Witaminy: częste błędy przez które je tracimy
Autor Karol Zaborowski - 4 Listopada 2019

Częste błędy, przez które warzywa i owoce tracą swoje wartości odżywcze. Lepiej ich unikać

Witaminy i inne substancje odżywcze można znaleźć w dużych ilościach zarówno w warzywach, jak i owocach. Niestety często przez nasze błędy pozbawiamy się znacznej ilości drogocennych elementów, które powinny być obecne w naszej diecie.

Witaminy są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Ich najlepszymi źródłami są właśnie owoce oraz warzywa, które powinny stanowić podstawę naszej codziennej diety. Nie da się ukryć, że w ostatnim czasie w naszym społeczeństwie znacząco wzrasta świadomość odnośnie do tego, jak pożywienie wpływa na nasze zdrowie.

Dzięki temu coraz więcej osób decyduje się na poważne zmiany w swojej diecie, co pozytywnie wpływa na ich stan zdrowia. Jednak sama nawyków żywieniowych nie wystarczy, ponieważ trzeba jeszcze wiedzieć, jak w odpowiedni sposób wykorzystać warzywa i owoce w naszych posiłkach.

Serce pacjentki zatrzymało się jeszcze w karetce. Serce pacjentki zatrzymało się jeszcze w karetce. "Lekarka nie była zainteresowana losem pacjentki"Czytaj dalej

Błędy, przez które tracimy witaminy

Niestety wiele osób w swojej kuchni popełnia wręcz podstawowe błędy, jeżeli chodzi o przygotowywanie warzyw i owoców. Przede wszystkim warto podkreślić, że powinniśmy w naszej diecie stawiać na owoce i warzywa pochodzące z naszego regionu, ponieważ dzięki temu produkty, które kupujemy, nie muszą przemierzyć pół świata, aby trafić na sklepowe półki. Istotne jest również, aby wybierać produkty, na które aktualnie mamy sezon.

Kolejną kwestią, o której nie możemy zapominać to odpowiednie mycie warzyw i owoców. Wszystko przez stosowane do ich ochrony substancje chemiczne, które mogą wywoływać u ludzi poważne zatrucia pokarmowe. Jest to o tyle ważne, że właśnie tuż pod skórką znajduje się najwięcej wartościowych dla nas substancji odżywczych.

W wielu przypadkach nie powinniśmy także kroić warzyw i owoców na drobne kawałki. Jest to spowodowane tym, że niektóre z witamin w kontakcie z tlenem ulega rozpadowi i staje się dla nas bezwartościowe. Jak podaje portal Onet.pl, to samo tyczy się zbyt długiej obróbce cieplnej, przez którą tracimy witaminę C, A, B i D, a także kwas foliowy.

Złym pomysłem będzie łączenie ze sobą niektórych produktów. Jako koronny przykład podawany jest ogórek i pomidor. Niestety askorbinoza zawarta w ogórku niszczy witaminę C, którą znajdziemy w pomidorze. Warto też wiedzieć, które owoce i warzywa możemy przechowywać w lodówce, a którym to szkodzi.

Doskonałym przykładem produktów, które można trzymać w lodówce są brokuły, jabłka, gruszki i marchew. Jednak powinniśmy tego unikać w przypadku pomidorów, ogórków, cebuli, cytryny i bananów. Co więcej, wszystkie warzywa i owoce nie powinny być przechowywane w foliowych woreczkach.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. 26-latek w ciężkim stanie trafił do szpitala. Wszystko przez napoje energetyczne
  2. Gabriela Kownacka była kochana przez miliony fanów. Choroba, która ją zabrała diagnozowana jest u tysięcy Polek
  3. Kobieta zemdlała na szpitalnym korytarzu. Ratownik medyczny zamiast jej pomóc, po prostu odszedł

Następny artykuł