Trening na czczo wady i zalety
Autor Karol Zaborowski - 17 Listopada 2019

Wady i zalety trenigu na czczo. Zdecydowanie warto je znać

Odpowiedni trening powinien stanowić jedną z głównych broni w walce z nadmiarem kilogramów. Jednak wiele osób zastanawia się, czy lepiej jest ćwiczyć rano na czczo, czy też wieczorem, kiedy jesteśmy już po kilku posiłkach.

Trening na czczo z samego rana jak wszystko ma swoje zalety, ale i wady, o których nie wolno zapominać. Co więcej, zdecydowanie nie jest polecany wszystkim osobom, które chcą zmniejszyć swoją wagę, lub zadbać o utrzymanie aktualnej sylwetki. Warto więc przeanalizować, jak reaguje na niego nasz organizm i na podstawie zdobytej wiedzy zadecydować o tym, co będzie dla nas najlepsze.

Niestety często dieta to nie wszystko i chcąc zrzucić kilka kilogramów, trzeba również zacząć regularnie ćwiczyć, aby nasz organizm spalił dostarczony mu nadmiar energii. Regularne ćwiczenia wpływają również na nasz nastrój oraz przyspieszają metabolizm, przez co łatwiej nam będzie utrzymać wymarzoną wagę.

Wystarczą 4 migdały każdego ranka. 6 powodów, które powinny przekonać każdego do ich jedzeniaWystarczą 4 migdały każdego ranka. 6 powodów, które powinny przekonać każdego do ich jedzeniaCzytaj dalej

Trening na czczo ma sens?

W przypadku osób, które chcą walczyć z nadwagą, lub utrzymywać swoją wagę, jak najbardziej. Dzięki takim ćwiczeniom nasz organizm uczy się pozyskiwać energię z tłuszczy, co znacząco przyspieszy zrzucanie nadmiaru kilogramów. Trzeba jednak pamiętać, że nasz organizm nie jest głupi i często wysyła nam sygnały, kiedy coś jest nie tak.

Dlatego też, jeżeli nie czujemy się rano na siłach, aby odbyć pełny trening z zaangażowaniem z naszej strony, lepiej odłożyć go na późniejszą godzinę, kiedy nabierzemy już sił po kilku zbilansowanych posiłkach. Kolejną kwestią jest także nasz kręgosłup, który po przebudzeniu potrzebuje trochę czasu, aby wrócić do normy po całej nocy spędzonej w łóżku.

Mimo to, jak podaje portal 5minutdlazdrowia.pl, niektórzy specjaliści zachwalają taki właśnie trening, wskazując na jego liczne zalety. Jednak inni w głównej mierze skupiają się na wadach takich ćwiczeń, o których nie wolno zapominać. Dodatkowo wskazują na to, że poranne ćwiczenia bez wcześniejszego posiłku, mogą mieć wpływ na powysiłkowe spalanie kalorii i metabolizm spoczynkowy, co doprowadzi do tego, że paradoksalnie zaczniemy przybierać na wadze, zamiast chudnąć.

Dlatego też warto samemu się najpierw przekonać, czy faktycznie nasz organizm zniesie i dobrze poradzi sobie z tak wczesnym wysiłkiem fizycznym. Jednak zadbajmy, żeby nie był to trening zbytnio siłowy, właśnie ze względu na nasz kręgosłup, który nam za to bardzo podziękuje.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. 8 powodów, dla których warto korzystać z imbiru. Niektóre z nich mogą zaskoczyć
  2. Domowe sposoby na ból zęba. Niezbędne składniki każdy z nas ma w swoim domu
  3. Nie tylko syrop z cebuli działa jak naturalny antybiotyk. Również burak sprawdzi się jako domowe lekarstwo
  4. Błędy rodziców, które wpłwywają na sen ich dzieci. Wiele osób je popełnia

Następny artykuł