Z pozoru prosta czynność ma wspaniały wpływ na zdrowie. Doradzamy, jak wyciągnąć z niej najwięcej dobrego

zdrowie spacer
unsplash.com/Arek Adeoye
Autor Natalia Niewczas01.01.2021

Dla większości pacjentów spacer ma korzystny wpływ na zdrowie psychiczne i fizyczne. By połączyć marsz z codziennymi obowiązkami, warto między innymi wybierać się “na piechotę” po zakupy oraz inne sprawunki konieczne do zaspokojenia podstawowych potrzeb. Podczas chodzenia można realizować inne proste czynności takie jak rozmowa przez telefon czy mycie zębów.

Zachowanie dobrego zdrowia organizmu nie jest możliwe bez odpowiedniej dawki ruchu. Zdrowie ciała i ducha wspiera już najprostsza aktywność fizyczna - spacer. Chodzenie pozwala na ukojenie nerwów oraz stymuluje pracę serca i płuc, przy okazji dbając o właściwą masę ciała.

Spacer po zdrowie

By praktykować dobry dla zdrowia spacer regularnie, warto używać sprytnych sposobów na wplatanie odrobiny marszu w codzienne obowiązki. W tym celu można połączyć aktywność z czynnościami takimi jak zakupy bądź inne drobne, wymagające uwagi sprawy do załatwienia w okolicy.

Zamiast autobusem czy samochodem, o ile to możliwe, wybierajmy się pieszo po zakupy, na pocztę bądź do fryzjera. To nada chodzeniu poczucia sensu, dzięki czemu wiele osób nie będzie borykać się z uczuciem straty czasu, którą spacer z całą pewnością nie jest.

Zdrowiu sprzyja również chodzenie w zamkniętych pomieszczeniach. Można przechadzać się podczas rozmowy przez telefon, mycia zębów, a nawet przerwy reklamowej w telewizji, gdy akurat spędzamy czas przed ekranem.

Objawy chorej tarczycy. Nie wolno ich lekceważyćObjawy chorej tarczycy. Nie wolno ich lekceważyćCzytaj dalej

Dobry dla zdrowia pomysł to budowanie nawyków uwzględniających spacer. Może być to codzienna przechadzka przed śniadaniem lub po nim bądź ta po obiedzie, co dodatkowo zapewni chwilę wytchnienia i pomoże uporać się z uczuciem pełności po posiłku.

Zdrowiu ducha i ciała sprzyja również spacer w towarzystwie. Przechadzka po okolicy z małżonkiem lub dziećmi zaspokaja nie tylko potrzebę codziennego ruchu, ale i kontaktu z bliskimi.

Spacer można urozmaicić ćwiczeniami. W tym celu można sięgnąć po dodatkowe obciążenie podczas marszu po pokoju, na przykład ciężarki, bądź poświęcić więcej czasu na wykonanie opartego na chodzeniu treningu - w Internecie znajduje się wiele instruktażowych filmów.

By podtrzymać motywację do codziennego, korzystnego dla zdrowia spacerowania, warto monitorować ilość pokonanych danego dnia kilometrów. Ich rosnąca w oczach ilość pomoże podtrzymać zapał do chodzenia i dodatkowo angażuje w regularne wykonywanie tej czynności.

Warto pamiętać o tym, że spacer to nie jedyna forma codziennego wspierania zdrowia poprzez aktywność fizyczną. Próbowanie nowych sportów i aktywności ułatwi znalezienie tej optymalnej, najbardziej dopasowanej do stylu życia danej osoby.

Artykuły polecane przez redakcję Pacjenci.pl:

Następny artykuł