Selgros wycofał ze sprzedaży kaszę jaglaną
pixabay.com/ccipeggy
Autor Barbara Bujar - 21 Lipca 2020

Sieć sklepów wycofuje popularny produkt. Najlepiej od razu się go pozbyć

Selgros wycofał ze sprzedaży popularny produkt. O swojej decyzji przedstawiciele sieci poinformowali w specjalnym komunikacie. Okazało się, że w dwóch partiach kaszy jaglanej zostały wykryte nieprawidłowości, związane z dopuszczalnym poziomem glifosatu. Klienci, którzy zdążyli kupić wadliwe opakowania, proszeni są o ich natychmiastowe wyrzucenie lub zwrócenie do sklepu.

Kolejny znany produkt zniknął z półek sklepowych. Tym razem padło na kaszę jaglaną, w której składzie najprawdopodobniej przekroczony został dopuszczalny poziom glifosatu. W trosce o zdrowie klientów przedstawiciele sieci Selgros postanowili umieścić na stronie internetowej specjalny komunikat. Podane zostały w nim konkretne dane wadliwego produktu.

Media obiegła tragiczna wiadomość. Nie żyje bohater powstania warszawskiegoMedia obiegła tragiczna wiadomość. Nie żyje bohater powstania warszawskiegoCzytaj dalej

Kasza jaglana wycofana ze sklepów Selgros. Posiadacze tych dwóch partii produktu od razu powinni się ich pozbyć lub zwrócić do sklepu

- Wycofanie produktu związane jest z możliwym przekroczeniem najwyższego dopuszczalnego poziom glifosatu w produkcie – czytamy w komunikacie.

Jak wyjaśnia portal Onet.pl, glifosat to związek chemiczny, który zaliczany jest do grupy fosforanów. Uznaje się go za aktywny składnik niektórych nieselektywnych herbicydów, który hamuje działanie ważnego enzymu roślinnego, syntazy EPSPS. Preparaty, które w swoim składzie zawierają glifosat, powodować mają więc zamieranie większości roślin. Korzysta się z nich najczęściej w celu niszczenia chwastów.

Opisany związek w nadmiernej ilości został wykryty w popularnej kaszy jaglanej, która znajdowała się na liście asortymentu sklepów Selgros. Po szokującym odkryciu, firma postanowiła ją wycofać i ostrzec swoich klientów. Oprócz konkretnych danych produktu, opublikowała także przeprosiny, które skierowała w ich stronę.

Wadliwe partie kaszy jaglanej zostały opisane w następujący sposób:

Nazwa produktu: Kasza jaglana 400 g
Producent: Melvit S.A. ul. Grójecka 194/91 Warszawa oraz Zakład Produkcyjny Kruki, ul Nowomiejska 35 Olszewo – Borki
Numer partii i data przydatności: 191025/191 – 18.06.2021 r. oraz 191112/78 – 12.06.2021 r.

Selgros pragnie przeprosić wszystkich klientów, którzy mogli ucierpieć na zaistniałej sytuacji. Słowa, które przedstawiciele firmy, skierowali właśnie do nich, znalazły się w komunikacie.

- Serdecznie przepraszamy za wszelkie niedogodności związane z zaistniałą sytuacją – czytamy.

Dzisiaj grzeje: 1. Zmarła kilka dni po pobiciu przez męża. Tym co zrobił chwalił się kolegom

2. Jedna z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce zmieniła logo. Czym się różni?

Oprócz przeprosin, Selgros apeluje również o zaprzestanie używania oraz sprzedawania produktu. Klienci, którzy zdążyli już nabyć wadliwą partię kaszy jaglanej, mogą zwrócić ją do sklepu, w którym dokonali zakupu.

- W związku z powyższym jeśli jesteście Państwo w posiadaniu w.w produktu, prosimy o wycofanie go ze sprzedaży/obrotu oraz o kontakt z halą Selgros, w której produkt został zakupiony w celu dokonania zwrotu - apeluje firma.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Awantura w Żabce, ekspedientce puściły nerwy. Wszystko przez obowiązek noszenia maseczek
  2. Producenci Kuchennych Rewolucji tego nie zdradzają. Dziennikarze sprawdzili, co się stało z lokalem po wizycie Magdy Gessler;
  3. Maseczki mogą zniknąć z przestrzeni publicznej? Ważne słowa Ministra Zdrowia
  4. Chcą znaleźć w Polsce azyl. Uciekli wraz z chorym na autyzm synem
  5. Rząd luzuje kolejne obostrzenia dotyczące epidemii. Profesor Simon ostrzega
  6. Religa i Zembala znów razem przy stole. Synowie słynnych kardiochirurgów przeprowadzili wspólnie operację

Następny artykuł