zdrowie to także zdrowy sen
unsplash Alexandra Gorn
Autor Klaudia Gaicka - 7 Października 2020

7 błędów, których należy unikać przed pójściem spać. Niszczą nasze zdrowie i samopoczucie

Zdrowie, a sen. Prezentujemy listę czynności, których nie możemy robić przed położeniem się do łóżka, a także w nim. Okazuje się, że wskazane rzeczy bardzo obniżają jakość naszego snu. Wiele z nich okazało się dla nas sporym zaskoczeniem.

Zdrowie to klucz do szczęścia. Nie bez przyczyny tak bardzo utrwaliło się przysłowie „W zdrowym ciele zdrowy duch”. Kiedy jesteśmy zdrowi, łatwiej jest nam cieszyć się życiem. Niestety, kiedy dotyka nas choroba, z łatwością może przysłonić inne sfery codzienności.

Papież Franciszek zwrócił się bezpośrednio do Polaków. Ma do nas wielką prośbęPapież Franciszek zwrócił się bezpośrednio do Polaków. Ma do nas wielką prośbęCzytaj dalej

Zdrowie, a sen. Czego nie wolno robić przed położeniem się do łóżka, a także w nim

Sen jest jednym z podstawowych elementów zachowania zdrowego organizmu. To właśnie w nocy najintensywniej się regenerujemy. Zdrowy sen zapewnia równowagę psychiczną i fizyczną oraz wyjątkowo korzystnie wpływa na pracę ośrodkowego układu nerwowego.

W czasie snu następuje regeneracja całego ciała i umysłu. Szczególnie ważne jest naprawianie uszkodzeń powstałych w mózgu w czasie czuwania. Zaburzenia snu wywołane nierzadko przez nas samych pogarszają nasze codzienne funkcjonowanie. Zdrowy sen skutkuje lepszą pamięcią oraz większą efektywnością. Listę czynności, których nie powinniśmy wykonywać bezpośrednio przed pójściem spać, zaprezentował portal Businessinsider.com.pl.

Przed snem nie powinniśmy spożywać alkoholu. Badania dowodzą, że wcale nie poprawia on jakości snu (jak niektórzy twierdzą), lecz wręcz przeciwnie, wpływa na nią bardzo źle. O ile faktycznie nieco łatwiej jest zasnąć po lampce wina, o tyle ten sen przynosi organizmowi dużo mniejszą ulgę. Powinniśmy także unikać spożywania przed snem tłustych posiłków. Takie potrawy sprzyjają skróceniu się fazy REM, która wpływa na naszą jakość snu i stopień wyspania. Eksperci radzą, aby przed snem jeść tylko lekkie posiłki.

Kawa wypita po godzinie 17 lub ćwiczenia fizyczne wykonywane bezpośrednio przed snem wpłyną na nasze pobudzenie. Z tego powodu mogą w znacznym stopniu utrudnić nam zaśnięcie. Nawet niewielka ilość kawy spożyta wieczorem może nie zdążyć ulec całkowitemu wydaleniu przed tym, jak zdecydujemy się położyć do spania. Podobnie ćwiczenia, one również są mocno rozbudzające.

Dzisiaj grzeje: 1.Sanepid wydał pilne ostrzeżenie. Szkło, pleśń i martwe szkodniki w popularnym produkcie
2.Biedronka sama ujawniła. Jest okazja, Gang Fajniaków dostaniesz jeszcze szybciej
3.Dorota Gardias opowiedziała o swojej chorobie. Wiemy od kogo się zaraziła

Miejsce, w którym śpimy, powinno być dla nas wyjątkowe i przeznaczone jedynie do tego. Jeżeli zdarza nam się w nim pracować, mózg źle je interpretuje. Co więcej, eksperci nie zalecają, aby przed snem wpatrywać się w jakiekolwiek sprzęty emitujące niebieskie światło (jak np. smartfony). Jest ono bardzo pobudzające.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Media podały dramatyczne wiadomości, wszystkie ofiary śmiertelne są Polakami. Tragedia za granicą
  2. Zmiana czasu 2020: Kiedy przestawiamy zegarki na czas zimowy?
  3. Ekspert alarmuje. Koronawirus przenosi się inaczej niż 3 miesiące temu
  4. Leki, których może zaraz zabraknąć. Naczelna Izba Aptekarska alarmuje
  5. Nowa prognoza epidemii dla Polski. "Można odwołać Boże Narodzenie z rodziną"
  6. Ostatni dzwonek na najpyszniejsze przetwory pod słońcem. Jeden dodatek wynosi smak na kolejny poziom

Następny artykuł