korzystnie wpływa na zdrowie
pixabay.com/lograstudio
Autor Natalia Niewczas - 27 Września 2020

Zaledwie jedna minuta dziennie wystarczy, by wzmocnić serce i płuca. Proste ćwiczenie da radę wykonać każdy

Zdrowie wymaga odpowiedniej dbałości. By właściwie się o nie zatroszczyć, warto zadbać przede wszystkim o zbilansowaną dietę i dużą dawkę aktywności fizycznej. W profilaktyce zdrowia niezwykle cenne są także nawyki, których codzienne pielęgnowanie wpływa na prawidłową pracę organizmu. Jego funkcjonowanie może wspomóc nawet niepozorne, proste ćwiczenie.

Zdrowie ciała to między innymi prawidłowe funkcjonowanie wszystkich znajdujących się w jego obrębie układów i poszczególnych narządów. Jak się okazuje, by zatroszczyć się o serce i płuca naprawdę nie trzeba wiele - wykonywanie ćwiczenia oddechowego może wpłynąć na usprawnienie ich pracy. Wystarczy minuta dziennie.

Lekarze byli przekonani, że wyleczyli 10-latka. Rodzice proszą o pomocLekarze byli przekonani, że wyleczyli 10-latka. Rodzice proszą o pomocCzytaj dalej

Nawet niepozorne nawyki budują zdrowie

Czasem nawet najbardziej niepozorne decyzje wpływają na ludzkie zdrowie. Jedną z nich może być codzienne praktykowanie ćwiczenia oddechowego. Wykonanie kilku prostych czynności pomoże obniżyć tętno, co jednocześnie wpłynie na zmniejszenie niepożądanego napięcia.

Jak podaje portal focus.pl, obniżone tętno przyczyni się także do uspokojeniu skołatanych nerwów. Co więcej, regularne wykonywanie ćwiczenia wpłynie nie tylko na poprawę pracy serca i płuc, ale i przyczyni się do poprawy ogólnego samopoczucia.

By wykonać ćwiczenie oddechowe, należy skupić uwagę na kilku drobnych szczegółach. Przede wszystkim ważna jest postawa. W tym przypadku należy stanąć prosto lub położyć się na plecach, nie zapominając o ugięciu nóg w kolanach. Jedna z rąk powinna spocząć na klatce piersiowej, podczas gdy druga - tuż pod żebrami.

Dzisiaj grzeje: 1. Za brak maseczki została potraktowana paralizatorem. Bulwersujące nagranie obiegło internet [video]
2.Chciał tylko przesunąć trochę meble w mieszkaniu. W nodze od stołu znalazł niezwykle cenny skarb
3.Violetta Villas zdążyła wyjawić wielką tajemnicę zanim odeszła. Smutne wyznanie sprawia, że łzy same napływają do oczu

Gdy ciało znajduje się już w odpowiedniej pozycji, należy wykonać powolny, głęboki wdech przez nos - podczas jego wykonania brzuch powinien wyraźnie się unieść (dłoń umieszczona na klatce piersiowej pozostaje w bezruchu). Ostatnim krokiem jest napięcie mięśni brzucha; powietrze powinno powoli wydostawać się przez usta. Zaleca się powtarzanie ćwiczenia przez ok. minutę.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Monika Olejnik szaleje na jachcie, nie znaliśmy jej od tej strony. Ciężko uwierzyć, ile ma lat
  2. Dlaczego warto mieć wagę elektroniczną? Biedronka oszukała klientów, wszystko nagrali i ujawnili
  3. Kobieta zarażona niebezpieczną chorobą tropikalną. Do zakażenia miało dojść w czasie wakacji
  4. Awantura na pokładzie samolotu. Polak został ukarany mandatem za nieprzestrzeganie nakazu
  5. Wczesne objawy białaczki. Bardzo łatwo je przegapić, co może okazać się fatalne w skutkach
  6. Dla niektórych smak dzieciństwa, dla innych profanacja pysznej zupy. Rosół z ziemniakami Karola Okrasy jest idealny na niedzielny obiad

<>

Następny artykuł