Co zrobić, aby poradzić sobie z uczuciem przygnębienia? Psycholog przedstawia 4 ważne wskazówki

psycholog radzi
unsplash Andrew Neel
Autor Klaudia Gaicka14.01.2021

Wskazówki od psychologa. Dzięki tej wiedzy łatwiej uporasz się z przygnębieniem, które wciąż narasta wśród społeczeństwa. Warto zadbać o swoje dobre samopoczucie.

W obliczu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 i wszechobecnej zimowej pogody wielu z nas zmaga się z narastającym przygnębieniem, psycholog radzi, jak sobie pomóc.

Wskazówki od psychologa. Dzięki tej wiedzy łatwiej uporasz się z przygnębieniem

Pierwszą ze wskazówek, którą wskazał ekspert z portalu Radiozet.pl, jest odpowiednia regulacja emocjonalna i medytacja oparta na oddechu.

Przywrócenie głębokiego i regularnego oddechu może bardzo pomóc szczególnie w stresujących dla nas sytuacjach. Spokojny oddech od zawsze pomagał ludziom opanować niepokój, czy złość.

Niezależnie od tego, jak prozaicznie brzmi ta metoda, warto ją wypróbować. Nawet kiedy nie jesteśmy zestresowani, możemy próbować pracy z naszym oddechem, pomoże nam to się zrelaksować i odprężyć.

Wiek emerytalny zostanie podniesiony do 67 lat? Eksperci nie pozostawiają złudzeń, wielu Polaków się wścieknieWiek emerytalny zostanie podniesiony do 67 lat? Eksperci nie pozostawiają złudzeń, wielu Polaków się wścieknieCzytaj dalej

Kolejną wskazówkę jest praca nad swoją samooceną. Ilekroć głos płynący z wewnątrz mówi nam, że nie damy rady, ponieważ nie jesteśmy wystarczająco dobrzy, warto przezwyciężyć go i powiedzieć sobie coś pozytywnego.

Nie możemy pozwolić także, aby negatywne informacje z zewnątrz wpływały na to, jak siebie postrzegamy. Pamiętajmy, aby unikać relacji, które nie są oparte na wzajemnym szacunku. Niezależnie od tego, czy darzymy się z kimś wzajemnie sympatią, szacunek jest podstawą.

Trzecia wskazówka dotyczy treningu niereaktywnego słuchania. Możemy spróbować go za każdym razem, kiedy rozmawiamy z osobą o zupełnie innych poglądach, niż nasze.

Nie powinniśmy pozwalać, aby to, co słyszymy, wpływało na nas negatywnie. Pamiętajmy, że każdy ma prawo do swojego zdania i nawet jeżeli dla nas jest ono irracjonalne, nie powinniśmy się denerwować na drugą osobę.

Ostatnią, ale równie ważną wskazówką, jest życie zgodnie ze swoimi wartościami. Psychologowie radzą, aby pielęgnować w sobie świadomość tego, co jest dla nas najważniejsze.

Warto zastanowić się, na czym tak naprawdę nam zależy i w obliczu tej wiedzy podejmować kluczowe decyzje. Jeżeli stan przygnębienia nie będzie chciał nas opuścić, pomimo zastosowania środków zaradczych, warto rozważyć konsultację z psychologiem.

Artykuły polecane przez redakcję Pacjenci.pl:

Następny artykuł