sen: chrapanie
unsplash.com/ Gregory Pappas
Autor Klaudia Gaicka - 13 Września 2020

5 domowych sztuczek na chrapanie. Zapomnij o dokuczliwym problemie

Sen jest elementarną podstawą życia każdego z nas. Jego jakość wpływa na nasz humor oraz zdrowie. Chrapanie to duży problem, który zakłóca nie tylko nasz odpoczynek, ale również naszych najbliższych. Warto znać sprawdzone sposoby, które pomogą w walce z chrapaniem. Nie mniej jednak należy pamiętać o konsultacji problemu ze specjalistą.

Sen pozwala nam całkowicie zrelaksować organizm. Naukowcy uważają, że to właśnie w tym czasie zebrane w ciągu dnia informacje są sortowane. Nawet kilkudniowe zaburzenia snu zdecydowanie obniżają jakość życia. To, ile powinno się spać, zależy od wielu zmiennych, między innymi od naszego wieku i codziennej aktywności.

Chociaż chrapanie może mieć wiele przyczyn, niewątpliwe zakłóca ono nie tylko nasze funkcjonowanie, ale również sen naszych bliskich. Podczas nocy nasze ciało i umysł regenerują się, dłuższe zaburzenia tego procesu zdecydowanie nie poskutkują niczym korzystnym. Nawet w przypadku kilkudniowych utrudnień w sferze snu, jakość życia znacząco się pogarsza, co przekłada się na nasz humor i zdrowie. Listę naturalnych sposobów na chrapanie zaprezentował portal Krokdozdrowia.com

Cejrowski wywołał prawdziwą burzę komentarzy . Podróżnik mówi, na kim powinny zostać przetestowane szczepionkiCejrowski wywołał prawdziwą burzę komentarzy . Podróżnik mówi, na kim powinny zostać przetestowane szczepionkiCzytaj dalej

Sen jest niesamowicie ważny. Chrapanie nie powinno go utrudniać. Poznaj sprawdzone sposoby

Miód pszczeli jest naturalnym antybiotykiem, dlatego pomaga nam oczyścić drogi oddechowe. Dodatkowo ogromna ilość minerałów, witamin oraz enzymów i pierwiastków śladowych pozwala nam zadbać o zdrowie. Eksperci radzą, aby przed snem spożywać łyżkę tego produktu. Możemy również pokusić się o napar z miodu i mięty, która również wpływa na złagodzenie chrapania. Ten sposób nie jest niestety przeznaczony dla wszystkich, osoby z nieprawidłowym poziomem glukozy nie mogą go stosować.

Jak już wspomnieliśmy, pomóc może również mięta. Swój dobry wpływ zawdzięcza mentolowi, który silnie oddziałuje na układ oddechowy. Dodatkowo to łatwo dostępne zioło wykazuje bardzo korzystne działanie na układ pokarmowy, co może pomóc przy wieczornych dolegliwościach z jego strony.

Innym naparem, który może pomóc, jest napar przygotowany z korzennych przypraw. Mowa o cynamonie, imbirze i kurkumie. Ich wpływ na zdrowie zdecydowanie nie ogranicza się jedynie do pomocy przy chrapaniu. Napar może pomóc usunąć stan zapalny z jamy ustnej i gardła oraz rozgrzać ciało i zniwelować uczucie zatkanego nosa.

Dzisiaj grzeje: 1. Nie żyje 5-letnia Lilianka z Troszyna. Wszyscy myśleli, że ma zwykłą "jelitówkę", prawda okazała się jednak straszniejsza
2.Rząd będzie majstrował przy przepisach związanych z wymiarem czasu pracy. Zmiany niedługo

Ostatnim, ale wcale nie najmniej skutecznym, sposobem jest spożywanie syropu z cebuli. To niedoceniane warzywo ma działanie przeciwzapalne i wykrztuśne, dzięki czemu dobrze radzi sobie z uporczywym chrapaniem. Inną wariacją tego sposobu jest kładzenie przekrojonej cebuli na nocnym stoliku przed pójściem spać.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Zablokowana droga, policja i karetki. Katastrofalny wypadek na obwodnicy, 4 osoby nie żyją
  2. Jackowski wyjawił, co będzie działo się jesienią. Mówi o największym skarbie Polaków
  3. Objawy niedoboru potasu. Bez niego nasz organizm nie może sobie poradzić
  4. Rząd rozdaje pieniądze poszkodowanym przez koronawirusa. Można dostać nawet 7 tysięcy euro, o co chodzi?
  5. Kolejna szkoła zamknięta. Koronawirus wykryty u nauczycielki, setki osób poddano kwarantannie
  6. Sklep z Rancza istnieje naprawdę. Klienci masowo pytają o jeden produkt, właścicielka zaciera ręce

Następny artykuł