owoce_malo_cukru
pixabay_silviarita
Autor Damian Witoń - 2 Lutego 2020

Owoce z małą zawartością cukru. Doskonale sprawdzą się podczas diety

Owoce są często spotykaną pozycją w jadłospisie osób będących na diecie, która zakłada ograniczenie spożywanych węglowodanów. Nie wszystkie z nich pomogą nam jednak uzyskać wymarzone efekty. Sprawdź które z nich mają najmniejszą zawartość cukru.

Owoce to często pierwsza myśl osób, które chcąc przejść na dietę, poszukują skutecznego zamiennika dla spożywanych dotychczas pokarmów. Aby ich wybór rzeczywiście przyczynił się do osiągnięcia zamierzonych rezultatów, nie może być jednak przypadkowy. Nie każdy owoc jest bowiem wskazany dla osób, które chcą ograniczyć spożywanie węglowodanów.

Karygodne zachowanie lekarzy. Pacjentki opowiedziały, co spotkało je u ginekologaKarygodne zachowanie lekarzy. Pacjentki opowiedziały, co spotkało je u ginekologaCzytaj dalej

Owoce z małą zawartością cukru, po które powinniśmy sięgać na diecie

Zawartość węglowodanów w owocach jest bardzo zróżnicowana w zależności od konkretnego gatunku. Jedzenie tych, które mają w sobie dużo cukru, chociaż jest z pewnością nadal zdrowsze od pochłaniania słodyczy, znacznie utrudni nam trzymać się założeń diety. Jeżeli obniżanie poziomu spożywanych węglowodanów jest czymś, na czym nam szczególnie zależy, powinniśmy poznać listę owoców o ich niskiej zawartości.

Zanim jednak zostanie przedstawiony spis owoców z małą zawartością cukru, należy zaznaczyć jedną, ważną rzecz. Węglowodany różnią się od siebie. Jak podaje portal zdrowie.wprost.pl, obecnie wylicza się tak zwane węglowodany netto, a więc obliczone przez odjęcie błonnika od ich ogólnej liczby brutto. Robi się tak, ponieważ błonnik jest składnikiem, który korzystnie wpływa na nasze zdrowie, a także wspomaga odchudzanie.

Listę owoców z małą zawartością cukru otwiera nieco egzotyczna pozycja. Zajmuje ją kantalupa, czyli słodki, pomarańczowy melon bogaty w witaminę A i ubogi w kalorie. Jest bardzo smaczna i świetnie komponuje się na przykład z twarogiem, dlatego łatwo włączyć ją w skład śniadania. Sprzymierzeńcem dietetyków zostanie także brzoskwinia, która oprócz niskiej zawartości węglowodanów posiada jeszcze jeden znaczący atut. Jej pestki stanowią źródło związków fenolowych wspomagających odchudzanie poprzez modulację ekspresji genów odpowiedzialnych za otyłość.

Kolejnym owocem na liście jest arbuz. Ten pyszny owoc składa się z większości z wody. Nie zawiera dużej ilości węglowodanów, za to jest źródłem likopenu i karotenoidu, dzięki czemu chroni skórę i zmniejsza prawdopodobieństwo chorób serca. Podczas diety śmiało sięgać można także po truskawki i maliny. Te pierwsze są źródłem polifenolów, które hamują w pewnym stopniu powstawanie tłuszczu, a drugie zawierają antocyjany podnoszącą insulinę i obniżające poziom cukru we krwi.

Z kolei jeżyny są bogate w błonnik i przeciwutleniacze. Wspomagają odchudzanie i zmniejszają prawdopodobieństwo wystąpienia niektórych chorób. Warto dodać je do jadłospisu tak jak zresztą mało popularną w naszym kraju karambolę. Ten nieznany szerzej owoc jest przepyszny, niskokaloryczny, a także bogaty w witaminę C opóźniającą powstawanie zmarszczek. Listę zamyka awokado. Nie oznacza to jednak, że powinno być najmniej pociągającym wyborem dla osób na diecie. Wręcz przeciwnie, awokado to owoc o mniejszej liczbie węglowodanów netto niż jakakolwiek wymieniona powyżej propozycja. Jest źródłem zdrowego jednonienasyconego tłuszczu, a także skutecznie zmniejsza chęć do jedzenia.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Przyrządził mięso w genialny sposób. Sprytna metoda, twoja rodzina nie zechce jeść niczego innego
  2. Tadeusz Rydzyk jest niewierzący? Padły przypuszczenia, które doprowadzą go do szału
  3. Sygnały, które daje nasze serce, gdy ma już dosyć. Nie wolno ich lekceważyć
  4. Według niektórych jest najzdrowszym owocem na świecie. Wystarczy jeść raz dziennie
  5. Właściwości czystku. Zdecydowanie zbyt mało osób po niego sięga
  6. W sieci pojawiło się porażające zdjęcie Królikowskiego. Fani zamarli, byli przerażeni

Następny artykuł