dieta oparta na białym pieczywie nie sprzyja naszemu zdrowiu
Autor Aneta Młodawska - 15 Lutego 2020

Najgorszy wybór na poranny posiłek. Lepiej go unikać

Śniadanie przeciętnego Polaka w dużej mierze opiera się na pieczywie. Chleb traktujemy jako produkt, którym można szybko zaspokoić głód. Niestety rzadko zastanawiamy się nad tym, jakie wartości odżywcze oferuje. Mączne wypieki spożywane w nadmiarze mogą bowiem przyczyniać się do rozwoju wielu chorób.

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Dieta statystycznego Polaka opiera się m.in. na zjadaniu ponad 100 kilogramów chleba rocznie. Wiele badań wskazuje na to, że liczba ta z roku na rok się zmniejsza. Chleby wytwarzane z białej mąki oraz pozornie razowe, które brązowy kolor zawdzięczają barwnikom, nie są najlepszymi składnikami naszego śniadania.

Pieczywo bowiem bardzo skutecznie podnosi poziom cukru we krwi. Szczególnie to z oczyszczonej, białej mąki, ale również razowe, barwione karmelem lub słodem. Wśród szkodliwych właściwości chleba wymienia się również depresję oraz osłabienie koncentracji.

Nie żyje 16-letnia Karolina. Nastolatka przez pół życia walczyła z chorobąNie żyje 16-letnia Karolina. Nastolatka przez pół życia walczyła z chorobąCzytaj dalej

Dieta oparta na produktach z wysoko oczyszczonej, białej mąki nie sprzyja naszemu zdrowiu

Dla wielu z nas śniadanie składające się z kilku kromek białego chleba lub tostów jest czymś oczywistym. Nie jest to najlepszy wybór, zważywszy na niską zawartość składników odżywczych. Biały chleb, szczególnie ten zamknięty w plastikowych opakowaniach zawiera dużo mniej błonnika i minerałów, niż pieczywo pełnoziarniste. Pieczywo sprzedawane w supermarketach może zawierać dużą ilość soli. Według WHO nie powinno się spożywać więcej niż 5 g soli dziennie. Chleb z szynką i serem prawie w całości pokrywa nasze dzienne zapotrzebowanie na sól. Lepiej zatem wybierać produkty zawierające mniej tego składnika.

Jedzenie pszennego chleba może skutkować dodatkowymi kilogramami. Chleb zawiera mnóstwo węglowodanów prostych, soli i cukru rafinowanego, a także konserwantów. Jedzenie białego chleba na śniadanie powoduje nagły wzrost glukozy we krwi, przez co organizm magazynuje tłuszcz. Ponadto chleb, ze względu na niską zawartość składników odżywczych, nie jest sycący. Produkt nie jest wskazany dla osób wrażliwych na gluten, gdyż powoduje u nich nieprzyjemne dolegliwości żołądkowe. Zamiast białego chleba wybierajmy ten pełnoziarnisty. Dzięki temu dostarczymy swojemu organizmowi więcej składników odżywczych, a uczucie sytości pozostanie z nami na dłużej.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Gratulacje spływają od fanów. Aleksandra Kwaśniewska i Kuba Badach mają powody do świętowania „W końcu”
  2. 10 mln Polek i Polaków otrzyma pismo z ZUS-u. Możecie mieć nieprzyjemności, lepiej się przygotować
  3. Zdrowe produkty, które mogą być dla nas trujące. Lepiej na nie uważać
  4. Piliśmy go po katastrofie w Czarnobylu. Działanie i skutki uboczne płynu Lugola
  5. Bóle szyi mogą być objawem groźnego nowotworu. Nie wolno ich lekceważyć
  6. Walka z czasem i śmiertelną chorobą. Robert Lewandowski pierwszy raz poprosił o pomoc

Następny artykuł