dieta śródziemnomorska czyni cuda
Fot. pixabay.com/ baklava
Autor Klaudia Gaicka - 30 Maja 2020

Zalety diety śródziemnomorskiej. Jest ich naprawdę wiele

Dieta śródziemnomorska jest bardzo zróżnicowana i smaczna. Liczne badania z ostatnich lat dowodzą, że dzięki niej, możemy zmniejszyć ryzyko wielu śmiertelnych chorób. Jakby plusów było mało, dieta śródziemnomorska może pomóc nam schudnąć. Warto wiedzieć, w jaki sposób możemy stopniowo wprowadzić ją do naszych domów.

Dieta śródziemnomorska jest nie tylko bardzo smaczna, ale również zdrowa. W ciągu ostatnich 30 lat naukowcy przeprowadzili wiele doświadczeń i badań, z których wynika, że zmniejsza ryzyko wielu groźnych chorób. Należą do nich między innymi różnego rodzaju nowotwory, cukrzyca, demencja oraz miażdżyca. Co więcej, dieta śródziemnomorska pomoże nam zadbać o linię.

Ile godzin powinniśmy spać? Odpowiedź jest różna w zależności od wiekuIle godzin powinniśmy spać? Odpowiedź jest różna w zależności od wiekuCzytaj dalej

Dietę śródziemnomorską można łatwo wprowadzić w życie. Nasz organizm nam podziękuje

Dieta śródziemnomorska dla wielu to wciąż tylko oliwki i ser feta, nic bardziej mylnego. Chcąc skorzystać z dobrodziejstw diety, nasze żywienie powinno polegać przede wszystkim na warzywach, pełnoziarnistych produktach zbożowych, roślinach strączkowych, ziołach, owocach, orzechach oraz oliwie z oliwek. Jako główne źródło białka niezbędnego dla ludzkiego organizmu, eksperci od diety podają ryby i owoce morza. Tu lepiej jednak uważać, jak wspominaliśmy, nie wszystkie ryby są zdrowe. Zdecydowanie odradzamy kupowanie pangi i polecamy wybieranie tylko ryb z certyfikatem ASC. Ponadto eksperci doradzają, aby przynajmniej jeden obiad w tygodniu był wegetariański. Mimo panującego w naszej kulturze trendu spożywania mięsa do każdego posiłku nie jest nam ono wcale aż tak potrzebne. A wręcz przeciwnie, mięso spożywane w zbyt dużej ilości może poważnie zaszkodzić zdrowiu.

Jak podaje dalej serwis Poradnikzdrowie.pl, opiera się ona na kilku podstawowych zasadach. Przede wszystkim należy spożywać głównie lokalne, nieprzetworzone produkty. Dodatkowo trzeba zrezygnować (a przynajmniej ograniczyć) jedzenie czerwonego mięsa, na korzyść większej ilości ryb i owoców morza. Co więcej, podczas przygotowania posiłków powinniśmy używać dużo naturalnych przypraw oraz oliwy z oliwek, w każdym z dań powinny znajdować się ponadto owoce i warzywa.

Dzisiaj grzeje: 1. Pilny komunikat Ministerstwa Zdrowia. Niebezpieczna choroba, na którą trzeba uważać

2. Zauważyłeś, że sąsiedzi zakrywają opony swoich aut deskami? Mają ważny powód, lepiej zrobić tak jak oni

Za korzystne działanie diety odpowiadają liczne witaminy, zdrowe kwasy tłuszczowe, przeciwutleniacze oraz błonnik, który usprawnia trawienie.

Dieta śródziemnomorska obejmuje również samo podejście do posiłków. Zarówno ich spożywanie, jak i przygotowywanie powinno na sprawiać radość. Najlepiej jest wprowadzać zmiany żywieniowe etapowo, tak aby łatwiej przyzwyczaić siebie oraz rodzinę.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Każdy kto dużo siedzi w domu, powinien jeść suszone grzyby. Też je tak suszysz jak na zdjęciu?
  2. Dlaczego Grażyna Torbicka nie ma dzieci? Smutna prawda o życiu gwiazdy
  3. Gwiazda "Pierwszej miłości" została pogryziona przez psa, którego przygarnęła ze schroniska. Niemal nie straciła oka
  4. 26 latka trafiła do szpitala z kołataniem serca. Przyczyna jej stanu zdrowia wprawiła wszystkich w osłupienie
  5. Pierwsze objawy guza mózgu. Gdy się pojawią, trzeba działać szybko
  6. Lepiej napełnij swój bak. Tankowanie już za parę dni będzie drastycznie droższe

Następny artykuł