objawy niedoboru magnezu
fot. https://pixabay.com/ lukasbieri
Autor Klaudia Gaicka - 13 Lipca 2020

Objawy niedoboru magnezu. Bez niego organizm dosłownie marnieje w oczach

Objawy niedoboru magnezu są niebezpieczne dla całego organizmu. Drażliwość, ciągłe zmęczenie, kłopoty ze snem i koncentracją to tylko niektóre z możliwych dolegliwości wywołanych przez deficyt tego niesamowicie ważnego pierwiastka. Warto wiedzieć, jak się objawia i w jaki sposób możesz wzbogacić o niego swoją codzienną dietę.

Objawy niedoboru magnezu bywają bardzo nieoczywiste. Ten pierwiastek odpowiada za mnóstwo ważnych procesów zachodzących w naszym organizmie. Takie objawy jak skurcze łydek czy drganie powiek zna najprawdopodobniej każdy, jednak symptomów deficytów magnezu jest dużo więcej.

Media obiegła smutna wiadomość. Nie żyje znana aktorka, przegrała walkę z rakiemMedia obiegła smutna wiadomość. Nie żyje znana aktorka, przegrała walkę z rakiemCzytaj dalej

Objawy niedoboru magnezu mogą doprowadzić do wielu groźnych chorób. Warto umieć je rozpoznać

Jak podaje portal Abczdrowie.pl, wiele objawów różnego rodzaju może wskazywać na niewystarczającą ilość tego pierwiastka w naszym organizmie. Trudności z koncentracją, drażliwość, ciągłe zmęczenie, kłopoty ze snem skutecznie uniemożliwiają normalne funkcjonowanie. Jeśli doskwiera ci przynajmniej część z wymienionych objawów, lepiej upewnij się, czy twój poziom magnezu jest na prawidłowym poziomie.

Poza wymienionymi istnieją również symptomy, które dotykają bezpośrednio naszej psychiki. Pierwszym z nich jest odczuwany przez nas lęk. Oczywiście mowa tu tylko o takim, który nie jest w żaden poważny sposób uzasadniony. Magnez odgrywa ważną rolę w regulacji poziomu hormonów stresogennych tj. kortyzolu i adrenaliny.

Oprócz lęku, którego doświadczamy przy niedoborze magnezu. Deficyt pierwiastka może doprowadzić do depresji. Wszystko za sprawą obniżonego poziomu serotoniny (hormonu szczęścia), która do działania potrzebuje magnezu. W przypadku jego zbyt małej ilości czujemy się smutni.

Magnez uczestniczy w 300 procesach biochemicznych organizmu. Pomaga nam zadbać o prawidłową pracę układu odpornościowego i nerwowo-mięśniowego oraz bierze udział w budowie kości i zębów. Dodatkowo zmniejsza ryzyko rozwoju nadciśnienia tętniczego, niedokrwiennej choroby serca, arytmii, astmy i cukrzycy typu 2.

Za stan niedoboru odpowiadać może między innymi nadmiar kofeiny, stres, niedobór snu, czy nawet przetworzona żywność. Warto umieć rozpoznać ten deficyt, ponieważ może on mieć dla nas bardzo negatywne skutki długofalowe.

Dzisiaj grzeje: 1. Magda Gessler była załamana śmiercią córki. "Gdyby dziecko było w odpowiedniej klinice"

2. Aż 4 tysiące złotych dodatku dla emeryta i to każdego miesiąca. Coraz więcej seniorów uprawnionych

Najłatwiejszym sposobem, na dostarczenie magnezu, jest odpowiednia dieta zawierająca produkty z dużą zawartością tego pierwiastka, takie jak kasza gryczana, orzechy, owoce morza, kakao, czekolada, ciemne pieczywo, ryby, szpinak, banany, sery żółte, mleko, jajka, ryż, wysoko zmineralizowane wody, biała fasola, płatki owsiane i natka pietruszki.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Wpis Małgorzaty Trzaskowskiej hitem internetu. Co takiego zrobiła?
  2. Kinga Rusin żegna kolegę z DDTVN. "Takich zdjęć już nie będzie";
  3. Wiedza, która może uratować życie. Jak odróżnić zwykły pieprzyk od śmiertelnie niebezpiecznego czerniaka?
  4. Pierwsze objawy raka krtani. Niezwykle łatwo pomylić je z innymi chorobami
  5. Ministerstwo Zdrowia komentuje słowa Dudy. Mocne słowa o szczepionkach
  6. Wreszcie ustalili, kto otrzyma bon turystyczny. Sejmowa komisja rozpatrzyła poprawki Senatu

Następny artykuł