Szumowski komentuje aferę w służbie zdrowia
youtube.com/polsatnews.pl
Autor Barbara Bujar - 10 Czerwca 2020

Wielka afera w służbie zdrowia. Jest komentarz ministra Szumowskiego

Łukasz Szumowski żąda sprostowania informacji, jakie opublikowała „Gazeta Wyborcza”. Z danych, które zostały udostępnione wynika, że Ministerstwo Zdrowia podczas pandemii koronawirusa miało dokonać zakupu 1,2 tys. respiratorów. Do transakcji jednak nie doszło. Oburzony szef resortu zdrowia skomentował fałszywe, jego zdaniem, doniesienia.

Łukasz Szumowski oburzył się, kiedy „Gazeta Wyborcza” opublikowała materiał dotyczący zakupu respiratorów. Według podanych informacji, 1,2 tys. maszyn miało zostać zakupionych od mężczyzny handlującego bronią i zarządzającego spółką E&K. Ustalenia pracowników dziennika wskazują jednak na to, że wbrew zapewnieniom MZ, sprzęt nie zostanie dostarczony.

- Należąca do handlarza bronią spółka E&K, od której Ministerstwo Zdrowia kupiło 1,2 tysiąca respiratorów za 200 milionów złotych, nie dostarczyła jeszcze ani jednego aparatu. I nie dostarczy, bo ich producenci zaprzeczają, że mieli z E&K jakikolwiek kontakt – ustalenia „Gazety Wyborczej” cytuje radiozet.pl

Nie żyje słynna wokalistka. Jej hitów słuchały miliony ludzi na całym świecieNie żyje słynna wokalistka. Jej hitów słuchały miliony ludzi na całym świecieCzytaj dalej

Łukasz Szumowski ostro zaprzecza i zapewnia, że wszystkie respiratory zostaną dostarczone

Według ustaleń „Gazety Wyborczej” sprzęt medyczny miał zostać zamówiony z czterech różnych firm. Ceny za sztukę wahały się między 113 a 185 tys. zł. Łącznie Ministerstwo Zdrowia miało zapłacić za respiratory około 200 mln zł. Dostawy maszyn miały rozpocząć się w kwietniu tego roku, a zakończyć w czerwcu. Dziennikarze „Gazety Wyborczej” ustalili jednak, że do Polski nie trafił ani jeden z respiratorów. Zwrócili się więc z problemem do jednej z firm, produkującej sprzęt medyczny. Okazało się, że firma E&K, z którą zakup załatwiało Ministerstwo Zdrowia, nie kupiła od nich żadnego modelu.

Informacje, które wyszły na jaw oburzyły Łukasza Szumowskiego. Minister zdrowia posądza „Gazetę Wyborczą” o rozsiewanie oszczerstw. Według niego część sprzętu dotarła już do naszego kraju, a reszta zostanie przywieziona jeszcze w czerwcu. Z tego powodu do redaktora naczelnego zostało wysłane specjalne podanie. Ministerstwo Zdrowia żąda w nim sprostowania fałszywych informacji.

Dzisiaj grzeje: 1. Łukasz Szumowski w mocnych słowach o obecnej sytuacji. "Ja się boję"

2. Już nie tylko kierowcy zagrożeni mandatami. Od dzisiaj również pasażerowie muszą mieć się na baczności

- Nieprawdą jest, że spółka E&K, od której Ministerstwo Zdrowia kupiło 1,2 tys. respiratorów za 200 mln zł, nie dostarczyła jeszcze ani jednego aparatu. Nieprawdziwe tym samym jest również stwierdzenie, że firma nie dostarczy ani jednego aparatu. Firma E&K dostarczyła pierwszą partię 50 respiratorów, które znajdują się w magazynie Agencji Rezerw Materiałowych. Kolejne dostawy będą realizowane jeszcze w czerwcu - sprostowanie skierowane do redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”, Adama Michnika i do redaktora naczelnego portalu Wyborcza.pl, Jarosława Kurskiego zostało zacytowane na portalu radiozet.pl

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Strzelanina w bloku na Mazowszu. Zginęły dwie osoby, jedna jest ciężko ranna
  2. Macie konto w PKO BP, czy Santanderze? Banki wydają ostrzeżenia, pieniądze znikają z kont a oszuści są coraz bardziej przebiegli
  3. Niszczycielski żywioł przeszedł przez Polskę. Nie obyło się bez rannych
  4. Sok z brzozy staje się coraz popularniejszy. Jego właściwości są niesamowite
  5. Prawie 3 tysiące zachorowań od początku roku. Niebezpieczna choroba, o której wiele osób zapomniało
  6. Znany sportowiec napadnięty na ulicy w biały dzień. Otarł się o śmierć, teraz wyznał wszystko

Następny artykuł