magnez, niedobór
Fot. pixabay.com/ Concord90
Autor Klaudia Gaicka - 16 Maja 2020

Odczuwasz ciągłe zmęczenie? Może to być jeden z objawów niedoboru magnezu

Magnez jest szczególnie ważnym elektrolitem, który łatwo uchodzi z naszego organizmu. Warto wiedzieć, czym grożą jego zarówno krótkie, jak i długie deficyty. Większość z nas nie wie, na jak wiele narządów oddziałuje ten pierwiastek.

Magnez jest niezbędnym elementem naszego organizmu. Należy go regularnie dostarczać ciału, ponieważ bierze on udział w bardzo wielu procesach, dzięki którym prawidłowo funkcjonują nasze układu organów.

GIF wycofuje z rynku lek używany przez miliony Polaków. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalnościGIF wycofuje z rynku lek używany przez miliony Polaków. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalnościCzytaj dalej

Magnez, skutki niedoboru

Magnez to fundamentalny elektrolit, niestety bardzo szybko możemy go tracić z naszego organizmu. Na przykład w przypadku, gdy spożywamy codziennie sporą dawkę kofeiny. Jeżeli zdarza Ci się być zmęczonym mimo wielu przespanych godzin, może to być sygnał alarmowy od twojego organizmu. Chociaż taki stan rzeczy może wskazywać na różne okoliczności, nie należy go w żadnym wypadku ignorować.

Skutków niedoboru magnezu jest wiele. Pierwszym z nich jest odczuwany przez nas nieuzasadniony lęk. Dzieje się tak, ponieważ magnez po części odpowiada za regulację poziomu hormonu stresu tj. kortyzolu i adrenaliny. Mimo że matka natura nie stworzyła ich przypadkowo, w codziennym życiu, ich natłok może nam bardzo zaszkodzić.

Jeżeli deficyt trwa dłużej, może doprowadzić do depresji. Wszystko za sprawą obniżonego poziomu serotoniny (hormonu szczęścia), która do działania potrzebuje magnezu W przypadku jego zbyt małej ilości czujemy się przygnębieni.

Magnez ma też zbawienny wpływ na okres napięcia przedmiesiączkowego. Umożliwia rozluźnienie się oraz niweluje bolesne skurcze.

Elektrolit magnezu bierze również udział w kontrolowaniu poziomu insuliny. Dzięki temu zmniejsza ryzyko wystąpienia cukrzycy. Jak podaje serwis Webniusy.com, eksperci uważają, że niedobór magnezu może również częściowo doprowadzić do astmy lub pogorszyć stan pacjenta.

Przy dłuższych deficytach dużo łatwiej również o pogorszenie stanu naszego uzębienia. Okazuje się bowiem, że niedobór magnezu zaburza równowagę fosforu i wapnia, przez co łatwiej o próchnicę zębów.

Innym zdecydowanie szkodliwszym i bardziej niebezpiecznym następstwem jest zakrzepica. Brak magnezu sprzyja powstawaniu zakrzepów w naszym układzie żylnym.

Dzisiaj grzeje: 1. Przepis dotyczący noszenia maseczek przestanie niedługo obowiązywać? Wiceminister zabrał głos

2. Dzisiaj wszyscy czekali na wiadomości Ministerstwa Zdrowia. W końcu się pojawiły, są kolejne ofiary epidemii w Polsce

Do szczególnie cennych źródeł magnezu zaliczamy zboża i ich przetwory, przede wszystkim kaszę gryczaną i jaglaną, brązowy ryż, pełnoziarniste pieczywo oraz płatki owsiane. Dobrze sprawdzą się również orzechy, zwłaszcza migdały, orzechy archaidowe, laskowe i pistacje. W przypadku niedoborów warto też urozmaicić naszą dietę o nasiona roślin strączkowych, takich jak groch, soja czy fasola.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Zużyte torebki po herbacie są bardzo cenne, źle że lądują w koszu. Przenigdy ich nie wyrzucaj, można je wykorzystać i zaoszczędzić pieniądze
  2. Do sieci trafiło zdjęcie Małgorzaty Kożuchowskiej, a fanów zatkało. Nikt nie widział jej jeszcze w podobnym wydaniu
  3. Normy przekroczone ponad 40 razy. Rakotwórcza substancja w kaszach jaglanych
  4. Jeden z pierwszych objawów raka płuc. Wystarczy spojrzeć na swoje palce
  5. Przez tydzień piła koktajl z kurkumy. Efekty okazały się powalające
  6. Niemcy ze specjalnym apelem do Polski. Wzywają nas do całkowitego zdjęcia jednego obostrzenia

Następny artykuł