Dieta jajeczna daje zaskakujące efekty. Dzięki niej można schudnąć nawet 5 kilogramów w ciągu tygodnia
unsplash.com/ Annie Spratt
Autor Aneta Młodawska - 22 Maja 2020

Dieta jajeczna pozwala szybko zgubić zbędne kilogramy. Czy jest jednak bezpieczna?

Dieta jajeczna to sposób na szybkie odchudzanie, jednak w perspektywie dłuższego praktykowania może grozić pogorszeniem stanu zdrowia i rozwojem chorób, takich jak miażdżyca. Warto poznać zasady diety jajecznej.

Dieta jajeczna to rodzaj monodiety, dzięki której traci się na wadze w bardzo szybkim tempie. Jej istotą jest spożywanie jajek i choć pomaga walczyć ze zbędnymi kilogramami, nie powinna być stosowana długookresowo.


Kuracja ta uznawana jest za dietę błyskawiczną. Dieta oparta na jajkach przynosi bowiem efekty już po kilku dniach. Niemniej jednak z uwagi na ubogie menu powinna nam towarzyszyć nie dłużej niż dwa tygodnie.

Sok z marchwi jest przepyszny, a do tego bardzo zdrowy. Warto pić go regularnieSok z marchwi jest przepyszny, a do tego bardzo zdrowy. Warto pić go regularnieCzytaj dalej


Dieta jajeczna daje zaskakujące efekty. Dzięki niej można schudnąć nawet 5 kilogramów w ciągu tygodnia


Efekty diety jajecznej zależą od sumienności w realizacji jadłospisu oraz indywidualnych predyspozycji organizmu. Jej podstawą są jajka gotowane nie dłużej niż 10 minut. Po tym czasie mogą one stracić swoje cenne właściwości.


Jak podaje potal medme.pl, jaja kurze to w 75 procentach woda. 13 proc. stanowi białko, a 4 proc. to tłuszcze nienasycone i węglowodany. Dostarczają one wielu witamin, takich jak A, D,E i K oraz witaminy z grupy B. Jajka zawierają również wapń, żelazo, potas, fosfor, magnez oraz obecną w żółtkach lecytynę.


Białko kurze stanowi bogactwo aminokwasów, które są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka. Regulują one poziom hormonów i płynów ustrojowych. Ponadto związki te są odpowiedzialne za regenerację narządów wewnętrznych, komórek i mięśni.


Choć pomysłodawcy diety jajecznej uważali, że prowadzona 14 dni będzie skuteczna i bezpieczna, to jednak budzi wątpliwości niektórych specjalistów.


Część dietetyków radzi, by dietę jajeczną stosować nie dłużej niż 7 dni, a zdaniem niektórych specjalistów jedynie od 3 do 5 dni. Osoby ze zbyt wysokim cholesterolem powinny całkowicie z niej zrezygnować.

Dzisiaj grzeje: 1. Używasz płynu do dezynfekcji? Unikaj błędu, który czyni go nieskutecznym

2. Zostało ci mięso z rosołu? Genialny pomysł na wykorzystanie resztek, domownicy będą zachwyceni


Według jadłospisu opracowanego w amerykańskiej klinice Mayo, jajka powinniśmy spożywać trzy razy dziennie, nie przekraczając 6 sztuk. Na talerzu może im towarzyszyć tłuszcz, masło, a także warzywa.


Decydując się na dietę jajeczną, należy zapomnieć o piciu alkoholu, napojów gazowanych, słodzonych oraz energetycznych. Aby dieta oparta na jajkach była skuteczna, należy pić od 2 do 3 litrów wody.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Trzycyfrowe ceny czereśni sięgnęły absurdu. Klienci są wściekli
  2. Od poniedziałku wielkie zmiany dla tysięcy rodziców. Chodzi o nasze pieniądze
  3. GIF wycofuje z rynku lek używany przez miliony Polaków. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności
  4. Myśleli, że to zwykła grypa. Ich małżeństwo trwało zaledwie 72 godziny
  5. Kołatanie serca ma wiele przyczyn. Nie należy go lekceważyć, gdyż może być objawem niebezpiecznych chorób
  6. Bank Pekao wprowadził ogromną zmianę dla klientów. Pierwsze placówki już się przystosowały

Następny artykuł