Ministerstwo Zdrowia poinformowało o gigantycznej pomyłce w raporcie
.
Autor Barbara Bujar - 9 Sierpnia 2020

Gigantyczna pomyłka Ministerstwa Zdrowia. Raport, który zwala z nóg

Ministerstwo Zdrowia przyznało się do fatalnej pomyłki. Piątkowy raport resortu informował Polaków o przeprowadzeniu 2,4 mln testów na obecność wirusa SARS-CoV-2. Niestety, szybko okazało się, że podana liczba została gigantycznie zawyżona, a badań wykonano znacznie mniej. Według MZ za rażący błąd odpowiada WSSE Kielce.

Epidemia koronawirusa w Polsce z dnia na dzień zaskakuje coraz bardziej. Choć wielu ekspertów zapewniało nas, że w okresie wakacyjnym ilość zachorowań będzie mniejsza, statystyki w ostatnich dniach całkowicie temu przeczą. Ministerstwo Zdrowia codziennie przekazuje na Twitterze aktualne raporty, w których informuje Polaków o sytuacji w kraju. Oprócz liczby zachorowań, ozdrowień i zgonów pojawiają się tam także wzmianki o ilości wykonanych testów na obecność koronawirusa. Jak się okazuje, dane w tym temacie nie zawsze są poprawne.

Polak odmówił założenia maseczki. Wylądował w więzieniuPolak odmówił założenia maseczki. Wylądował w więzieniuCzytaj dalej

Fatalny błąd w raporcie. Ministerstwo Zdrowia pomyliło się o ponad 200 tysięcy testów

Raporty, które codziennie publikuje Ministerstwo Zdrowia, w ostatnich dniach wywołują niemałe przerażenie. W czwartek dobowa ilość zachorowań przekroczyła 700 a, w piątek 800. Najnowszy rekord padł jednak w sobotę 8 sierpnia, statystyki wykazały wtedy aż 843 nowe potwierdzone przypadki zakażenia. Jak przekazuje portal popularne.pl, od początku sierpnia minął zaledwie tydzień, a w tym czasie odnotowano już niemal 4,7 tys. infekcji. Sytuacja jest więc bardzo poważna.

Oprócz liczby zakażeń w przedstawianych raportach pojawiają się także informacje o ilości przeprowadzonych testów. Zgodnie z danymi, które Ministerstwo Zdrowia opublikowało w piątek 7 sierpnia, stacje sanitarno-pidemiologiczne miały przebadać aż 2 436 012 próbek. Informacja ta szybko okazała się jednak nieprawdą, a resort zdrowia postanowił sprostować ją dzień później na Twitterze.

Pomyłka Ministerstwa Zdrowia nie dotyczyła kilku testów. W korekcie, która pojawiła się w mediach społecznościowych, możemy przeczytać, że chodzi aż o 230 tysięcy testów. Przekazana wcześniej liczba została więc zawyżona o niemal 10 procent. Za ten błąd MZ obwinia Wojewódzką Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Kielcach.

Dzisiaj grzeje: 1. Zaskakujące obostrzenia dotyczące wesel. Słowa Szumowskiego porażają
2. Poważna awaria w popularnym banku. Tysiące Polaków odciętych od usług

- Z uwagi na błąd w raportowaniu testów przez WSSE Kielce, co przełożyło się na pomyłkowe zapisanie w raporcie ok. 230 tys. testów, odejmujemy je od ogólnej puli przeprowadzonych badań – czytamy w komunikacie.

Choć pomyłka Ministerstwa Zdrowia sprostowana została bardzo szybko, internauci wciąż zastanawiają się, jak mogło do niej dojść. Zamiast 2 436 012 testów wykonano ich tak naprawdę 2 199 085.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Wszyscy mieli nadzieję do samego końca. Niestety, właśnie przekazano smutne informacje, nie żyje
  2. Juror "X Factor" miał wypadek. Gwiazdor przeszedł operację
  3. Gigantyczna pomyłka Ministerstwa Zdrowia. Raport, który zwala z nóg
  4. Chciała tylko wyciągnąć zabawki swojej córki z wody. Tragiczna śmierć 39-latki
  5. Tragiczne wiadomości obiegły media. Nie żyje 230 osób, z każdym dniem ofiar przybywa
  6. 16 lat temu Angelina Jolie adoptowała chłopca z Kambodży. Jak wygląda dzisiaj?

Koniecznie obejrzyj nieziemsko prosty i szybki przepis na przepyszny posiłek!

Następny artykuł