Łukasz Szumowski ostrzega
.
Autor Klaudia Gaicka - 18 Lipca 2020

Pilne ostrzeżenie Łukasza Szumowskiego. Nie chodzi o koronawirusa

Łukasz Szumowski wydał specjalne ostrzeżenie. Na polski rynek trafił nowy narkotyk, który jest silniejszy od morfiny. Chociaż substancja wciąż pozostaje słabsza od dobrze znanego fentanylu, Ministerstwo Zdrowia apeluje o ostrożność i przede wszystkim o niezażywanie żadnych nielegalnych substancji. Nawet jednorazowe zażycie może poskutkować depresją oddechową i śmiercią.

Łukasz Szumowski polski Minister Zdrowia apeluje do młodzieży. Ostrzega przed nowym, bardzo niebezpiecznym narkotykiem, który trafił na polski rynek.

Koszmar rodziny Stuhrów. Syn aktora otrzymuje straszne wiadomościKoszmar rodziny Stuhrów. Syn aktora otrzymuje straszne wiadomościCzytaj dalej

Łukasz Szumowski wydał ważny komunikat, w którym ostrzega młodzież

- Tu jest cała gama substancji toksycznych i groźnych substancji odurzających. Opioidy mogą powodować depresję układu oddechowego. Mogą doprowadzić do tego, że po prostu przestaniemy oddychać i umrzemy - wyjaśnia minister.

Jak podaje portal Abczdrowie.pl, nowy dopalacz to etazen i jest aż 60 razy mocniejszy niż morfina. Wystarczy tylko jedna dawka, by doprowadzić do śmierci nawet młodą osobę.

- Nowa substancja to etazen, czyli związek chemiczny z tej samej grupy narkotyków, do której należą: heroina, morfina, kodeina, czy tramadol - mówi w rozmowie z WP abcZdrowie dr Maria Banaszak, specjalistka psychoterapii i uzależnień ze Stowarzyszenia MONAR.

Minister zwraca uwagę na to, że czas wakacji jest okresem ryzyka, ponieważ to przede wszystkim wtedy młodzież sięga po różne substancje.

Obecność nowego dopalacza odkryto w Łodzi. GIS ostrzega o jego bardzo silnym działaniu, według nich jest nawet 60 razy mocniejszy od morfiny. Zwykle występuje jako szary proszek, ale może być dostępny również jako liquid do e-papierosa, susz do palenia czy spray do nosa.

- To substancja, która działa depresyjnie na centralny układ nerwowy. Nie chodzi tu jednak o depresję rozumianą jako stan psychologiczny. Na skutek zażycia substancji cały układ nerwowy spowalnia. Traci się kontakt z rzeczywistością. Można nawet w ogóle stracić przytomność. Osoby, które spożyły taki narkotyk, mogą być również w stanie przypominającym sen - mówi dr Banaszak.

Dzisiaj grzeje: 1. Krystyna Janda dostała wiadomość ze szpitala od Jerzego Stuhra. Znamy jej treść

2. Grzybiarze, uważajcie na dotkliwe mandaty. W lesie także grozi kara, mowa o nawet 5 tys. zł

- Problem polega na tym, że nie trzeba brać ich regularnie, by doszło do tragedii. Często wystarczy pojedynczy kontakt z substancją. Warto podkreślić, że wiele z nich jest też kilkadziesiąt razy mocniejsze od heroiny. Kolejny problem to fakt, że nikt - łącznie ze sprzedającymi - nie zna dokładnie ich składu. Substancje się mieszają, mają różne stężenia, więc bardzo trudno przewidzieć, jaka ilość nie zabije osoby zażywającej taki dopalacz. Czasami nawet przy małej dawce organizm może spowolnić tak, że pojawia się depresja oddechowa - człowiek może przestać oddychać. Osoby zażywające - najczęściej się po prostu duszą - wyjaśnia specjalistka psychoterapii i uzależnień ze Stowarzyszenia MONAR.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Nowy grób Kory. Jego widok zapiera dech
  2. W tłumie gości na ślubie Jacka Kurskiego niewielu zauważyło ważnego gościa. Nie tylko Danuta Holecka świętowała z b. prezesem TVP;
  3. Maseczki mogą zniknąć z przestrzeni publicznej? Ważne słowa Ministra Zdrowia
  4. Chcą znaleźć w Polsce azyl. Uciekli wraz z chorym na autyzm synem
  5. Rząd luzuje kolejne obostrzenia dotyczące epidemii. Profesor Simon ostrzega
  6. Muzułmanka z dwójką dzieci weszła do tramwaju w Warszawie. Niebywałe, co się potem wydarzyło

Następny artykuł