Dieta: produkty chroniące nasze serce
Autor Karol Zaborowski - 30 Listopada 2019

Produkty chroniące nas przed chorobami kardiologicznymi. Warto włączyć je do codziennej diety

Dieta może znacząco wpłynąć na efekty leczenia wielu chorób. W końcu duża część leków, które znajdziemy w aptece, opiera się na substancjach naturalnie występujących w roślinach. Jednak trzeba wiedzieć, jakie produkty będą skuteczne w przypadku konkretnych schodzeń.

Odpowiednia dieta jest niezwykle ważna, jeżeli chcemy zadbać o swoje zdrowie. Szczególnie choroby naszego układu krążenia mogą się pogłębiać właśnie przez niezdrowe nawyki żywieniowe. Na szczęście w sklepach znajdziemy wiele produktów, które mogą stanowić doskonały element profilaktyki nawet przed takimi chorobami jak zawał serca, czy udar mózgu.

Choroby kardiologiczne stanowią jedną z głównych przyczyn zgonów na całym świecie. Jeszcze nie tak dawno cierpiały na nie głównie osoby w podeszłym wieku, jednak teraz coraz więcej młodych osób trafia do szpitala z powodu zawału serca, czy też udaru mózgu. Chcąc się przed nimi chronić, powinniśmy do naszej diety włączyć pewne produkty.

Chirurg popełnił fatalny błąd podczas przeszczepu. Pacjenci o niczym nie wiedzieliChirurg popełnił fatalny błąd podczas przeszczepu. Pacjenci o niczym nie wiedzieliCzytaj dalej

Dieta zapobiegająca chorobom kardiologicznym

Pierwszy na liście produktów, które chronią nasze serce oraz naczynia krwionośne jest łosoś. Jednak warto zaznaczyć, że mowa tu o rybie niepochodzącej z hodowli. Niestety takie osobniki są o wiele droższe i trudniej dostępne. Niestety ich tańsze odpowiedniki już wcale nie są dla nas tak zdrowe.

Kolejne dwa miejsca zajmuje sok pomarańczowy oraz kawa. Antyoksydanty zawarte w soku pomarańczowym wzmacnia nasze naczynia krwionośne oraz zmniejsza cholesterol. Natomiast w przypadku kawy jej picie może obniżyć nasze ciśnienie. Pamiętajmy jednak żeby zachować rozsądek, ponieważ jej nadmiar może być szkodliwy. Według specjalistów powinniśmy pić maksymalnie 2 filiżanki świeżo mielonej kawy dziennie.

Co więcej, osoby chcące zadbać o swój układ sercowo-naczyniowy powinny też sięgać po orzechy, owoce kaki, kurkumę, arbuza, zieloną herbatę mąkę razową, ser, algi, żurawinę, a także awokado, szparagi i brokuły. Oczywiście to nie wszystkie produkty, które wspomogą nas w walce z miażdżycą i innymi chorobami. Mimo to powinny już nam dawać wiele możliwości do tego, aby włączyć je do codziennej diety.

Pamiętajmy jednak, że wszystko w nadmiarze może nam zaszkodzić. Jest tak np. w przypadku sera i jak podaje portal 5minutdlazdrowia.pl, w przypadku tego produktu jego nadmierne spożycie może odnieść wręcz odwrotny skutek niż ten zamierzony. Natomiast jeżeli zachowamy umiar, to pomoże nam on w obniżeniu ciśnienia i zredukowaniu cholesterolu.

Warto pamiętać również, że odpowiednia dieta to jedynie jeden z elementów profilaktyki chorób oraz ich leczenia. Na nasze zdrowie ma wpływ również wiele innych elementów, nad którymi również można pracować i wyrabiać odpowiednie nawyki. Dodatkowo nawet najlepsza dieta i ćwiczenia nie zastąpią fachowej pomocy i terapii prowadzonej przez lekarza. Mogą ją jedynie wspomóc.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Choroby, którymi możesz zarazić się przez pocałunek. Niektóre z nich pozostają z nami na lata
  2. Na zapalenie błony śluzowej żołądka cierpią miliony Polaków. 10 objawów, które powinny nas zaniepokoić
  3. Naukowcy opracowali najlepszy sposób na kaca. Do jego przygotowania wystarczą 3 składniki
  4. Jeden z pierwszych objawów raka płuc. Wystarczy spojrzeć na swoje palce

Następny artykuł