Miewasz trudności z zasypianiem? Zaskakująco prosta technika, która umożliwia zaśnięcie w minutę

technika na sen
unsplash.com/ Damir Spanic
Autor Natalia Niewczas01.10.2020

Sen nie zawsze przychodzi łatwo. Czasem zasłużony odpoczynek na koniec dnia uniemożliwia uciążliwy stres czy ogrom splątanych myśli. W takich chwilach niezwykle pomocne okazuje się zastosowanie prostej techniki - dzięki niej zaśnięcie w 60 sekund nie leży już tylko w sferze marzeń.

Sen jest nieodzowną częścią ludzkiego życia. Podczas gdy dzieci potrzebują go nieco więcej (dziecku w wieku szkolnym zaleca się odpoczywać w taki sposób od 7 do 11 godzin na dobę), organizm dorosłych zadowoli się ilością od 6 do 10 godzin. By wypocząć, najpierw trzeba jednak zasnąć, co stanowi codzienny problem dla wielu osób. Na szczęście istnieje prosta technika, dzięki której sen może nadejść już po 60 sekundach. Nazywa się ją techniką “4-7-8”.

Prezes NFZ ogłosił zmiany w ubezpieczeniach zdrowotnych. Zaczynają obowiązywać już dziśPrezes NFZ ogłosił zmiany w ubezpieczeniach zdrowotnych. Zaczynają obowiązywać już dziśCzytaj dalej


Technika, która przywołuje sen


Jak udowadniają statystyki, problemy ze snem mogą dotyczyć nawet połowy Polaków. Dla wielu osób wieczorne przewracanie się z boku na bok to już codzienna udręka. Technika “4-7-8” może zażegnać ten przykry, rodzący stres problem. To proste ćwiczenie oddechowe, które nie wymaga praktycznie żadnego wysiłku.


Jak podaje portal zdrowie.wprost.pl, prawidłowe zastosowanie techniki “4-7-8” zaczyna się od wygodnego umiejscowienia na łóżku w pozycji siedzącej; ćwiczenie można także wykonać podczas leżenia. Następnie należy wdychać powietrze nosem przez 4 sekundy, wstrzymać oddech na 7 sekund i powoli wypuścić powietrze przez usta, co powinno trwać kolejnych 8 sekund. Całą sekwencję można w razie potrzeby powtórzyć.

Dzisiaj grzeje: 1. Dorota Gardias trafiła do szpitala. Jej stan jest ciężki, co się dzieje?
2.ING, mBank, Santander i inne banki przypominają. Już od jutra tysiące Polaków zapłaci ogromne kwoty, wielu zapomniało
3. Umarła w szpitalu, wcześniej zdążyła jednak wszystko nagrać. To, jak ją tam potraktowali, woła o pomstę do nieba


Technika pierwotnie stosowana przez joginów ma nie tylko ułatwiać zasypianie, ale i redukować stres i lęk, a także po prostu relaksować. Celowe spowalnianie oddechu przyczynia się bowiem do rozluźnienia ciała.


Warto zaznaczyć, że w celu osiągnięcia spodziewanych efektów zalecane jest regularne stosowanie techniki “4-7-8”. Ćwiczenie można wykonywać nie tylko przed snem, ale i za dnia, co ułatwia wyrobienie nawyku.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Sąsiad Polski wprowadza stan wyjątkowy. Zmiany już od jutra
  2. Prowadzi "Jeden z dziesięciu" od lat, jednak niewielu zna jego prawdziwą twarz. Ujawniamy kim naprawdę jest Tadeusz Sznuk
  3. Dziś wchodzi w życie nowy zakaz. Wielu Polaków może być niezadowolonych
  4. Lekarze się kłócili, a dzieci umierały. Jedyną nadzieją okazał się szpital prywatny
  5. Ministerstwo Zdrowia opublikowało ważne nagranie. Wiele osób nie może powstrzymać się od łez [WIDEO]
  6. Jedna łyżka dodana do panierki sprawia, że kotlety schabowe smakują lepiej niż kiedykolwiek. Klasyczny trick szefa kuchni zachwyca Polaków

Następny artykuł