ozdobną, co było dużym błędem. Na szczęście aktualnie jarmuż wraca do łask Polaków, co zawdzięcza głównie swoim wspaniałym właściwościom zdrowotnym.

Po jarmuż warto sięgnąć z wielu powodów. Jednym z nich jest, chociażby wysoka zawartość błonnika, którą się charakteryzuje. Znajdziemy w nim również dużo białka oraz kilka cennych dla naszego organizmu witamin, między innymi rzadko występującą w innych warzywach witaminę K. Ten rodzaj kapusty dostarczy nam także soli mineralnych, takich jak wapń, potas i sulforan, który to jest jednym z najsilniejszych antyoksydantów. To jednak nie koniec długiej listy zalet jarmużu. Dodatkowo jest on bowiem źródłem beta-karotenu, luteiny, a także zeaksantyny, wspomagającej organizm w usuwaniu wolnych rodników.

Bogactwo cennych składników zawartych w jarmużu nadaje mu bardzo ciekawych właściwości. Warzywo działa antynowotworowo, co udowadniają badania naukowe. W szczególności chroni nas przed rakiem wątroby, pęcherzyka żółciowego, piersi i jajników. Włączenie go do jadłospisu pomoże kobietom, które uskarżają się na nadmierne krwawienie podczas miesiączki. Niezależnie od płci będzie w pewnym stopniu stanowić zabezpieczenie przed krwotokami oraz wspomoże proces gojenia się ran.

Po jarmuż warto sięgać również dlatego, że wspomaga nasz układ odpornościowy, a także działa ochronnie na układ nerwowy. Jak podaje portal medonet.pl, jedzenie warzywa poprawia pracę układu sercowo-naczyniowego, udrażnia naczynia krwionośne i obniża ciśnienie tętnicze. Wspomaga także produkcję czerwonych krwinek, dlatego zalecane jest osobom zmagającym się z anemią.

Dzisiaj grzeje: 1. Polka pracuje nad szczepionką przeciwko koronawirusowi. Jest nadzieja

2. Ogromny wzrost zarażeń. Zakaz wychodzenia z domu bez zakrytych ust i nosa u sąsiada Polski

Warto jednak zaznaczyć, że jedzenie jarmużu odradzane jest niektórym osobom. Jak każde warzywo kapustne zawiera on bowiem duże ilości goitrogenów, które wpływają na metabolizm jodu w organizmie człowieka. Konsekwencją tego może być obniżenie jego stężenia, dlatego sięganie po warzywo nie będzie dobrym pomysłem dla osób z chorobami tarczycy. Na szczęście istnieje pewien sposób, aby pozbyć się dużej części goitrogenów z jarmużu. Jest nim gotowanie, które przyczynia się do utleniania związków.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Kasjerka Biedronki założyła maseczkę i rękawiczki. Skandal, klienci zaczęli ją upokarzać i poniżać
  2. Jest sposób na wykrycie koronawirusa w 20 sekund. Włosi już z niego korzystają
  3. Objawy mogące świadczyć o nowotworze u dziecka. Nie wolno ich lekceważyć
  4. Media dotarły do szczegółów wypadku Małgorzaty Kożuchowskiej. Prawdopodobną przyczyną nieuleczalna choroba
  5. Choroby, które sieją największe spustoszenie. Odpowiadają za śmierć ponad połowy Polaków
  6. Ważny komunikat ministra obrony narodowej. Rząd podjął kluczową decyzję w sprawie udziału wojska

Następny artykuł