pieczarki - zastosowanie
Autor Aneta Młodawska - 2 Lutego 2020

Prozdrowotne właściwości pieczarek. Bez wątpienia warto je jeść

Pieczarki według naukowców mają niezwykle pozytywny wpływ na zdrowie człowieka. Badania dowiodły, że obecność pieczarek w diecie pomaga m.in. w odchudzaniu, wzmacnia odporność i wspomaga układ krążenia.

Pieczarki, dzięki właściwościom prozdrowotnym zaliczane są do tzw. żywności funkcjonalnej, czyli takiej, która wykazuje udokumentowany pozytywny wpływ na organizm człowieka. Grzyby te zawierają prawie wszystkie aminokwasy, dobrze przyswajalne węglowodany i tłuszcze, w tym wielonienasycone kwasy tłuszczowe, a także potas, miedź, selen, jod, błonnik, witaminę A, E, witaminy z grupy B (w tym kwas foliowy), a nawet witaminę D.

Pieczarki według licznych badań poprawiają funkcjonowanie naszego organizmu

Objawy udaru mózgu. Każdy z nas powinien je znaćObjawy udaru mózgu. Każdy z nas powinien je znaćCzytaj dalej

Wymieniając właściwości pieczarek, warto zacząć od tego, iż zawierają mało tłuszczu, sporo błonnika oraz wody, co zapewnia długotrwałe uczucie sytości i pomaga walczyć ze zbędnymi kilogramami. Co więcej, jak podaje portal gotowanie.onet.pl, pod względem odżywczym pieczarki są pełnowartościowym produktem. Według naukowców z Johns Hopkins Weight Management Center w Baltimore osoby, które chcą schudnąć, powinny zastępować pieczarkami czerwone mięso. Uczeni zauważyli także, że osoby, które regularnie spożywają grzyby, mają lepsze parametry dotyczące składu ciała i nie zmagają się z efektem jo jo.

W medycynie Wschodu antynowotworowe działanie grzybów znane jest od dawna. Według ekspertów odpowiedzialne są za to polisacharydy grzybowe i terpeny obecne w grzybach. Dieta bogata w pieczarki przyczynia się do obniżenia ciśnienia i poziomu cholesterolu we krwi, zmniejszając tym samym ryzyko udaru i zawału serca. Badania przeprowadzone na Florida State University wykazały ponadto, że codzienna porcja grzybów wzmacnia odporność i zdolności samonaprawcze organizmu. Dzieje się tak dzięki selenowi zawartemu w pieczarkach. Już 100g grzybów zaspokaja 17 proc. zapotrzebowania na ten pierwiastek u osoby dorosłej Wpływa on również na zwiększenie się liczby przeciwciał, a także hamuje namnażanie się drobnoustrojów chorobotwórczych. Pozytywny wpływ pieczarek na odporność organizmu potwierdzili bostońscy lekarze z Human Nutrition Research Center on Aging at Tufts University.

Warto wspomnieć, iż pieczarki to dobre źródło witaminy D, niezbędnej do prawidłowego wchłaniania wapnia i fosforu, a co za tym idzie do budowy i utrzymania zdrowia kości. Witamina D zapobiega osteoporozie i chorobom stawów, chroni przed osłabieniem mięśni, zmniejsza ryzyko alergii. Aby uniknąć jej niedoborów zimą, warto włączyć pieczarki do jadłospisu. Grzyby są także źródłem kwasu foliowego. Jego niedobór powoduje zahamowanie wzrostu i odbudowy komórek organizmu, anemię, zaburzenia trawienia, niedożywienie, biegunkę, zmniejszenie apetytu, stany zapalne błony śluzowej jamy ustnej i języka oraz bóle głowy. Związek ten jest niezbędny do prawidłowego rozwoju płodu. Warto zatem zadbać, by pieczarki regularnie pojawiały się na naszych stołach, gdyż mogą one znacznie poprawić pracę naszego organizmu.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Prawie połowa Polaków powinna go zapłacić. Podatek od posiadania psa coraz wyższy
  2. Syn znanego polskiego polityka wśród oskarżonych o grupowy gwałt. Sprawa za zamkniętymi drzwiami
  3. Sygnały, które daje nasze serce, gdy ma już dosyć. Nie wolno ich lekceważyć
  4. Według niektórych jest najzdrowszym owocem na świecie. Wystarczy jeść raz dziennie
  5. Właściwości czystku. Zdecydowanie zbyt mało osób po niego sięga
  6. Z trumny dochodziły dziwne dźwięki, wtedy dokonano odkrycia. Kobieta urodziła dziecko w grobie

Następny artykuł