Osoby z dysleksją często już w szkole słyszą, że są gorsze, niewyuczalne, leniwe. By osiągnąć takie efekty, jak ich rówieśnicy, muszą włożyć w swoją pracę mnóstwo wysiłku. Ciągle mierzą się z krytyką, bywa, że czują się niewystarczające, „do niczego”. To rodzi frustrację i mnóstwo problemów. A mózg dyslektyka jest niezwykły. To, co powoduje w nim te trudności, daje także... talenty. Tak, dyslektycy to ludzie nad wyraz kreatywni, myślący nieszablonowo i znajdujący niestandardowe rozwiązania. Takich ludzi coraz bardziej potrzebuje rynek pracy. Dysleksja stała się kompetencją, którą warto dodać do swojego CV. Jednak, by móc w pełni korzystać ze swoich talentów, osoba z dysleksją musi się tego nauczyć. W tym może pomóc metoda Davisa, według której pracuje Urszula Grzegorczyk, prowadząca Akademię Dysleksji.
Badania kompetencji ruchowych przeprowadzone wśród uczniów wiosną tego roku są bardzo niepokojące. Ich wyniki są zdecydowanie słabsze, niż rówieśników sprzed lat, dodatkowo zmagają się problemem otyłości.W badaniu wzięło udział 3,1 miliona uczennic i uczniów klas IV-VIII oraz wszystkich szkół ponadpodstawowych. W ramach badania nauczyciele w szkołach zapisywali wyniki uczniów z czterech rodzajów aktywności:skok w dal z miejscabieg wahadłowy 10 x 5 metrów20-metrowy bieg wytrzymałościowy wahadłowy (tzw. beep test)deska, czyli wytrzymanie w podporze przodem na przedramionach (tzw. plank test)
W Liceum Ogólnokształcącym numer 2 im. Mieszka I w Szczecinie umieszczona została kamera –monitoring zainstalowano jednak w…. toaletach dla uczniów i uczennic. Co gorsze, uczniowie nie zostali o tym poinformowani. Jak tłumaczy się dyrekcja szkoły? Fundacja GrowSpace wskazuje, jak tego rodzaju działania szkodliwie wpływają na psychikę młodzieży.