Najlepsze ćwiczenia dla osób starszych
pixabay.com/Fotorech
Autor Barbara Bujar - 14 Czerwca 2020

Najlepsze ćwiczenia dla seniorów. Nie są trudne do wykonania, a przynoszą wielkie korzyści

Sport jest niezwykle ważny dla zachowania odpowiedniego stanu zdrowia. Niezależnie od wieku, nie można o nim zapominać. W przypadku osób starszych ważne jest, aby prawidłowo wybrać formę ćwiczeń, by nie przeciążyć organizmu. Może być to zwykły spacer lub wyjście na basen. Są jednak różne inne metody aktywności fizycznej, które śmiało mogą być wykorzystane przez osoby w podeszłym wieku. Zobacz, jakie.

Sport to zdrowie – tego uczą się już małe dzieci. I słusznie, ponieważ to znane powiedzenie jest prawdziwe i powinno towarzyszyć każdemu przez całe życie. Sprawność fizyczna jest niezwykle istotna i pomaga lepiej pracować narządom naszego organizmu. Zyskuje na tym przede wszystkim serce. Dodatkowo uprawianie sportu pomaga zachować nam pogodę ducha i dobre samopoczucie.

Wysiłek fizyczny jest wskazany dla każdego. Oczywiście tylko wtedy, kiedy jego forma jest dobierana z głową. Należy pamiętać, że każdy wiek rządzi się swoimi prawami i jeśli źle dopasujemy rodzaj ćwiczeń, możemy sobie zaszkodzić, a nie pomóc. O tej zasadzie powinny pamiętać również osoby starsze, które zamiast pójścia na siłownię, mogą wybrać się na spacer.

Sport dla najstarszych wcale nie musi być nudny

Wiadomość, na którą czekały tysiące Polaków. 22 czerwca zniknie kolejny zakazWiadomość, na którą czekały tysiące Polaków. 22 czerwca zniknie kolejny zakazCzytaj dalej

Osoby w podeszłym wieku wcale nie muszą rezygnować z wysiłku. Wręcz przeciwnie! Dla tej grupy społeczeństwa medonet.pl zebrał garść sportowych pomysłów, z których można skorzystać nie tylko w domu, ale także na zewnątrz.

Podstawowymi ćwiczeniami, które portal zaleca osobom starszym to, wspomniany już wcześniej, spacer, jazda na rowerze, a także wchodzenie po schodach. Ostatni z pomysłów wcale nie powinien dziwić. Taka forma treningu świetnie wpływa na mięśnie stawu kolanowego. Należy jednak pamiętać, aby podczas wykonywania tego ćwiczenia ciężar ciała utrzymywać na piętach. Pomoże to w zaangażowaniu mięśni ud. Dodatkowo osoby starsze mogą pokusić się o wyjście na basen, relaksującą jogę albo urozmaicony spacer z kijami, czyli nordic walking, który oprócz nóg, zmusi do pracy także mięśnie nóg.

Ćwiczenia sportowe nie muszą być wykonywane wyłącznie na zewnątrz. Osoby starsze trening mogą odbyć również w domu. W takich warunkach można śmiało popracować nad rozciągnięciem ciała oraz wzmocnić mięśnie i stawy. Ćwiczenia nie są skomplikowane i nie wymagają specjalistycznego sprzętu. Poznajcie wybrane formy.

Sposobem na wzmocnienie mięśni pośladkowych mogą być tzw. mostki biodrowe. Osoba wykonująca ćwiczenie powinna położyć się na plecach, pięty ułożyć w odległości 20-30 cm od bioder, które potem należy mocno wypchnąć do góry. Pięty powinny być cały czas zetknięte z podłogą.

Rozciągnięcie ciała można poprawić natomiast dzięki prostemu ćwiczeniu klatki piersiowej. Osoba, która postanowi je wypróbować, powinna oprzeć się o ścianę przodem ciała i wyprostować przy tym łokcie. Głowę należy wyciągnąć przed ramiona i wytrzymać w pozycji około 1 minuty. W domowych warunkach osoby starsze mogą także rozciągnąć barki. Wystarczy jedno wyprostowane ramię zbliżyć do przeciwległego barku i delikatnie docisnąć. W tej pozycji należy wytrzymać 30 sekund.

Portal medonet.pl proponuje również kilka ćwiczeń rehabilitacyjnych. Zaliczają się do nich m.in. odwodzenie i przywodzenie kończyn dolnych, zgięcia w stawach biodrowych z podporem oraz ćwiczenia chwytne, dzięki którym można usprawnić mięśnie dłoni.

Dzisiaj grzeje: 1. Ministerstwo Zdrowia wprowadziło nieoczekiwaną zmianę. Od dzisiaj wchodzi w życie

2. Mimo kryzysu w niektórych branżach wciąż więcej ogłoszeń niż chętnych do pracy. Na wakacje można nieźle dorobić

Osoby starsze w żadnym wypadku nie powinny bać się uprawiania sportu. Wszystko jest bezpieczne, dopóki forma ćwiczeń jest dobrana odpowiednio do możliwości wykonującego. Należy pamiętać również o tym, że brak ćwiczeń często prowadzą do dolegliwości mięśni i stawów, ponieważ organizm słabnie. Warto więc trenować regularnie i zgodnie ze swoimi możliwościami.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Koronawirus na Komunii. Sanepid pilnie poszukuje uczestników mszy
  2. Andrzej Duda grzmiał o "komuchach" i atakował sędziów. Na wiecu usłyszał pytanie, po którym puściły mu nerwy
  3. Dlaczego w Afryce zarejestrowano tak mało przypadków koronawirusa? Według specjalistów, temperatura wcale nie jest kluczowa
  4. Walczyła na pierwszej linii frontu z koronawirusem. Nie żyje pielęgniarka
  5. Najczęściej ignorowane objawy raka. Lekceważenie ich może kosztować życie
  6. Justyna Żyła zadziwiła wszystkich. Została przyłapana z przystojnym mężczyzną. Piotr umrze z zazdrości

Następny artykuł