Rwa kulszowa: ćwiczenia
Autor Karol Zaborowski - 27 Listopada 2019

6 ćwiczeń, które złagodzą ból rwy kulszowej. Wszystkie z nich wykonasz w swoim domu

Rwa kulszowa najczęściej wywoływana jest przez nacisk na nerw kulszowy, który biegnie od lędźwiowego odcinka kręgosłupa aż do stopy. Ból często pojawia się niespodziewanie i potrafi być niezwykle silny. Jednak ulgę mogą nam przynieść ćwiczenia rozciągające.

Rwa kulszowa potrafi być niesamowicie bolesna i powodować nawet odrętwienie niektórych odcinków kręgosłupa. Dodatkowo ma tendencję do nawrotów, dlatego dobrze jest wiedzieć, jak można przynieść sobie ulgę poprzez ćwiczenia rozciągające, które wykonamy w swoim domu.

Najczęściej rwę kulszową wywołuje stan zapalny lub nadmiernie napięte i sztywne mięśnie. To sprawia, że w wielu przypadkach rozciągnięcie odpowiednich partii mięśni może przynieść bardzo zadowalające rezultaty.

Olgierd Łukaszewicz o polskiej służbie zdrowia. Jego rodzina czekała 14 godzin na lekarzaOlgierd Łukaszewicz o polskiej służbie zdrowia. Jego rodzina czekała 14 godzin na lekarzaCzytaj dalej

Rwa kulszowa powstrzymana przez ćwiczenia

Do każdego z przedstawionych poniżej ćwiczeń warto mieć matę, na której będziemy mogli się położyć. Przyda się również poduszka pod głowę, która posłuży nam do większości z nich. Podczas pierwszego ćwiczenia kładziemy się na plecach z ugiętymi kolanami. Następnie przykładamy jedno kolano do klatki piersiowej i przytrzymujemy obiema rękami. Kolejnym krokiem jest powolne wyprostowanie nogi w górę, licząc do 30 i wracamy do pierwotnej pozycji. Ćwiczenie powtarzamy na każdej nodze po 3 razy, pamiętając o głębokich oddechach.

Podczas kolejnego ćwiczenia również leżymy się na plecach, kładąc dłonie na kolanach. Następnie zbliżamy kolana do klatki piersiowej i przytrzymujemy obie nogi przez 30 sekund. Potem wracamy do pierwotnej pozycji. Również powtarzamy całe ćwiczenie 3 razy.

Kolejne ćwiczenie przedstawione przez portal 5minutdlazdrowia.pl może wydawać się nieco skomplikowane. Ponownie kładziemy się na plecach z ugiętymi kolanami. Następnie krzyżujemy nogi, opierając jedną z nich na sąsiednim kolanie. Obiema rękami łapiemy za kolano, na którym oparta jest druga noga i przyciągamy w kierunku klatki piersiowej, aż poczujemy, jak nasze mięśnie się rozciągają. Również przytrzymujemy 30 sekund i powtarzamy z każdą nogą 3 razy.

Następne ćwiczenie to tak zwany koci grzbiet. Jest to popularne ćwiczenie rozciągające, ale trzeba pamiętać, że gdy nasze plecy wygięte są ku górze, głowa powinna być skierowana w dół. Natomiast, kiedy plecy opadają, głowa się unosi. W wypadku tego ćwiczenia powtarzamy je 12 razy.

Teraz przyszła pora na bez wątpienia najtrudniejsze ćwiczenie, które na początku może powodować kłopoty. Kładziemy się na brzuchu, powoli rozszerzając kolana. Następnie zginamy nasze nogi i staramy się złapać rękami nasze stopy.

Przy ostatnim ćwiczeniu kładziemy się na plecach z rozłożonymi ramionami w kształt litery “T”. Następnie powoli obracamy złączone kolana w lewo i przytrzymujemy przez 60 sekund. Potem zmieniamy stronę i przytrzymujemy przez taką samą ilość czasu. Ćwiczenie powtarzamy 3 razy.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Sepsa wciąż zbiera żniwo. W piątek 15 listopada odszedł Tadeusz K.
  2. 5 najczęściej przeoczanych chorób. Na diagnozę można czekać nawet latami
  3. NFZ zapowiada poważne zmiany. Ponad 50 porodówek zostanie zamkniętych?
  4. Popularne słodyczne wycofane ze sklepów. Producent nie informował o silnym alergenie

Następny artykuł