sen: pozycja embrionalna
fot. https://pixabay.com/ Zohre Nemati
Autor Klaudia Gaicka - 9 Września 2020

Często śpisz na boku z podkulonymi nogami? Nie jest to dobry pomysł

Sen w pozycji embrionalnej jest tym, co większość z nas najczęściej stosuje w swich łóżkach. Niestety eksperci nie pozostawiają na tej pozycji suchej nitki. Okazuje się, że sen w „pozycji płodu" może bardzo negatywnie wpływać na zdrowie całego organizmu.

Sen pomaga nam zrelaksować ciało i umysł. Eksperci twierdzą nawet, że to właśnie podczas jego trwania zebrane w ciągu dnia informacje są sortowane. Nawet kilkudniowe zaburzenia snu zdecydowanie obniżają jakość życia. To, ile powinno się spać, zależy od wielu zmiennych, między innymi od wieku.

Sen pozwala nam zregenerować organizm. Jedną z ważniejszych funkcji snu jest naprawianie uszkodzeń, które powstają w mózgu w czasie czuwania. Zaburzenia snu pogarszają nasze codzienne funkcjonowanie, a jego może nawet pogorszyć pracę mózgu.

Nie musisz brać tabletek przeciwbólowych obciążających wątrobę. 6 sposób na pokonanie bóluNie musisz brać tabletek przeciwbólowych obciążających wątrobę. 6 sposób na pokonanie bóluCzytaj dalej

Sen w pozycji embrionalnej jest niekorzystny

Okazuje się, że pozycja embrionalna, w której sypia większość z nas, może być szkodliwa. Jak podaje portal Onet.pl, kładąc się w tej pozycji, zaokrąglamy plecy, przez co bardzo obciążamy kręgosłup. Takie ułożenie może skutkować odczuwaniem bólu po przebudzeniu. Mowa o dolegliwościach pleców, karku, a nawet stawów kolanowych.

Pomimo tego, że tzw. pozycja płodu wydaje nam się na pierwszy rzut oka bardzo wygodna, nie powinniśmy w niej spać. Eksperci zwracają uwagę, że może się ona przyczynić do nieprawidłowego funkcjonowania poszczególnych narządów.

Lekarze i fizjoterapeuci są zdania, że najlepszą pozycją do spania jest sen na plecach. Ręce powinny być ułożone wzdłuż ciała, a nogi lekko rozsunięte. Przy tej pozycji wszystkie kręgi wracają na swoje miejsce, a mięśnie się rozluźniają.

Sen na plecach może przyczynić się nie tylko do poprawy działania naszego układu trawiennego, ale również poprawić krążenie. To właśnie to ostatnie częściowo odpowiada za korzystne oczyszczanie się organizmu.

Dzisiaj grzeje: 1. Poważne zmiany już od 15 września. Lekarze są przerażeni
2.Ruszyły kontrole z PIP, zapukać mogą i do ciebie. Najwyższa kara wynosi aż 30 tys. zł

Pamiętajmy, że prawidłowa długość snu wynosi 8 godzin. Uznaje się, że spanie mniej niż 6 godzin na dobę oraz więcej niż 8 godzin wpływa niekorzystnie na długość naszego życia. Warto podkreślić, że w większym stopniu spowoduje to jego brak niż nadmiar.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Cała Polska łączy się w bólu, potwierdziły się najgorsze wizje. Zidentyfikowano zwłoki, do końca mieli nadzieję
  2. Wielka ewakuacja w dużym polskim mieście. Życie mieszkańców zagrożone. Straszne
  3. Smutne informacje. Jerzy Stuhr przerwał milczenie
  4. Użyła sprężyny jako spirali antykoncepcyjnej. Lekarze przecierali oczy ze zdumienia
  5. Najczęściej powtarzane mity dotyczące maseczek. Wiele osób wciąż w nie wierzy
  6. Amanda poszła z maleńką córką do sklepu. W kolejce usłyszała, jak nieznajoma każe dziewczynce pożegnać się z mamą

Następny artykuł