Seler naciowy: właściwości
Autor Karol Zaborowski - 8 Grudnia 2019

Seler naciowy praktycznie nie ma kalorii. Jego regularne jedzenie pomaga w profilaktyce wielu chorób

Seler naciowy należy do warzyw, które są zdecydowanie niedoceniane przez wiele osób. Zazwyczaj stosujemy go, jako dodatek do zupy, lub element sałatki. Jednak ze względu na swoje cenne właściwości prozdrowotne, powinien zdecydowanie częściej gościć w naszym jadłospisie.

Seler naciowy, choć wygląda niepozornie, to jest prawdziwą skarbnicą składników, które pozytywnie wpływają na nasz organizm. Co więcej, praktycznie nie posiada kalorii, przez co osoby na diecie odchudzającej, mogą go jeść bez żadnych wyrzutów sumienia. W 100 gramach tego warzywa znajdziemy zaledwie 13 kcal, co jest niezwykle niskim wynikiem.

Jednak niska zawartość kalorii to nie jedyna zaleta płynąca z jedzenia tego warzywa. Zawarte w niej składniki odżywcze oraz minerały wzmacniają nasz organizm, oraz chronią nas przed wieloma chorobami. Z tego też względu bardzo często polecany jest w profilaktyce niejednego schorzenia.

Daria Trafankowska przegrała walkę z rakiem trzustki. Teraz naukowcy opracowali nową metodę leczeniaDaria Trafankowska przegrała walkę z rakiem trzustki. Teraz naukowcy opracowali nową metodę leczeniaCzytaj dalej

Seler naciowy i jego właściwości dla naszego organizmu

Ze względu na dużą zawartość potasu, seler naciowy polecany jest osobom, które mają problemy z układem sercowo-naczyniowym. Szczególnie przydatny może się okazać w przypadku nadciśnienia tętniczego. 400 gramów selera naciowego zawiera około 27% naszego dziennego zapotrzebowania na ten pierwiastek. Dodatkowo przyjmowanie odpowiedniej ilości potasu zapobiega również kamicy nerkowej.

Oprócz potasu w selerze naciowym znajdziemy również sód, a oba te pierwiastki odpowiadają między innymi za regulację naszej gospodarki wodnej. Z tego też względu seler polecany jest osobom zmagającym się z obrzękami. Przydatny będzie również w przypadku problemów ze stawami, ponieważ łagodzi stany zapalne i zmniejsza jeszcze ryzyko powstawania opuchnięć.

Kolejnym pierwiastkiem obecnym w selerze jest wapń polecany w profilaktyce osteoporozy, a zawarty w nim błonnik pokarmowy pomoże w regulacji perystaltyki naszych jelit, a także cholesterolu, czy też glukozy we krwi. Warto jednak wspomnieć, że wbrew temu, co często można usłyszeć, seler naciowy wcale nie jest bogaty w witaminę C, jednak nie umniejsza to jego wpływu na nasz organizm.

Niestety jak podaje portal onet.pl, nie wszyscy powinni spożywać to warzywo, ponieważ może ono powodować alergię pokarmową. Również kobiety w ciąży powinny uważać na jego nadmierne spożycie, które sprzyja poronieniem. Niektóre leki stosowane przy problemach z tarczycą także wykluczają seler naciowy z naszej diety oraz niektóre choroby nerek.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Cichy zabójca, który jest bardziej szkodliwy niż otyłość. Dotyka zarówno młodszych, jak i starszych
  2. Oszustka przez lata miała podpisaną umowę z NFZ. Teraz musi oddać 100 tysięcy złotych
  3. Śmierć pupila może bardziej boleć niż odejśćie bliskiej osoby. Właściciele tłumaczą dlaczego
  4. Czarny bez na grypę i przeziębienie. Co o babcinym sposobie mówią badania naukowe?

Następny artykuł