Oczy: proste ćwiczenia
Autor Karol Zaborowski - 1 Grudnia 2019

Proste ćwiczenia, które wzmocnią nasze oczy. Wystarczy 10 minut

Oczy odpowiadają za jeden z naszych najważniejszych zmysłów. Mimo to wiele osób zapomina, że aby dobrze pracowały, potrzebne są ćwiczenia, które je wzmocnią. Wystarczy poświęcić na nie 10 minut.

Oczy tak jak reszta naszego ciała, potrzebują odpowiedniego treningu. Dodatkowo wraz z wiekiem ich mięśnie słabną, a to odbija się na ostrości naszego widzenia. Niestety wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jak proste ćwiczenia oczu potrafią poprawić ich funkcjonowanie.

Co więcej, do przeprowadzenia takiego treningu nie potrzeba żadnych urządzeń, a odpowiednia wiedza, odrobina czasu i chęci. Każdy z nas może ćwiczyć swój wzrok w domowym zaciszu, a nasze oczy bez wątpienia nam za to podziękują. Nie można też zapominać o odpowiednim odpoczynku. Coraz więcej czasu spędzamy przed ekranami telewizorów, komputerów i innych urządzeń, które negatywnie wpływają na kondycję naszych oczu.

Wiele osób dodaje je do prawie każdej zupy. Kostki rosołowe mogą być dla nas naprawdę szkodliweWiele osób dodaje je do prawie każdej zupy. Kostki rosołowe mogą być dla nas naprawdę szkodliweCzytaj dalej

Proste ćwiczenia na oczy

Każdy wie, że aby zachować zdrowie, potrzebne są ćwiczenia, które wzmocnią nasz organizm. Niestety często zapominamy przy tym, że nasze oczy czasami też potrzebują treningu i odpoczynku od ciągłego patrzenia się w ekran. Dzięki temu poprawimy ich ukrwienie oraz zadbamy, aby dobry wzrok służył nam dłużej. Innym ćwiczeniem jest również poruszanie oczami w różnych kierunkach właśnie przy zamkniętych powiekach.

Pierwszym ćwiczeniem jest zwykłe mruganie. Zazwyczaj robimy to mimowolnie i nieświadomie, aby nasze oczy nie wysychały. Podczas tego ćwiczenia powinniśmy mrugać przez 2 minuty. Następnie przechodzimy do kolejnego elementu naszego treningu. Patrząc na wprost, powoli obracamy naszą głowę najpierw w lewo, a potem w prawo. Oczy cały czas skupione są na jednym punkcie. Potem robimy to samo w osi pionowej.

Kolejne ćwiczenie jest dosyć podobne, ale tym razem to nasze oczy mają się ruszać, a głowa pozostaje nieruchoma. Jednak najpierw kierujemy swój wzrok w lewo i powoli przechodzimy na prawo. Potem robimy to samo, ale w przeciwnym kierunku.

Jak podaje portal 5minutdlazdrowia.pl, dobrym pomysłem jest też zamknięcie oczu na kilka minut i zrelaksowanie się. Dzięki temu nasze gałki oczne się regenerują i dłużej zachowują ostre widzenie. Następnym ćwiczeniem jest patrzenie w różnych kierunkach i tym razem zmiany powinny być szybsze. Można też zacząć kreślić swoimi oczami proste figury geometryczne, stopniowo zwiększając ich skomplikowanie lub robić ósemki.

Dobrym pomysłem będzie też zastosowanie delikatnego masażu gałki ocznej, ale pamiętajmy, że ucisk powinien być naprawdę niewielki, w przeciwnym razie możemy sobie zrobić krzywdę. Nacisk powinniśmy utrzymywać nie dłużej niż 2 sekundy. Masaż powtarzamy do pięciu razy. Inną metodą jest zamykanie oczu na kilka sekund i otwieranie ich. Takie ćwiczenie również wymaga kilku powtórzeń. Siedem powinno w zupełności wystarczyć.

Ostatnim ćwiczeniem jest koncentracja wzroku na przedmiotach znajdujących się w różnej odległości od nas. Zacząć można od swojego kciuka, który ustawiamy w przed sobą około 25 centymetrów od twarzy. Skupiamy na nim wzrok przez 10 do 15 sekund i potem przenosimy go na przedmiot oddalony trochę dalej. Również się koncentrujemy przez kilkanaście sekund i znowu przenosimy wzrok na dalszy przedmiot. Potem robimy to samo, tylko w odwrotnym kierunku.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Picie kawy z rana wcale nie jest takim dobrym pomysłem. Zwłaszcza na pusty żołądek
  2. W jego ciele lekarze znaleźli guz wielkości jabłka. Mężczyzna przez kilka godzin leżał bez serca
  3. Przez endometriozę nie mogła normalnie funkcjonować. "Słyszałam, że jestem leniwa, że żeruję na moim mężu"
  4. Produkty chroniące nas przed chorobami kardiologicznymi. Warto włączyć je do codziennej diety

Następny artykuł