Zapomniałeś loginu i hasła do Profilu Zaufanego? Podpowiadamy, jak je odzyskać w kilka minut
31 października wygasają Profile Zaufane, więc to już ostatni moment, aby przedłużyć ważność swojego profilu. Dziś od rana w całej Polsce trwa gorączkowe odnawianie profili. Nie przegap i Ty!
Wiele osób korzysta z Profilu Zaufanego, logując się do niego przez swoje konto bankowe. Po przedłużeniu ważności profilu, możliwość ta zostanie utracona i aby ją przywrócić, trzeba będzie zalogować się na profil podając login i hasło. Co zrobić, jeśli ich nie pamiętamy? Podpowiadamy.
Zapomniałem loginu – co robić?
1) Wejdź na stronę: Strona główna - Profil zaufany (pz.gov.pl.)
2) Kliknij: „Zaloguj się”, a następnie wybierz opcję: „Nie pamiętam nazwy użytkownika”.
3) Wpisz e-mail, który podałeś w trakcie rejestracji konta.
4) Na podany adres otrzymasz przypomnienie nazwy użytkownika.
Gotowe! :)
Zapomniałem hasła – co robić?
1) Wejdź na stronę: Strona główna - Profil zaufany (pz.gov.pl.)
2) Kliknij: „Zaloguj się”, a następnie wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail.
3) Kliknij: „Nie pamiętam hasła”.
4) Wpisz nazwę loginu i numer PESEL, a następnie zaznacz: „Zmień hasło”.
5) Na adres e-mail podany przy rejestracji konta, otrzymasz link do zmiany hasła.
Jak przywrócić możliwość logowania się do Profilu Zaufanego przez bank?
1) Kliknij „Szczegóły profilu” i zmień dostawcę tożsamości na bank. Na ekranie pojawi się nowe okno.
2) Kliknij zakładkę „Metoda autoryzacji” i wybierz swój bank. Zostaniesz automatycznie przekierowany na stronę logowania banku, zaloguj się i potwierdź udostępnienie swoich danych.
3) Potwierdź dane na stronie Profilu Zaufanego i zaloguj się ponownie do banku.
4) Potwierdź operację przekazania danych za pomocą metody autoryzacji stosowanej przez bank.