Zaskakujące właściwości soku z pigwy. Będziecie zdziwieni, na jakie dolegliwości może pomóc

sok z pigwy
pixabay.com/music4life
Autor Natalia Niewczas23.12.2020

Sok z pigwy stanowi doskonałe wzbogacenie zdrowej diety. Pigwa to owoc posiadający znaczną zawartość witaminy C w 100g. Dodatkowo roślina łagodzi dolegliwości układu trawiennego oraz ma właściwości oczyszczające.

Dawka soku z pigwy ma zbawienny wpływ na zdrowie. Choć pigwę uprawia się zwykle jako roślinę ozdobną, warto włączyć ją jako element zróżnicowanej diety. Przyrządzony z rośliny napój sprawdzi się przede wszystkim w roli wzmocnienia organizmu przy przeziębieniu.

Prozdrowotne właściwości soku z pigwy

Za prozdrowotnymi właściwościami soku z pigwy stoi między innymi wysoka zawartość witaminy C w roślinie. W 100 gramach pigwy jest jej aż 15 mg - witamina C uszczelnia naczynia krwionośne, co przekłada się na wzmocnienie funkcji odpornościowych organizmu.

Jak podaje portal naturapluszdrowie.pl, sok z pigwy swą skuteczność na przeziębienie zawdzięcza także obecności innych cennych składników odżywczych. Mowa o witaminach z grupy B czy witaminie A. W soku z pigwy znajdziemy także kwas foliowy, potas, wapń czy magnez.

Sok z pigwy sprawdzi się przy dolegliwościach układu pokarmowego. Owoce pigwy przyspieszają bowiem procesy trawienne i wykazują korzystny wpływ na przemianę materii; wzmacniają również pełniącą niezwykle ważne funkcje w organizmie wątrobę (przyspieszają jej regenerację).

Ministerstwo Zdrowia przekazało najnowsze dane. Niestety nie mają dla nas dobrych wieściMinisterstwo Zdrowia przekazało najnowsze dane. Niestety nie mają dla nas dobrych wieściCzytaj dalej

Napój z pigwy ma dodatkowo właściwości oczyszczające. Jego spożycie ułatwi pozbycie się szkodliwych substancji z organizmu (toksyny, metale ciężkie).

Do przygotowania soku z pigwy potrzeba 1 kg owoców oraz ok. 0,5 kg cukru. Ilość cukru należy dostosować do własnych potrzeb - ze względu na zdrowie oczywiście najlepiej jest, gdy jego zawartość w soku jest jak najmniejsza.

Owoce należy pokroić na 4 części. Następnie zaleca się wydrążenie pestek i pokrojenie owoców na plasterki. Plastry należy ułożyć warstwami w dużym słoiku, następnie każdą z warstw posypać cukrem.

Po tym należy zamknąć słoik i odłożyć go w ciepłe miejsce na ok. 4 dni; zaleca się codzienne mieszanie jego zawartości. Tak przygotowany sok należy rozlać do mniejszych naczyń i pasteryzować przez ok. 10 minut.

Przed włączeniem do diety nowych, stałych elementów, warto zasięgnąć opinii fachowca. W tym przypadku zaleca się rozmowę z lekarzem lub dietetykiem.

Artykuły polecane przez redakcję Pacjenci.pl:

Następny artykuł