Seler naciowy: właściwości
fot. pixabay.com
Autor Karol Zaborowski - 1 Czerwca 2020

Seler naciowy praktycznie nie ma kalorii. Warto go jeść również z innych powodów

Seler naciowy należy do warzyw, które są zdecydowanie niedoceniane przez wiele osób. Zazwyczaj stosujemy go, jako dodatek do zupy, lub element sałatki. Jednak ze względu na swoje cenne właściwości prozdrowotne, powinniśmy sięgać po niego znacznie częściej i oddać go do naszego stałego menu.

Seler naciowy, choć wygląda niepozornie, to jest prawdziwą skarbnicą składników, które pozytywnie wpływają na nasz organizm. Co więcej, praktycznie nie posiada kalorii, przez co osoby na diecie odchudzającej, mogą go jeść bez żadnych wyrzutów sumienia. W 100 gramach tego warzywa znajdziemy zaledwie 13 kcal, co jest niezwykle niskim wynikiem.

Jednak niska zawartość kalorii to nie jedyna zaleta płynąca z jedzenia tego warzywa. Zawarte w niej składniki odżywcze oraz minerały wzmacniają nasz organizm, oraz chronią nas przed wieloma chorobami. Z tego też względu bardzo często polecany jest w profilaktyce niejednego schorzenia.

Stan przedzawałowy. Jak go rozpoznać i co robić, gdy wystąpi?Stan przedzawałowy. Jak go rozpoznać i co robić, gdy wystąpi?Czytaj dalej

Seler naciowy i jego właściwości dla naszego organizmu

Ze względu na dużą zawartość potasu, seler naciowy polecany jest osobom, które mają problemy z układem sercowo-naczyniowym. Szczególnie przydatny może się okazać w przypadku nadciśnienia tętniczego. 400 gramów selera naciowego zawiera około 27% naszego dziennego zapotrzebowania na ten pierwiastek. Dodatkowo przyjmowanie odpowiedniej ilości potasu zapobiega również kamicy nerkowej.

Oprócz potasu w selerze naciowym znajdziemy również sód, a oba te pierwiastki odpowiadają między innymi za regulację naszej gospodarki wodnej. Z tego też względu seler polecany jest osobom zmagającym się z obrzękami. Przydatny będzie również w przypadku problemów ze stawami, ponieważ łagodzi stany zapalne i zmniejsza jeszcze ryzyko powstawania opuchnięć.

Kolejnym pierwiastkiem obecnym w selerze jest wapń polecany w profilaktyce osteoporozy, a zawarty w nim błonnik pokarmowy pomoże w regulacji perystaltyki naszych jelit, a także cholesterolu, czy też glukozy we krwi. Warto jednak wspomnieć, że wbrew temu, co często można usłyszeć, seler naciowy wcale nie jest bogaty w witaminę C, jednak nie umniejsza to jego wpływu na nasz organizm.

Dzisiaj grzeje: 1. Stan przedzawałowy. Jak go rozpoznać i co robić, gdy wystąpi?

2. Przenigdy nie wyrzucaj szypułek od truskawek. Można je wykorzystać w spektakularny sposób, niesamowity efekt

Niestety jak podaje portal onet.pl, nie wszyscy powinni spożywać to warzywo, ponieważ może ono powodować alergię pokarmową. Również kobiety w ciąży powinny uważać na jego nadmierne spożycie, które sprzyja poronieniem. Niektóre leki stosowane przy problemach z tarczycą także wykluczają seler naciowy z naszej diety oraz niektóre choroby nerek.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Szykują się ogromne grzybobrania. Znalazł 7 grzybów w 1 miejscu
  2. Przed operacjami plastycznymi za 167 tys. zł wyglądała pięknie. Zmiana jej wyglądu rozkłada na łopatki
  3. Gwiazda "Pierwszej miłości" została pogryziona przez psa, którego przygarnęła ze schroniska. Niemal nie straciła oka
  4. 26 latka trafiła do szpitala z kołataniem serca. Przyczyna jej stanu zdrowia wprawiła wszystkich w osłupienie
  5. Pierwsze objawy guza mózgu. Gdy się pojawią, trzeba działać szybko
  6. Wziąłeś 5 tys. zł pożyczki z tarczy antykryzysowej? Nastąpiły zmiany, o których musisz wiedzieć

Następny artykuł