Kapusta kiszona: korzyści z jej jedzenia
Autor Karol Zaborowski - 6 Października 2019

Znany produkt, który jest zdrowszy, niż myślisz

Kapusta kiszona jest obecna w wielu tradycyjnych polskich daniach, ale doskonale sprawdza się również w roli dodatku, chociażby do ryby. Co więcej, ma również wielu zwolenników, którzy jedzą ją samą i trzeba przyznać, że jest to dla nich bardzo zdrowe.

Kapusta kiszona często wymienia się jako bogate źródło witaminy C i jest to jak najbardziej prawda. Z tego też względu szczególnie teraz, kiedy trwa sezon grypowy i przeziębić się nie jest trudno, powinna częściej gościć na naszych stołach. Jednak witamina C, to nie jedyna korzyść płynąca z jedzenia kiszonej kapusty. Co więcej, bez większych problemów można przygotować ją własnoręcznie w swoim domu i nie potrzeba do tego ogromnych beczek, które znamy z targowisk. Dzięki temu będziemy mieli dostęp do produktu, którego jakości jesteśmy pewni i wiemy, że nie zostały do niego dodane żadne podejrzane składniki i polepszacze smaku.

Kapusta kiszona i jej zalety

Pisaliśmy już o witaminie C, której możemy w kapuście znaleźć naprawdę dużo, ale oprócz niej mamy jeszcze witaminę A, żelazo, wapń, przeciwutleniacze, potas i magnez. Jak widać, jest to cała kopalnia potrzebnych nam składników, a ich różnorodność sprawia, że jedzenie kiszonej kapusty wzmacnia wiele układów w naszym organizmie.

Szczególnie teraz, w okresie jesiennym, jej wpływ na nasz układ odpornościowy może okazać się nieoceniony. Dodatkowo kapusta ma działanie zmniejszające poziom cholesterolu we krwi, a także cukru, przez co stanowi doskonały składnik profilaktyki miażdżycy oraz cukrzycy.

Zawarty w niej błonnik spożywczy pomoże natomiast osobom z uporczywymi zaparciami, a także tym, które chcą zadbać o szczupłą sylwetkę. Nie możemy zapominać również o kwasie mlekowym, który powstaje w procesie fermentacji. Jest on idealny w profilaktyce chorób układu pokarmowego i dla zachowania właściwej flory bakteryjnej jelit.

Jednak kiszoną kapustę powinny w rozsądnych ilościach spożywać osoby z nadciśnieniem tętniczym, ponieważ zawiera bardzo duże ilości sodu. Na szczęście na to również jest sposób, ponieważ można ją przepłukać w zimnej wodzie lub obgotować. Dzięki temu pozbędziemy się nadmiaru sodu. Również osoby cierpiące na choroby nerek oraz przewlekłe choroby układu pokarmowego powinny uważać, ponieważ kapusta kiszona może podrażniać śluzówkę żołądka.

Następny artykuł